Gå til innhold

Kjøpt CV V-15f, passer den til HK AVR 130?

Anbefalte innlegg

Hei alle høyttaler guruer!

Jeg kjøpte meg noen veldig pent brukte Cerwin vega V-15F høyttakere i går til 2500. Grunnen til kjøpet var at min hjemmekinoanlegg gir meg en veldig dårlig musikkopplevelse. Med hjemmekinoanlegget mitt fulgte det med en receiver som jeg lurte på om jeg kunne koble på de nye høyttalerne mine uten å sprenge dem?

Receivern er av typen HK avr 130

Info: avr 130

Høyttalerne er som sagt CV V15-F

Info: Vet ikke så mye om de egentlig. Vet at det er ca 106DB, 25-20khz, 15" sub, mer vet jeg dessverre ikke, kanskje noen av dere der ute vet?

Jeg har også et par ekstra høyttalere som er hjemmelaget men som har veldig like elementer som cv v-15f. Hvordan blir det å koble disse sammen i serie på min HK avr 130?

Takker for svar og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen forslag til en rimelig god eff.forsterker eller forsterker?

Jeg har forresten en forsterker til, men den begynner å trekke litt på åra. TROR jeg har lest noe om å koble forsterkere sammen? er jeg helt på gjorde eller er det noen som kan forklare meg hvordan dette gjøres?

Den er av typen HK AVR 10

denne vet jeg heller ikke mye om, men det som står bak på den er:

230v input-50HZ 450W

Kan jeg bruke denne forsterkeren sammen med min AVR 130 eller er jeg helt bak mål?

takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

AVR 130 greier ikke drive de overnevnte høyttalerne på en god måte. Receiveren har derimot pre-out slik at du kan koble effektforsterkere til den, som igjen driver høyttalerne. NAD er et merke som visst nok skal matche veldig bra med CV. Hvis du vet hvor mye effekt den andre forsterkeren din kan levere, kan vi gi deg et godt svar. ;)

Lenke til kommentar

hmm ja har satt opp alt på AVR 130 og det låt ok. Det er lyd liksom men så for meg litt bedre lyd, kan ikke dra på så veldig mye. Er helt klart at jeg må ha noe i mellom. AVR 10 som jeg snakket om får jeg ikke til å spille:o aner ikke hva som er feil. Den skrur seg på men når jeg prøver å spille fra CD kommer det ingen lyd ut. Noen som vet hva det kan være?

Link til info om AVR 10 avr 10

Noen som har en link til en rimelig NAD effektforsterker også? Kan jo se på det, men er mest interessert i å prøve og bruke det jeg har :)

Lenke til kommentar
hmm ja har satt opp alt på AVR 130 og det låt ok. Det er lyd liksom men så for meg litt bedre lyd, kan ikke dra på så veldig mye. Er helt klart at jeg må ha noe i mellom. AVR 10 som jeg snakket om får jeg ikke til å spille:o aner ikke hva som er feil. Den skrur seg på men når jeg prøver å spille fra CD kommer det ingen lyd ut. Noen som vet hva det kan være?

Link til info om AVR 10 avr 10

Noen som har en link til en rimelig NAD effektforsterker også? Kan jo se på det, men er mest interessert i å prøve og bruke det jeg har :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du trenger ikke spamme tråden fordi ingen har vist interesse på et par timer. Hvis det går et par uker kan du derimot gjøre dette.

Forsterkeren leverer 60W per kanal i stereo, så dette holder nok ikke. Du trenger en effektforsterker ala dette.

Lenke til kommentar

Jeg har mulighet til å kjøpe denne ganske rimelig: Denon AVR-2805

Er den kraftig nok og fremtidsrettet?

Tror den leverer 100W i 8 ohm til alle 7 kanalene. Er den sterk nok for høyttalerne, kan man "brokoble" for mer effekt? (Aner ikke hva brokoble er, man har lest noe om det i effekt sammenheng)

Flere tips til rimelige gode forsterkere ønskes! Ser etter en c272 nå også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...