aklla Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) du må ha rettigheter ja, akkurat hvilke rettigheter er jeg litt usikker på. hvor du har det har ingenting å si så lenge det er riktig sti i scriptet. ligger filen på \informasjonsskjerm\infoskjerm\Infoskjerm må det stå dette i scriptet. start ett cmd-vindu og kjør scriptet derifra, og sjekk om du får opp noe feilmeldinger der. ser forresten at du har vista, aner ikke hvordan slikt funker mot vista... Endret 23. april 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Ok, nå gikk det, delvis, den avslutta den gjeldende PowerPoint presentasjonen.! Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Når jeg kjørte den i CMD så avslutta den ikke presentasjonen, men det gjør den når jeg bare starter fila. Går det ann å lage noe aka pskill \\iabc powerpnt.exe \\iabcj\c$\Programfiler\MICROS~2\OFFICE12\powerpnt.exe /s \\iabc\c$\iabc_ny.ppt ? Når jeg kjører denne kommer da presentasjonen på klientskjermen... går det ann å få den til å starte presentasjonen på den pcen der presentasjonen skal være? Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) du må kjøre det gjennom psexec. når du skriver \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt så vil den jo starte det på maskinen du skriver det på. psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt ser forresten hvorfor det ikke funket med det jeg skrev. den finner ikke psexec, legg psexec og pskill i c:\users\tyl, eller legg det i c:\windows\system32 *oppgitt* Endret 23. april 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Tusen hjertelig! Skal prøve det i morra når jeg kommer på "jobb" (er på utplassering) :) Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) du må kjøre det gjennom psexec.når du skriver \\iabc\c$\infoskjermer_ny.ppt så vil den jo starte det på maskinen du skriver det på. psexec \\iabc -i -d \\iabc\c$\infoskjermer_ny.ppt ser forresten hvorfor det ikke funket med det jeg skrev. den finner ikke psexec, legg psexec og pskill i c:\users\tyl, eller legg det i c:\windows\system32 *oppgitt* Hmm, sånn? pskill \\iabc powerpnt.exe psexec \\iabc\c$\Programfiler\MICROS~2\OFFICE12\powerpnt.exe /s \\iabc -i -d \\iabc\c$\iabc_ny.ppt Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 skriv psexec /? så får du opp hva du skal skrive. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeps. Så her har vi sånn jeg tror det skal være. pskill \\iabc powerpnt.exe psexec \\iabc -i -d \\iabc\iabc\powerpnt.exe /s \\iabc\c$\iabc_ny.ppt Feilmeldingen som kommer i cmd er PsExcec could not start \\iabc\iabc\powerpnt.exe on iabc: Systemet finner ikke angitt fil. Bilde: Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 hvorfor i all verden skal du starte powerpnt.exe? her: psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hmmdet den finner ikke fila, det som er så rart. Når jeg søker etter fila altså \\iabc\c$\iabc_ny.ppt, så finner jeg den, men cmd finner den ikke. Noen aanelse om hva det kan være? Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 du prøver vel ikke å kjøre powerpnt.exe i scriptet? en svakhet er at psexec ikke takler så mange argumenter, etter det jeg har erfart tar den 1 greit, men ikke 2. så du må kjøre .ppt fila direkte uten å starte powerpnt.exe først. testet med psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Nei prøvde nå å kjøre et script med kun "psexec \\iabc -i -d \\iabc\c$\iabc_ny.ppt", og den finner ikke fila. Skjønner ikke helt hvorfor, når jeg starte "\\iabc\c$\iabc_ny.ppt" i kjør så kommer powerpointen med en gang(på min/klient pc sant nok). Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 gir du meg ett skjermdump? Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 gir du meg ett skjermdump? Aka printpage? evt av hva? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) denne feilen du får: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=296506 ? evt kopier den faktiske feilen du får når du kjører skriptet... Endret 24. april 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 denne feilen du får: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=296506 ?evt kopier den faktiske feilen du får når du kjører skriptet... Det er den feilen jeg får ja. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) du prøver vel ikke å kjøre powerpnt.exe i scriptet?en svakhet er at psexec ikke takler så mange argumenter, etter det jeg har erfart tar den 1 greit, men ikke 2. så du må kjøre .ppt fila direkte uten å starte powerpnt.exe først. testet med psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt IKKE START powerpnt.exe Endret 24. april 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) du prøver vel ikke å kjøre powerpnt.exe i scriptet?en svakhet er at psexec ikke takler så mange argumenter, etter det jeg har erfart tar den 1 greit, men ikke 2. så du må kjøre .ppt fila direkte uten å starte powerpnt.exe først. testet med psexec \\iabc -i -d \\iabc\c$\iabc_ny.ppt IKKE START powerpnt.exe Endret 16. mai 2013 av Jaybird Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 oki, test med å legg til -s bakerst da. psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\infoskjermer_ny.ppt -s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå