Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rektor nekter oss å gå med russebukse

chainreaction

Anbefalte innlegg

Haha. Sist jeg sjekket hadde ikke orden og oppførsel noe å si for opptak til videre studier (vel, politihøgskolen og militæret bryr seg, men ikke historie/jus/medisin/etc).

Nei, ikke i det hele tatt :nei:

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei du trenger ikke god ordens karakter for å komme inn på studiene, det som teller er poengene og det er kun karaktere i fagene som blir brukt. + evt tilleggs poenger.

Og grunnen til jeg reagerer er at dere begrunner at russen burde tåle de 4 dagene, men hvorfor kunne ikke rektoren gjort det samme?

Og angående når russetiden er, så tror jeg at i alle fall FOM 2002 så har russen springt ut rundt 20-25 april i Sarpsborg. Hva de gjorde for 20-30-60 år siden er vel ikke så viktig, tradisjoner forandrer seg.

Det som virkelig irriterer er at rektoren mener at når den russedrakten er på så begynner man nesten med sex i gangene og øl konkuranser i norsk timene... Er vel ikke så ille på Fredrik 2 i forhold til St. Olav og jeg var russ i 07, det var jo et par hendelser, idioter finnes alltid, men nesten alle som hadde klærna på seg oppførte seg normalt.

Jeg hadde ikke hørt på rektoren om jeg var dere, han kan ikke straffe dere alle.

Lenke til kommentar

Jeg vart russ i 2007. Tror vi hadde offisiell skiftedag på skolen fredagen før 1.mai, mtp at det er fri den dagen. Tror da 1.mai var på søndag eller mandag. Litt usikker.

Uansett er jeg prinsippielt i mot at russen skal ha på seg russeklær før feiringen. Hva er poenget? Unntak gjelder selvsagt dersom 1. mai er i helgen eller på mandagen. Da kan feiringen begynne fredagen før som jeg sa.

Når dette er sagt synes jeg rektoren deres oppfører seg barnslig med slikt trusler, er dog enig i hans poeng.

Lenke til kommentar
Jeg vart russ i 2007. Tror vi hadde offisiell skiftedag på skolen fredagen før 1.mai, mtp at det er fri den dagen. Tror da 1.mai var på søndag eller mandag. Litt usikker.

Uansett er jeg prinsippielt i mot at russen skal ha på seg russeklær før feiringen. Hva er poenget? Unntak gjelder selvsagt dersom 1. mai er i helgen eller på mandagen. Da kan feiringen begynne fredagen før som jeg sa.

Når dette er sagt synes jeg rektoren deres oppfører seg barnslig med slikt trusler, er dog enig i hans poeng.

Truslene kan dere sikkert se på som ikke reelle, men man kan jo gå litt i seg selv kanskje? Russefeiringa er jo en tradisjon all ungdom gleder seg til , hvorfor skal man da rokke ved selve fundamentet til tradisjonen ved å begynne på den før tida? Jeg har alltid irritert meg litt over russ som begynner å gå med klæra før tida, men det er nå bare min mening.

Uansett så håper jeg dere får en morsom russetid, misunner dere litt, skulle gjerne opplevd tida(det lille jeg husker) en gang til.

Lenke til kommentar

Din kjære rektor har vel i løpet av årene samlet seg opp erfaringer som tilsier at ungdom i russedress oppfører seg veldig anderledes enn ungdom som ikke går i russedress.

Hans og skolens primære mål er å ivareta din og dine medelevers læringssituasjon, ikke tilrettelegge for et party-maraton!

Så i steden for å sutre om at du ikke får gå i rød/blå drakt før om noen dager, så vær glad for at du har en rektor som ønsker å bidra fullt ut at du kan bli uteksaminert etter tre år med best mulige resultater!

Det er de resultatene du skal fremlegge når du en gang skal gå videre på høyere studier eller inn i arbeidslivet, ikke hvor flott du er i russedrakt.

Lenke til kommentar
Så i steden for å sutre om at du ikke får gå i rød/blå drakt før om noen dager, så vær glad for at du har en rektor som ønsker å bidra fullt ut at du kan bli uteksaminert etter tre år med best mulige resultater!

Det er de resultatene du skal fremlegge når du en gang skal gå videre på høyere studier eller inn i arbeidslivet, ikke hvor flott du er i russedrakt.

Jeg har ikke sutret, og som jeg skrev i det forrige innlegget klarer jeg (og mange fler) å gå uten russebukse i 4 dager til. Det er hvordan rektor har fremstått, og de truslene han har slengt etter oss som jeg ville få svar på om var lovlige, eller ikke (noe jeg har, og det setter jeg pris på) Det er derfor jeg lagde dette innlegget i Juss-delen, og ikke i Skole-delen for eks.

Og jeg ser forresten jævla bra ut russedrakten min. :thumbup:

Endret av snoppi24
Lenke til kommentar
Juridisk sett har man ikke det.

Rent personlig så mener jeg at russefeiringen burde vært forbeholdt allmennfagelever, slik den har vært i uminnelige tider. Rød og blå, de eneste gyldige fargene!

I tillegg burde den vare i én dag.

Lenke til kommentar

Dritunger skal alltid klage på alt.

"ÅÅååå, det er så urettferdig at vi får lekser. Heeerrregguuuuuuud!"

"Åååååå, rektor lar oss ikke kle oss i teite uniformsaktige klær og oppføre oss dårlig før 1. mai! ÅÅÅÅÅ HERREGUUUUUUD SÅ SLEM HAN EEEEEERRRRR DEN TEITINGENNNN!"

Stakkars bortskjemte småunger, hvis dette er alt dere har å klage på får dere virkelig dere en overraskelse når dere må ut i arbeidslivet og tjene penger selv, for en gang må dere faktisk betale husleie, kjøpe deres egen mat og faktisk betale for deres egne klær, barna deres sine klær, og så videre og så videre. SLUTT Å SYT, DERE HAR DET JÆVLA FINT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...