jvc1986 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Skal ta noen konf. bilder av min nevø førstkommende søndag, men trenger noen tips til positurer for å unngå slike standard kjedelige bilder.. Noen som har en link til sider med noen gode slik type bilder el? Det er meldt overskyet så regner med bildene blir tatt utendørs. EDIT: Takk for tipsene, vi får se åssen det går:) @ Oyjorn - så tråden din, men virket som du var mer på jakt etter hva slags utstyr du skulle ha med, ikke så mye åssen mtp. bildene:) Edit: Kan jo komme med hva jeg har tenkt ut i hodet foreløpig. - Bildene skal tas ute, har sjekket lokasjonen og funnet et egnet sted med fin bakgrunn og litt andre elementer som kan skape litt forgrunn i bildene om nødvendig. - Tar med 3 blitser inkl. stativ, paraply (reflektiv og shoot through) samt noen fargefilter for å varme blitslyset. - Tenkte å benytte solen som backlight/sidelight og 1 blits som hovedlys forfra på stativ med shoot through paraply (muligens 2 hvis det må mer effekt til) med et 1/4 CTO filter på for å få litt varmere hudtoner. - Skal be konfirmanten ta med seg noen andre klær:) Endret 24. april 2009 av jvc1986 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Skal ta noen konf. bilder av min nevø førstkommende søndag, men trenger noen tips til positurer for å unngå slike standard kjedelige bilder.. Noen som har en link til sider med noen gode slik type bilder el? Det er meldt overskyet så regner med bildene blir tatt utendørs. Hvis konfirmanten har sitt antrekk klart, og det betyr vel dressen, så bør det kanskje tas noen "offisielle" og "kjedelige" bilder med dette på. Og det er jo de typiske portrettbildene, litt oppstilt og standard. Det er faktisk ganske artig å kikke på sånne bilder når man blir eldre. Men la gutten også få ta med sine favrittklær og ta en del andre bilder med disse. Og nå er det bare å leke seg mens gutten gjør akkurat det han vil. Du kan godt kikke litt her for kanskje litt inspirasjon...http://www.nordstrandsfotografene.no/ Overskyet er forresten bra lys til denne type fotografering. Pass på bakgrunnen når du er ute. Det skal lite forstyrrelser til i bakgrunnen for å trekke fokus bort fra det du ønsker. Lykke til. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg foreslår at du, istedenfor å lage ny tråd, spør i tråden jeg lagte ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1101534 ). Så kan også tråden utvikles til tips ang. komposisjon, posisjoner osv... Ville vært greit Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Først tar du de kjedelige takkekortbildene, så får du på guttungen noen bedre klær som han selv kan velge ut, og ut fyrer løs. Edit: Prøv å få det til å se noenlunde 'ekte' ut. Kusine av meg fikk sine sendt tilbake med en tung plastikkretusjering. Så ikke ut. Tror faen meg de hadde brukt liquify elns på brystene òg, for de var gedigne. Endret 23. april 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Husk ekstra batterier til alt utstyret da! Endret 24. april 2009 av Actibus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå