Gå til innhold

Problem med å installere skriverdriver

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny stasjonær VistaPC og vil gjerne fortsatt bruke min gamle, gode Canon i850 skriver. Canon har drivere til Vista som jeg har lastet ned. Vanligvis når man har pakket ut et program kommer dialogboksen for installering opp. Det skjer ikke her. Etter utpakking kommer bare en melding om vellykket utpakking og så skjer intet mer. Programmet må jo finnes et sted men jeg klarer ikke å finne og installere det.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt ny stasjonær VistaPC og vil gjerne fortsatt bruke min gamle, gode Canon i850 skriver. Canon har drivere til Vista som jeg har lastet ned. Vanligvis når man har pakket ut et program kommer dialogboksen for installering opp. Det skjer ikke her. Etter utpakking kommer bare en melding om vellykket utpakking og så skjer intet mer. Programmet må jo finnes et sted men jeg klarer ikke å finne og installere det.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har akkurat samme problemet. Men hos meg kommer det opp at driveren ikke støtter denne versjonen av Windows. I daghar jeg en ny skriver. Den kunne installeres på vista, uten problemer. Har du driveren på en CD? Eller som en fil på PC-en. Uansett kan du trykke på egenskaper på setup-filen og velge fanen, kompatiblitet eller noe sånt. Der velger du kjør i kompatiblitetsmodus for: og velger enten windows 95/98/XP. Om dette ikke fungerer, tror jeg det skal gå an å laste ned en såkalt oppdatert driver fra internett. Er ikke helt sikker på dette, ei heller hvor du kan finne det. Men etter litt søking, kan det hende su finner noe.

Lykke til! :p

Lenke til kommentar
Jo, jeg har CDen, men syntes det ville være greiere å laste ned driveren fra internett, så det er altså det jeg har gjort og det er denne driveren som forsvinner etter utpakking.

Hm. Kanskje du får sende et spørsmål til Microsoft da?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...