theda9el2k Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei! Kjøper meg bil på fredagen! WOOOOHOOOOOOOOOOO!!!! også lurte jeg på: Har jeg lov til å kjøre bilen mens vi venter på det nye vognkortet? Altså, etter at forrige eier leverer inn den lille delen av vognkortet (salgsmelding?) (det er forresten gammelt type vognkort) og til jeg har betalt registreringsavgiften og har mottatt det nye vognkortet? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Hei! Kjøper meg bil på fredagen! WOOOOHOOOOOOOOOOO!!!! også lurte jeg på: Har jeg lov til å kjøre bilen mens vi venter på det nye vognkortet? Altså, etter at forrige eier leverer inn den lille delen av vognkortet (salgsmelding?) (det er forresten gammelt type vognkort) og til jeg har betalt registreringsavgiften og har mottatt det nye vognkortet? Såfremt bilen er forsikret og du har den ene delen av vognkortet,kan den kjøres med. Endret 23. april 2009 av TechTiger Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Hei! Kjøper meg bil på fredagen! WOOOOHOOOOOOOOOOO!!!! også lurte jeg på: Har jeg lov til å kjøre bilen mens vi venter på det nye vognkortet? Altså, etter at forrige eier leverer inn den lille delen av vognkortet (salgsmelding?) (det er forresten gammelt type vognkort) og til jeg har betalt registreringsavgiften og har mottatt det nye vognkortet? Juridisk sett så har du ikke det. Rent praktisk sett, derimot, ser onkel blå gjennom fingrene med det så lenge du har gammelt vognkort og gjenpart av salgsmelding. Som nevnt ovenfor må du også ha gyldig forsikring. Endret 23. april 2009 av krikkert Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Hei! Kjøper meg bil på fredagen! WOOOOHOOOOOOOOOOO!!!! også lurte jeg på: Har jeg lov til å kjøre bilen mens vi venter på det nye vognkortet? Altså, etter at forrige eier leverer inn den lille delen av vognkortet (salgsmelding?) (det er forresten gammelt type vognkort) og til jeg har betalt registreringsavgiften og har mottatt det nye vognkortet? Juridisk sett så har du ikke det. Rent praktisk sett, derimot, ser onkel blå gjennom fingrene med det så lenge du har gammelt vognkort og gjenpart av salgsmelding. Som nevnt ovenfor må du også ha gyldig forsikring. Stemmer det over sier. For at skal kunne kjøres lovlig må omregistreringen være gjort hos vegvesenet. Du vil da få et midlertidig vognkort. Jeg vil råde deg til å kjøre rett til vegvesenet når du har kjøpt bilen. Den må være forsikret før du kan omregistrere. Endret 23. april 2009 av TechTiger Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Venter på nytt vognkort selv, og Statens Vegvesen sa det bare var å bruke det gamle (med forrige eiers navn) inntil jeg fikk det nye tilsendt. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kjeksmestern har rett.. Da jeg kjøpte min siste bil, fikk jeg også denne beskjeden. Det gikk også fint i kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå