Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]hjelp til kjøp av scooter

Anbefalte innlegg

har ikke tenkt til å gjøre mer enn å ta ut plomba. Men leste på nettet at maks var 60 lovlig men biltilsynet ikke ville vi skulle vite dette fordi alle plutselig kjørte i 60. En lærer til noe folk hadde jobba på biltilsynet og sa dette. Jeg vet ikke, men leste det.

Som sagt, kommer bare til å fjerne plombe. Hvordan går vivacity uten plombe? Hva er å anbefale? IKKE trim. Spiller ingen rolle hva som ruler gata med trim med fart på 80 km/t, blir jeg busta så er det hasta la vista med bil-lappen på noen år + en god bot!

Å fjærne plomba blir sett på som trimming av den norske stat, er du redd for bøter og utsettelser, vil jeg ikke anbefale deg å gjøre noe med scootern.

På en annen side, HVIS du bestemmer deg for å ta av plombs, så anbefaler jeg deg å dyse den noen få hakk opp for best resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke tenkt til å gjøre mer enn å ta ut plomba. Men leste på nettet at maks var 60 lovlig men biltilsynet ikke ville vi skulle vite dette fordi alle plutselig kjørte i 60. En lærer til noe folk hadde jobba på biltilsynet og sa dette. Jeg vet ikke, men leste det.

Som sagt, kommer bare til å fjerne plombe. Hvordan går vivacity uten plombe? Hva er å anbefale? IKKE trim. Spiller ingen rolle hva som ruler gata med trim med fart på 80 km/t, blir jeg busta så er det hasta la vista med bil-lappen på noen år + en god bot!

Å fjærne plomba blir sett på som trimming av den norske stat, er du redd for bøter og utsettelser, vil jeg ikke anbefale deg å gjøre noe med scootern.

På en annen side, HVIS du bestemmer deg for å ta av plombs, så anbefaler jeg deg å dyse den noen få hakk opp for best resultat.

Okay ^^ Syns det er døve regler rundt mopeder her i Norge -.-

Lenke til kommentar

Enig.. Men det var visst EU som hindrer det ifølge et brev de hadde mottatt. Er altfor dumt! Der er farligere med så trege mopeder enn at de går i 60-70! Billister viser sjelden hensyn og det forekommer mange skader og dødsfall på grunn av akkurat den lamme fartssperra på mopeder. Jeg kan faktisk sykle fortere i en liten skrå bakke... Sykler over halvparten så fort på flata, så det sier seg selv!

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på bykjøring.. Leser hele tiden om folk som dør på moped og scooter. At man skal holde farta på små strekninger i stedet for at biler kjører forbi der.. Har hatt flere dødsfall her i byen av det, men ikke av høy fart. Men sammenlagt så er det ja, helt sikkert pga høy fart. Og tror "dødsfall" kanskje var litt overdrevet, mente egentlig ulykker.

Lenke til kommentar

Olaolablakken, jeg tenkte mer på trim jeg :roll:

"Scootere jeg har sett på: Yamaha Neos, aerox, Jog R, Peugeot Vivacity og speedfight 2."

Alle disse er veldig gode scootere, så ser du en i nærheten til en grei pris så burde du sterkt vurdere den.

Om en scooter går med enn 45 orginalt, og du blir tatt for å kjøre feks 60 så får du bot. Samme om du ikke har rørt en skrue på den. Det er ditt ansvar at den er lovlig.

Btw inkompetanse, man dyser ikke opp når man tar variator plomberinga, den gjør bare at motoren får gire opp.

Vivacity går ganske bra uplombert, du klarer nok rundt 80 vil jeg tro.

Blir du tatt for trim så er det samme om du kun har tatt plomberinga

i variatoren eller om du har alt av det råeste du får tak i, 4200 og kanskje avskiltning.

Ikke noe på billappen uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei, jeg vurderer å ta lappen på scooter. Men noe jeg ikke har peiling på er scooter! Hva er å anbefale? Vil ha noe som er sprekt, og går raskt.

Det er også litt viktig med utseende. Har sett litt på speedfight, NRG, og Gilera Runner 50 SP. NOen å anbefale? Eller er det andre enn disse som er å anbefale?

Bør jeg legge ut litt penger for en ny eller kjøpe brukt? Vil helst ha noe som jeg får igjen mye for! Vil ikke kjøpe scooter til masse penger og ikke få igjen halvparten liksom!

Plis, hjelp!

Hei ! Hvis du har tenkt til å råkjøre, anbefaler jeg IKKE at du kjøper en scooter moped. Jeg har en Peugot Speedfight 2, 2002 model. Jeg bare holdt den også glapp jeg den slik at den falt ned i bakken. Kule lageret ble ødelagt. Dynamoen måtte jeg få ny og en stor sprekk i siden. Kosta meg nesten 10.000 bare og fikse den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...