Gå til innhold

Taliban og musikk

Anbefalte innlegg

Da skulle du prøvd å ha langt hår og ørering på sytti tallet og høre på det som den gangen ble kalt heavy metal (Band som Saxon, Def Leppard, Kiss, Deep Purple, Iron Maiden, som i dag ikke engang sorterer under kategorien rock engang). DET var farlig det!

Vel andre hørte på Supertramp, Fleetwood Mac, Manfred Man, Pink Floyd, Bee Gees, ABBA, osv. Så det var nok ikke "langt hår og ørering på sytti tallet" som irriterte enkelte kristne. Det var vel heller det at enkelte av disse banda omgav seg med klassiske djevel bilder med horn, hale, blod osv.

Det kan godt være...

Husker jo den kristne foreningen mot KISS i USA, som trodde KISS var forkortelse for Kids In Satans Service... er jo til å le seg ihjel av i dag, for er det noen band som har mindre av skandaler, narkotika og dritt enn KISS i dag?

Og like så med Iron Maiden, der motstanden var enorm mot Eddie, maskotten til Iron Maiden... Men hvem band i verden har en vokalist som kommer og henter fans med eget fly!! :D

He he...

Nei, det er jo åpenbart ikke musikken det er noe feil med i disse tilfellene, det er det ingen tvil om! At band hadde horn, hale og effekter var bare et image de lagde......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skulle du prøvd å ha langt hår og ørering på sytti tallet og høre på det som den gangen ble kalt heavy metal (Band som Saxon, Def Leppard, Kiss, Deep Purple, Iron Maiden, som i dag ikke engang sorterer under kategorien rock engang). DET var farlig det!

Vel andre hørte på Supertramp, Fleetwood Mac, Manfred Man, Pink Floyd, Bee Gees, ABBA, osv. Så det var nok ikke "langt hår og ørering på sytti tallet" som irriterte enkelte kristne. Det var vel heller det at enkelte av disse banda omgav seg med klassiske djevel bilder med horn, hale, blod osv.

He he...

Nei, det er jo åpenbart ikke musikken det er noe feil med i disse tilfellene, det er det ingen tvil om! At band hadde horn, hale og effekter var bare et image de lagde......

Du tror ikke det er en sammenheng mellom disse "effektene de lagde" og det at du i dag angriper kristendommen som du gjør ?

Lenke til kommentar

He he...

Du tror ikke det er en sammenheng mellom disse "effektene de lagde" og det at du i dag angriper kristendommen som du gjør ?

Nope... Er nok ikke grunnen det skjønner du... :)

Er ikke så lettlurt jeg skjønner du :);)

Dessuten har jeg vel aldri følt meg hjemme i noen grupperinger, ihvertfall ikke over tid... At jeg er medlem i en pistol klubb, en jakt og fiske forening og en amcar klubb har helt andre og praktiske årsaker... Så sorry, den kan du nok ikke pinne på meg :)

Lenke til kommentar

Iron Maiden ble jo forbudt å spille live i en periode i sør-amerika et sted, fordi katolikkene hadde så mye makt. Hardingfele var jo særs hedensk og det var ikke uten grunn at det var forbudt å spille hardingfele i kirka i mange år. Man brant også en mengde slike instrumenter fordi det var et syndig instrument som oppfordret til drikking, dansing og slossing. På en måte hva gitaren ble mye senere. Så kom jo heavy metal med band som Judas Priest og Black Sabbath, da var de kristne på krigsmarsjen, dette måtte ungene beskyttes fra! Det fantes privatskoler i USA som hadde som mål å helbrede ungdom som var forført av djevelsk rockemusikk. Der lærte de å synge om jesus i kor istede.

Men at muslimer eller taliban vil forby musikk... de hater jo alt som er godt i livet. Kvinner skal pakkes inn i telt, alt skal være jævlig og trist for dem. Klarer snart ikke overrsaske meg mer.

Lenke til kommentar

Nei det har du rett i... En kan med andre ord begynne å kalle taliban for desperanter (i Harry Potter) for de tar vekk all lykke, glede og alt som er godt fra deg til du sitter igjen med en NITRIST gud som alle skal tilbe etter sykkelstativ metoden, med ræva pipåpen rett til værs og hva pokker er gøy med det? :no:

Taliban og paven har vel stillt sånn omtrent likt oppover tenker jeg, målt i dogmatiske grusomheter....

Trist at mennesker tror at vi må gå BAKOVER 1400 år i tid for å finne "gude lykken" som disse gutta gjør. Hadde ikke pakistan hatt atom våpen kunne de bare ha holdt på for min del, men hvis taliban overtar hele sulamitten der nede håper jeg, for den vestelige verdens skyld, at de tar kål på de bombene der nede og at de sprenger DER og ikke i en eller flere av storbyene i den opplyste verden, i god muslimsk taliban ånd...... Kyniskt ja, men hvem kommer til å få skylden, om vi ikke allerede har den, for at ting går til helvette der nede? De klarer jo faan ikke å frigjøre en reddikk en gang, langt mindre styre et helt land på noen annen måte enn som et stort tortur kammer, men er det dette de ønsker så kan de få det for alt jeg bryr meg.... Men det er den vestelige verden som får skylden, USA spesielt, om ikke for noe annet enn at vi ikke vil ha den jævla guden deres trykket på oss... :no:

Håper det ordner seg for pakistans befolknings egen del, for taliban er det pokker meg ingen som fortjener. De er noen djevler som ikke bare vil ha makt, de nyter å plage og pine andre også ... :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Kristendommen anser ikke musikk som djevelens verk. Det er vel åpenbart. Hvorfor har man da salmebøker med flere hundre sanger i som synges hver gudstjeneste?

Det er jo ikke sikkert taliban og norske kristne anser messinga si som "musikk" da. Men på det blide sørland er de ikke alltid like imponert når stjernene kommer på besøk ;)

Så spørs det om kristne sørlendinger føler det samme. Da Manson besøkte festivalen i 1999 førte det til demonstrasjoner og oppstyr blant den kristne delen av befolkningen. En gruppe pinsevenner og troende samlet seg til bønnemøte i Bendiksbukta i forkant av konserten, og ba om guds hjelp i kampen mot Satan og Marilyn Manson.

Jeg har vanskelig for å se for meg at det blir noen nye bønnemøter i 2009, men igjen så vet man jo aldri. Dette er Kristiansand, og her kan alt skje, sier han.

(fra Fædrelandsvennens nettutgave)

:!:

Lenke til kommentar

Jeg kom jo faktisk over en prest her for litt siden som hadde god musikk smak, det hadde jeg faktisk aldri forventa, han digga jo både Gorgoroth, Satyricon, Dimmu og mange andre.

At musikk angriper noe er jo ytringsfrihet, akkurat det samme som at mange angriper musikken for det mange av artistene står for.

Lenke til kommentar

Jeg personelig er muslim, kan ikke leve uten musikk, spess Coldplay og arabisk musikk, det betyr vel ikke at jeg er en dårlig muslim, jeg ber av og til og GÅR ALLTID til fredagsbønn, tankene mine går ALDRI fra Gud, tror på ham enda, Talibanerne er nokko dritt..

Endret av Laik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...