Doier Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei, driver å sysler med litt finansiering her. Har i den forbindelse et par kjappe spørsmål: - Hva betyr negativ kassekreditt? - Hvor mange prosent av en omsetningen kan være lønn og sosiale kostnader? (for eksempel i en butikk). Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Negativ kassekreditt må vel bety at du har brukt av kassekreditten i banken, men jeg vet ikke om det er et begrep som brukes; hva er i så fall positiv kassekreditt? En veldrevet bunnprisbutikk jeg vet om har litt i overkant 4 milioner i lønnskostnader og en omsetning på 39 mill. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Negativ kassekreditt må vel bety at du har brukt av kassekreditten i banken, men jeg vet ikke om det er et begrep som brukes; hva er i så fall positiv kassekreditt? En kassekreditt er jo per definisjon en kortsiktig gjeld, hvis "hensikt" jo er å stå i minus med å gjøre bedriften mer likvid. Som man kan argumentere for er en positiv kassekreditt fordi den gjør som den skal, som impliserer at negativ kassekreditt måtte være at det er et overskyttende beløp på kontoen. Ikke godt å si, snedig bedøk/vgs spørsmål. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 En kassekreditt er jo per definisjon en kortsiktig gjeld, hvis "hensikt" jo er å stå i minus med å gjøre bedriften mer likvid.Som man kan argumentere for er en positiv kassekreditt fordi den gjør som den skal, som impliserer at negativ kassekreditt måtte være at det er et overskyttende beløp på kontoen. Huff, nei, det blir så utrolig mye dobbel negasjon at jeg nekter å godta det. Vil heller tro at negativ kassekreditt er noe så enkelt som at man har trukket på kasssekreditten og at den altså står i minus. Normaltilstanden altså. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Vil heller tro at negativ kassekreditt er noe så enkelt som at man har trukket på kasssekreditten og at den altså står i minus. Normaltilstanden altså. Det er nok det! Lenke til kommentar
KS Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 - Hva betyr negativ kassekreditt? Syns det virker upresist, men kan man tenke på at man har trukket over kassekreditten? Lenke til kommentar
Doier Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 takk for hjelpen. Ja, det er bedøk jeg holder på med. Kassekreditten benevnes vel positivt når den er ved det maskimale beløpet? ikke vet jeg.. Slik jeg forstår det, skylder banken låntageren penger. igjen, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå