robiwan Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Skal ut å reise og trenger et sted å oppbevare alle mine minnekort. Aller beste ville vært ett eller annet jeg kunne hatt rundt halsen og oppbevart microSD kortene i, ser for meg at de ikke blir så lett utsatt for lommetyver/ran osv. ved at de er rundt halsen Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det beste er vel å bruke flere små minnekort så du ikke mister alt vet evt tap av brikke. Eller om mulig finne IT-caf'e og flytte bildene til mailen eller en server før du reiser videre. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Det beste er vel å bruke flere små minnekort så du ikke mister alt vet evt tap av brikke.Eller om mulig finne IT-caf'e og flytte bildene til mailen eller en server før du reiser videre. Selvfølgelig, men leiter fortsatt etter et sted og oppbevare kortene Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tja, du kan jo gjøre som Chev Chelios, pakk det i sokken. Har du en passe stram sokk så er sjangsen for at det detter ut liten. Lenke til kommentar
voffen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Eller du kan sjekke på Scandinavian Photo om det er noe som passer for deg. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Kan jo kjøpe en ekstra "dings", billedbank etc, der du kan ta backup av kortene, og lagre backup og SD-kort på forskjellig sted. Det gjorde jeg på ferie i fjor, hadde kortene med meg, og dumpet alle bildene på harddisk om kvelden, og lot denne ligge igjen i hotellsafen. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tror folk misforstår litt. Det er ikke bildene han er redd for, men minnekortene i seg selv. Du kan f.eks. feste en liten beholder rundt armen, under skjorteermet. Tror ikke det er en veldig attraktiv plass for lommetyver å lete etter ting Du kan evt. lage en slik beholder selv ved hjelp av litt strikk og et par slike: Et annet alternativ er disse: Jeg foreslår dog at du kjøper et lite etui til hvert minnekort, trer alle etuiene på en snor og henger hele greia rundt halsen. Putt på litt farger og slikt så får du et finfint smykke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå