m4r3z Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hola. Har ei venninne som fikk låne en pc av ett familiemedlem, denne pcen var der telehor på tidligere, men hun sitter på Lyse fiber. Ba henne om å bare stikke i nettverkskabel så skulle den finne IP og hun skulle komme på nett, noe som hun ikke gjorde. Jeg tok turen ut og begynnte og trykke litt. Jeg klarer og pinge internettsider i cmd, (men med loss av og til) hun får rett ip fra router, og har riktig dns etc, men får ikke til og loade ei nettside, dette fungerer verken i firefox eller internet explorer. Kabler og alt er tipp topp og funker på andre pcer. Da lurer jeg på om det er noen som har noen tips ? evt om det er noe med telehor sine installerte ting som kan fuske til ting (har fjernet alt jeg fant). Forstår bare ikke hvorfor den ikke skal få opp ei nettside, siden pinging går greit.. //m4r3z Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei.. Det kan være problemer med dns cachen.. prøv kommandoen "ipconfig /flushdns" i cmd og se om det hjelper på problemet. Cartoon Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Sjekk at programmene ikke er blokkert i softwarebrannmur (sjekk unntaksreglene). Prøv kommandoen (i CMD): netsh winsock reset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå