Gå til innhold

Fjernpålogging uten å logge ut forrige bruker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en PC som skal settest til å vise diverse informasjon på en skjerm, powerpoint presentasjoner. PC'en skal stå på et rom ilag med andre serverer, og de som sitter i skranken skal kunne legge inn og starte presentasjonen på denne PC'en.

Det å legge inn ny powerpoint presentasjon er ikke noe problem, men det å få starta denne. Du kan jo fjernpålogge, men da vil vel den brukeren som er pålogga informasjonspcen automatisk logge ut, sånn at det som kommer på skjermen er logonscreen.

Så jeg lurte på om det er mulig å få til pålogging eller en annen måte å få starta dette på, uten å logge ut den brukeren som allerede er pålogget?

Det å gå inn å gjøre dette manuelt på den PC'en er ikke aktuelt.

LogMeIn.com er selfølgelig en mulighet, men vi håper å få til en en enklere måte å gjøre dette på, da dette kan bli litt tungvint og kanskje risikabelt.

På forhånd takk!

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man fjernpålogger i samme brukernavn som den som allerede er pålogget, vil den da og logge ut den som allerede er pålogget?

Lurer vel mest på om det er mulig å få til dette på en intern måte, eller uten å måtte gå via en web-leser.

Lenke til kommentar
Hvis man fjernpålogger i samme brukernavn som den som allerede er pålogget, vil den da og logge ut den som allerede er pålogget?

Lurer vel mest på om det er mulig å få til dette på en intern måte, eller uten å måtte gå via en web-leser.

Dameware og VNC sender skjermbildet fra pc`n til din pc, den verken logger av eller på noe uten at du faktisk gjør noe.

det er det samme hvilke brukernavn og passord man bruker så lenge rettighetene er på plass, om det er samme bruker som er inne på klienten bryr den seg ikke om.

via web-leseren???

Lenke til kommentar

personlig liker jeg dameware, det krever kun programmet og rettigheter til å starte en tjeneste på klienten du skal remote.

VNC har jeg mindre erfaring med, men det er veldig bra det også.

begge er programmer som funker på lignende måte som vanlig windows remotedesktop(mstsc.exe), altså ingen web-sak eller noe, standard program.

men, hvis du kun skal starte en powerpoint-presentasjon finnes det enklere måter enn å bruke remote :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Nice!

Skal prøve å få det til.

Så denne fila legger jeg f.eks på en partisjon jeg deler, så kan andre gå inn i mappa fra Nettverkssteder på sin data og f.eks legge inn en ny presentasjon, og da execute den tidligere presentasjonen og starte den nye presentasjonen?

Lenke til kommentar

Fikk det ikke helt til, litt info.

datamaskinnavn: iabc (\\iabc)

Mappa til pstools: C:\iabc\PsTools

Mappa der iabcer_ny.ppt ligger: C:\iabc

Mappa der powerpoint.exe ligger: C:\Programfiler\MICROS~2\OFFICE12\powerpnt.exe

Mappa der start_powerpnt.cmd ligger: c:\iabc/start_powerpnt.cmd

Den er som følgende:

@echo off
C:\Programfiler\MICROS~2\OFFICE12\powerpnt.exe /s c:\iabcer_ny.ppt

og den virker, = starter powerpoint presentasjonen.

Programmet jeg prøvde å lage:

@echo off
iabc\c\iabc\pstools\pskill.exe -u ****** -p ****** - iabc POWERPNT.EXE

del c:\iabc.ppt

c:\iabc\start_powerpnt.cmd
exit

Det jeg ville med dette programmet var å slette filen iabc.ppt og starte c:\iabcer_ny.ppt

Det virket da altså ikke, forslag? Setter meget stor pris på dette!

Det vil si det virker fra den dataen som jeg jobber på som skal vise presentasjonen, men ikke når jeg starta restart.cmd fila fra en annen data.

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

ganske enkelt, psexec starter en fil via remote, altså du kan kjøre en fil på en annen maskin.

det er ingen automagik i at den finner og starter den nye filen selv, men den starter filen angitt i scriptet når du kjører scriptet.

så, istedet for å legge inn ny fil, logge seg på, starte filen og logge seg av, så kan du legge over ny fil og starte script.

hvis du har noe gode rutiner på å bruke samme navn på fila vil ett litt større script kunne gjøre alt

hvis f.eks filen alltid ligger på din c:\ og heter presentasjon.ppt, så er det ekstremt enkelt å få scriptet til å gjøre alt for deg :)

Lenke til kommentar

det virker ikke fordi du ikke vet hva du driver med :p

her:

@echo off

pskill \\informasjonsskj powerpnt.exe
del \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjermer_ny.ppt
psexec \\kleint  -i -d \\klient\c$\lokasjon til infoskjerm_ny.ppt

edit: vil anbefalle deg at infoskjermer_ny.ppt blir kopiert ut til klienten det skal kjøres på så starte den derifra og ikke ta det via nettverket.

edit2: dette bør scriptet gjørem, i denne rekkefølgen.

-drepe prosessen powerpnt.exe

-slette gammel ppt fil

-kopiere ny ppt fil

-starte ppt filen

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Altså det jeg vil den skal gjøre, er å slette/avslutte den tidligere presantasjonen som går(c:/infoskjerm.ppt) og så starte den nye presentasjonen, (c:\infoskjerm/infoskjermer_ny.ppt) ! :p (eller også som du sa kopiere denne fra klienten)

det virker ikke fordi du ikke vet hva du driver med :p

her:

@echo off

psexec \\kleint  -i -d \\klient\c$\lokasjon til infoskjerm_ny.ppt

edit: vil anbefalle deg at infoskjermer_ny.ppt blir kopiert ut til klienten det skal kjøres på så starte den derifra og ikke ta det via nettverket.

edit2: dette bør scriptet gjørem, i denne rekkefølgen.

-drepe prosessen powerpnt.exe

-slette gammel ppt fil

-kopiere ny ppt fil

-starte ppt filen

Hvor skal jeg legge inn filplasseringen til den nye ppt presentasjonen? ^

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

copy [b]c:\hvor_du_vil\infoskjerm_ny.ppt [/b]\\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjerm_ny.ppt
psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjerm_ny.ppt

under"copy c:\hvor_du_vil\infoskjerm_ny.ppt \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjermer_ny.ppt " leser den fra din c:\

jeg la ikke til dette i det første, prøver å gjøre dett innimellom min vanlige jobb :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
copy c:\hvor_du_vil\infoskjerm_ny.ppt \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjermer_ny.ppt
psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\lokasjon til infoskjerm_ny.ppt

under"copy c:\hvor_du_vil\infoskjerm_ny.ppt \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjermer_ny.ppt " leser den fra din c:\

jeg la ikke til dette i det første, prøver å gjøre dett innimellom min vanlige jobb :p

Takker så meget for det! Skal teste nå, skal "lokasjon" endres til noe annet?

Lenke til kommentar

det spørs jo.

hvis du har en mappe som heter "hvor_du_vil" på din c:\, sp er det greit, jeg fikset i ett par skrivefeil og merket hvor den henter ifra med fet skrift i det jeg skrev over.

forresten, jeg har ikke testet noe av det jeg skriver, jeg har bare skrevet det direkte her, så det ble litt rot med alt, men det siste scriptet skal funke :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Nå ligger det da en fil på c:\test\infoskjerm_ny.ppt

Så da blir det

copy c:\test\infoskjerm_ny.ppt \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjerm_ny.ppt
psexec \\informasjonsskj -i -d \\informasjonsskj\c$\Infoskjerm\infoskjerm_ny.ppt

right?

Og hvor i programmet er det man starter den nye presentasjonen? :p

Lenke til kommentar

HER starter den presentasjonen på nytt.

jeg lagde akkurat slik jeg sa man burde, altså

Linje 1 i scriptet: drepe prosessen powerpnt.exe

Linje 2 i scriptet: slette gammel ppt fil

Linje 3 i scriptet: kopiere ny ppt fil

Linje 4 i scriptet: starte ppt filen

bruk [ codebox ] så fucker du ikke opp linjene i scriptet, det er egentlig på 4 linjer og ikke på 6 som scriptet ditt ser ut som

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det som skjer er at cmd kommer opp i ca 0.5sec på klientpcen jeg tester ifra, og ingenting skjer på den dataen presentasjonen skal gå.

Trenger jeg admin rettigheter? kommer ingen melding om dette. Har tillgang til den delte mappa på dataen presentasjonen skal gå på.

Angående filplasseringen ser du på vedlagt bilde. Har det noe å si at det er "\\informasjonsskjerm\infoskjerm\Infoskjerm" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...