Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus F5V med Vista stopper opp ved crcdisk.sys

Anbefalte innlegg

Har en Asus F5V som jeg ikke får startet opp. Har hatt PCen i to år nå, og opplevd problemet før, men da var det bare å slå av, fjerne batteriet et par sek, sette det i og slå på igjen.

Nå fungerer ingenting.

Har prøvd vanlig oppstart, men det stoppet opp på "loading bar"-en(bra jeg kan norsk ..) som kommer etter Asus-bildet og hvor jeg velger hvordan jeg vil starte. Lot den stå og gå der i går, men innså etter et par timer at den ikke vil på.

Prøvde de forskjellige sikkermodus, men det stoppet opp ved crcdisk.sys hver gang.

Da lurer jeg på hva valgene mine er.

Må jeg formatere, eller er det noe annet som kan ordne dette? Blir alt slettet ved en repair fra CDen jeg fikk med?

Er det noen mulighet for å få ut filer fra harddisken uten å måtte ta den ut? Vil ikke si jeg kan nok med data til at jeg vil begynne å styre med det selv, og de som kunne hjulpet er alle opptatte for tiden, og jeg har bruk for PCen så fort som mulig(jobb & skole). Typisk ..

Annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Asus F5V som jeg ikke får startet opp. Har hatt PCen i to år nå, og opplevd problemet før, men da var det bare å slå av, fjerne batteriet et par sek, sette det i og slå på igjen.

Nå fungerer ingenting.

Har prøvd vanlig oppstart, men det stoppet opp på "loading bar"-en(bra jeg kan norsk ..) som kommer etter Asus-bildet og hvor jeg velger hvordan jeg vil starte. Lot den stå og gå der i går, men innså etter et par timer at den ikke vil på.

Prøvde de forskjellige sikkermodus, men det stoppet opp ved crcdisk.sys hver gang.

Da lurer jeg på hva valgene mine er.

Må jeg formatere, eller er det noe annet som kan ordne dette? Blir alt slettet ved en repair fra CDen jeg fikk med?

Er det noen mulighet for å få ut filer fra harddisken uten å måtte ta den ut? Vil ikke si jeg kan nok med data til at jeg vil begynne å styre med det selv, og de som kunne hjulpet er alle opptatte for tiden, og jeg har bruk for PCen så fort som mulig(jobb & skole). Typisk ..

Annet?

Dette ser ut til å være relatert til asus sine maskiner. Og en viss Vista update?

Tips:

Koble fra alt unødvendig utstyr fra maskinen, slik som ekstern usb harddisk, usb mus og andre ymse ting som er kobla på maskinen.

Så går du i bios, og velger "default settings", eller lignende. Hvis du har vært innpå der før, sørg for at ingenting er "overklokket".

Finn den delen av biosen din som har med SATA å gjøre. SATA har med harddisken din å gjøre.

Jeg har ikke anelse om hva slags instilling den står på hos deg, men gjør en endring der. ( feks endre fra SATA til IDE, eller Compatability )LAgre instillingene før du avslutter bios, og sørg så for at maskinen forsøker å boote opp. Det kan godt hende at den nå klarer det. Hvis ikke, gå inn i bios igjen, og endre tilbake, og prøv på nytt.

Jeg TROR nøkkelordet her er SATA og harddisk instillingene i BIOS.

Prøv det jeg har tipset deg om først, og kom tilbake hvis det ikke hjalp, så ser vi videre på problemet :thumbup:

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar

Det viktigste er at du husker hvordan ting var i bios, FØR, du begynner å gjøre endringer.( finn frem penn og papir) Jeg vil tro at du egentlig bare trenger å finne dette som har med SATA å gjøre. Tror ikke du trenger å kjøre "default settings" i bios. Bare la ting være, bortsett fra dette med SATA. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...