Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksosoppheng har rustet bort og tips til støtdemper..

b-real

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært vedig sent ute med å bytte dekk så fant jeg ut at jeg skulle titte litt på hva den ulyden jeg har hørt bak på bilen de siste dagene. Ante meg at eksosopphenget mitt var løst, det hørtes slik ut som da en var på bilferie til danmark og fattern festet eksos-opphenget med nylonstrømper som faktisk holdt ifra Danmark og helt opp til Vesterålen.

Så det som møtte meg var dette:

DSC_5267.jpg

Selve potta har også rustet bort så jeg må vel ut med noen kroner for en ny vil jeg tro hvis det ikke er noe en kan sveise.

DSC_5280.jpg

Deler av festet som kom løs da jeg pirket på det:

DSC_5281.jpg

Som en midlertidig løsning så valgte jeg å kopiere fattern sitt råd med nylonstrømper og fikk hengt det opp midlertidig:

DSC_5275.jpg

DSC_5283.jpg

DSC_5284.jpg

Så tror jeg ene støtdemperen min har tatt kvelden også:

DSC_5269.jpg

DSC_5275.jpg

Ser ut som fjera har gått helt ned på den sokkelen eller hva en skal kalle det og står fast der. Må vel investere i støtdempere på alle 4 hjulene hvis en først skal gjøre noe med det. Eller kan en klare seg med støtdempere f.eks bare bake og la de forran være i fred til neste gang en får litt mer penger å rutte med?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ser det er en gammel tråd, så du har kanskje fått fikset dette allerede, men var ingen svar her så ville bare legge inn noen ord :p

Når det gjelder eksosen koster ikke det gummi-opphenget mange kronene, og har du hull i eksosen (som det så ut som på det ene bilde) bør en som har litt peil klare å sveise det uten problemer. EDIT: Så på det bilde en gang til, og tror nesten det er like greit å investere i en ny der, blir mye 'klabb' om det skal sveises.

Støtdemperene bør du bytte i par, altså begge bak eller begge foran. Samme som med bremser - kan jo forestille deg gode bremser på den ene siden av bilen, og dårlige på den andre, så skjønner du nok hvor jeg vil :)

Endret av hdata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...