RMNK Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har ett Kodak Easyshare Z650 dette er mitt første "ordentlige" kamera. Synes batteriene blir fort oppbrukt, kjøpte nye "Duracell M3" batteri og etter ca 100 bilder (uten blitz) var de oppbrukt, er det normalt? Lenke til kommentar
wacz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har ett Kodak Easyshare Z650 dette er mitt første "ordentlige" kamera. Synes batteriene blir fort oppbrukt, kjøpte nye "Duracell M3" batteri og etter ca 100 bilder (uten blitz) var de oppbrukt, er det normalt? Easyshare var også mitt første kamera. Vant det i Donald xD Nå vet ikke jeg hvor lenge slike batterier varer, men jeg vet at slike gamle easyshare kameraer trekker enormt med strøm. Et forslag om du skal bruke dette kameraet en del, er å kjøpe oppladbare batterier. Det er mange av dem på Clas Olhson. Det gjorde jeg. Jeg skal ikke si at de varer noe lengre, men det er enklere og billigere enn å måtte kjøpe nye hele tiden... Forresten. Om kameraet står en tid uten å brukes, forsvinner en del av strømmen da og. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Er det alkaliske eller lithiumbatterier du har kjøpt? Alkaliske er ikke egnet for digitalkamera pga. hvordan teknologien fungerer. I så fall er 100 bilder faktisk veldig bra, og du bør få mange hundre bilder med lithiumbatterier. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det alkaliske eller lithiumbatterier du har kjøpt? Alkaliske er ikke egnet for digitalkamera pga. hvordan teknologien fungerer. I så fall er 100 bilder faktisk veldig bra, og du bør få mange hundre bilder med lithiumbatterier. Det finnes noen batteri som er laget for digitalkameraer. Om disse er noe særlig bedre, vet jeg ikke, men de skal være det. Dog er de en del dyrere enn vanlige batterier Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Var på Clas Ohlson og kjøpte oppladbare batterier og det hjalp mye! Nå har jeg tatt 150 bilder og batterivarslern er ikke kommet på Kjøpte Duracell NiMH battery charger Med Duracell AA/HR6/DC1500 NiMH/1.2V/1800mAh 200,- for laderen og 4 oppladbare AA batterier Lenke til kommentar
wacz Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Var på Clas Ohlson og kjøpte oppladbare batterier og det hjalp mye! Nå har jeg tatt 150 bilder og batterivarslern er ikke kommet på Kjøpte Duracell NiMH battery charger Med Duracell AA/HR6/DC1500 NiMH/1.2V/1800mAh 200,- for laderen og 4 oppladbare AA batterier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå