Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Siden det tydeligvis etterlyses flere realistiske eksempler fra virkeligheten, altså basert på egne erfaringer, får jeg ta et sånt igjen da:

 

Ei jente flytta inn her, ekskjæresten min. Har egen leilighet, og da også en god del kopper, tallerker... ja, rett og slett servis. Noe av det første jeg måtte gjøre var å kvitte meg med det meste jeg hadde fordi hun ville vi skulle kjøpe nye ting.

Jeg fikk blant annet ikke lov (nei, nei - streng beskjed!) om å ha kopper med farger på. Så det endte med at jeg først måtte hive et helt servis i søpla. Og så hadde jeg bare to kopper med sånn behagelig lyseblågrønn farge igjen fra IKEA som jeg alltid har likt...

 

Nei, kan skjønne hun "Hadde et system som allerede fungerte" (som hun hele tiden kalte det for). Og det var bare svart-hvitt. Intet annet!

 

Samme kvinnfolket pleide også bare å kaste rundt på skittentøyet sitt overalt på badet og soverommet, istedenfor i kurva. Dette kalte hun ikke for en del av systemet sitt "som allerede fungerer"... men hun hadde alltid løse sokker som aldri ble para fordi hun lot det ligge og flyte... og når jeg så ba henne om å legge de par-i-par i skittentøyskurva, så nektet hun plent og sa at "Systemet mitt fungerer!".

 

Jeg, på min side, var drittlei av at det hang 13 ulike sokker på klesstativet og opptok plass til de rette og dedikerte sokkene som manglet dukket plutselig opp... så jeg ba henne vennligst bare følge EN liten regel på dette med klesvasken. Nei, det ble tidenes verste krangel utav. Og kan dere tro det? Dette var opphavet til at det ble slutt og at jeg ikke orka mer... ikke hun heller over at jeg "Ødela systemet hennes".

 

Så det ble slutt mellom oss.

 

Aldri kødd med et kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde nå nettopp når jeg hjalp moder'n med å bære inn noen esker.

 

Jeg tok en eske, og den viste seg å være relativt lett, så for å effektivisere litt sa jeg at jeg kunne ta en eske til. Nei, sier min kjære mor, den eska der er mer enn tung nok, og de andre eksene har i tillegg til å være enda tyngre enn den du bærer porselen og andre lettknuselige ting i seg! Jeg sier at eska jeg bærer ikke veier stort, så det går helt fint.

 

"Den veier ikke mye? Ok, men da er det greit. Da tar jeg den du bærer, så får du heller ta to av de tunge med porselen i istedet."

 

AAAAAAAAAAHHHH!!!!!!

Lenke til kommentar

Haha. Dette med "fungerende systemer" som slettes ikke fungerer optimalt, ser ut til å være en ekte kvinneting ja.

 

Dette er óg en sann historie (nå har vel jeg kun fortalt historier fra virkeligheten så langt, mer eller mindre slik de tok sted):

 

J: Kan du brette sammen klærna for meg? Jeg har det så travelt.

G: O.k. Bare dusj i mellomtiden du, da.

*Jente kommer ut fra dusjen, bretter alle klærna på nytt før hun hiver de inn i skapet. Ingen klær er brettet idet de finner sin plass trykt sammen med resten av rotet.*

Lenke til kommentar

Klassiker! Klesbretting!

 

Jeg har også en erfaring med samme jente med dette "fungerende systemet". Dette systemet kan vi vel kalle "LØGN":

 

1) Før vi flytter inn sammen er det denne "altfor god til å være sant"-tonen, som jo tidens løp viste seg å være korrekt (altså for godt til å være sant). Hun sier: "Du må ikke tenke på å lage mat og ta husarbeidet! Jeg trives faktisk med slike plikter og vil oppfylle rollen min som en kvinne, for jeg liker tradisjonelle kjønnsroller."

 

2) Hvem vasket ikke toalettet/baderommet en eneste gang? Hun. Hvem støvsugde aldri fordi hun "takler ikke lyden av støvsugere - hva som helst annet!"? Hun, ja. Hvem rotet som en jævla gris? Hun.

 

Hun skal vel ha litt creds for å ha lagd middag omtrent like mange ganger som meg, da...

Lenke til kommentar

Jeg har skilt ut en diskusjon om ketchup på maten til denne tråden. jeg har også ryddet litt i tråden for å gjøre den mer sann mot topic og minner om at det har vært en tradisjon i tråden for å komme med realistiske eksempler fra virkeligheten, helst basert på egne erfaringer.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på "Personlig Melding". Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var gårsdagen min. Ei jente i klassen, "Anne", inviterte seg selv med på tur til nabobyen med meg og tre andre. Jeg traff henne før første time på skolen.

 

Anne: Gleder du deg til etterpå? Det gjør jeg.

Jeg: Å? Ja vel.

Anne: Dusjet du i dag?

(Jeg dusjer hver dag, så det ikke er noen tvil om det.)

Jeg: Det gjorde jeg, ja.

Anne: Tenkte du på det jeg sa, da?

Jeg: Jeg pisser ikke i dusjen.

Hun mente altså at jeg burde prøve det. Det går noen sekunder og jeg ser etter noen andre.

Anne: Erlend, er du sur?

 

Toget vi skulle ta, gikk en stund etter skolen. Hun bestemte at hun skulle bli med til meg så lenge, noe som var greit, for jeg bor mellom skolen og togstasjonen, mens hun bor i nabokommunen i sør. Hun minnet meg på det flere ganger i løpet av dagen, og jeg forsikret henne hver gang om at jeg ikke skulle glemme det. Det ville uansett ikke vært noen fare, for det tar meg fem minutter å gå hjem, og hun vet akkurat hvor huset mitt er. I midttimen skulle hun atter en gang passe på at jeg ikke glemte det.

Anne (roper): Husk at jeg skal være med deg hjem i dag.

Jeg: Ja, jeg glemmer ikke det.

Jeg fór ut av bygningen og til kantina.

En time senere kom jeg tilbake og hun satt på det samme stedet.

Anne: Hva sa du egentlig?

Jeg: Jeg sa at jeg ikke glemmer det.

Anne: Nei, du sa "Ja, sikkert".

Jeg: Jeg sa "Ja, jeg glemmer ikke det".

 

Da vi var kommet fram til nabobyen var vi sultne, og ville spise. Hun hadde glemt igjen en del penger, så hun lurte på om jeg kunne betale. Jeg sa det var greit, for jeg trodde hun skulle ha det samme som meg, og det var ikke mye penger.

Anne: Jeg skal ha sånn og sånn og sånn.

Jeg: Jeg synes det blir for mye.

Anne: Men du har jo så mye penger på kortet.

Jeg: Men jeg vil ikke bruke så mye penger på mat.

Anne: Du kan få tilbake penger på mandag. Men kan ikke du betale litt?

Jeg orket ikke å diskutere det mer, så jeg bare bet det i meg og betalte for det hun ville ha. Det var så fullt inne på spisestedet, så vi tok med oss maten ut for å finne en benk. Det var plass nok for oss på én benk, men der kunne vi ikke sitte, for det var en annen mann der. Vi endte opp med å sette oss ned på et annet spisested i overetasjen på kjøpesenteret.

 

Etter at vi hadde spist ville hun ha noe å drikke. Det var naturligvis jeg som måtte legge ut for det også.

Jeg: Greit, vi kan kjøpe brus på Ultra.

Anne: Nei, på McDonald's.

Jeg: Ultra er rett der borte.

Anne: Men vi må kjøpe brus på McDonald's.

Jeg: Vi får akkurat den samme brusen på Ultra, bare billigere.

Anne: Nei, vi må kjøpe på McDonald's.

Hun ga seg til slutt, for alle andre var enige om at det var rimeligere på Ultra. Dessuten var det jeg som skulle betale. Jeg, Anne og venninna hennes går dit og finner brusen. Jeg vet akkurat hva jeg skal ha med en gang, så jeg tar en rød fanta. Begge to brukte litt tid på å tenke seg om.

Anne: Jeg tar en vanlig fanta.

Venninne: Jeg tror jeg vil ha vann. Eller kanskje jeg skal ta sitron-fanta, så vi tre har forskjellig fanta.

Hun bruker litt mer tid på å tenke seg om.

Venninne: Nei, jeg tar også en rød fanta.

Anne: Da må jeg også ha det.

Vi går til kassa og betaler. Anne er fortsatt litt småsur for at vi ikke kjøpte på McDonald's.

Anne: Jeg skal ha denne fantaen når vi går på kino etterpå.

Jeg skulle ikke være med henne og venninna på kino, men jeg tviler på at det var fort gjort å finne seg noe å drikke.

 

Så skulle vi ta rulletrappa en etasje opp. To stykker kunne ikke gå på samtidig, for det SKAL være et mellomrom, mente Anne.

 

Senere var vi inne i en butikk. Anne måtte på do.

Anne: Jeg må tisse.

Jeg: Det er toalett der borte.

Anne: Jeg kan ikke gå på do alene, tenk om låsen setter seg fast.

Jeg: Da får du holde deg.

Anne: Jeg kan ikke.

Jeg: Det er langt hjem. Før eller siden må du tisse likevel, så da kan du like gjerne gjøre det her.

Anne gikk til slutt på do, for venninna ble med henne. Det var visst én dobås som de ikke trodde at gikk i vranglås der.

 

Ganske snart har Anne enda et problem.

Anne: Det klør på tissen.

Jeg var oppgitt og ante ikke hva jeg skulle gjøre.

Anne: Det klør på tissen.

Jeg begynte å bli utålmodig og lei. Da hun klagde en siste gang var jeg nødt til å svare.

Jeg: Hva vi du at jeg skal gjøre med det?

Anne: Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Jeg hørte en fin en på det comedy show tingen som er på NRK for noen uker siden.

 

Mannen lager seg en jævlig nice sandwich og dama kommer inn.

 

Dama: Skal du ikke rydde opp etter deg?

Mannen: Jeg holder fremdeles på å lage, rydder når jeg er ferdig.

Dama: ÅH! hvorfor kan du ikke bare rydde mens du holder på..

bla bla bla bla

 

Mannen er ferdig med å lage seg sandwich og går ut til stua for å nyte etter å ha møysommelig rydder for å gjøre dama glad, men han møter på dama i gangen på vei til stua.

 

Dama: Skal du ikke lage en til meg?

Mannen: ville du ha en da? Du sa jo ingenting om det!

Dama: Nei, jeg vil ikke ha en, men du kunne ha spurt.

 

Mannen setter seg ned i sofaen for å sette tenna i det fine stykket med brød, skinke, ost og annet godt.

 

Dama: Kan jeg få en bit?

Mannen: Jamen, du ville jo ikke ha en.

Dama: Nei, jeg vil ikke ha en, jeg vil bare ha en bit av din...

 

 

:roll:

Lenke til kommentar
Anne: Dusjet du i dag?

Anne: Erlend, er du sur?

Anne: Hva sa du egentlig?

Anne: Nei, du sa "Ja, sikkert".

 

det SKAL være et mellomrom, mente Anne.

 

Anne: Jeg kan ikke gå på do alene, tenk om låsen setter seg fast.

Anne gikk til slutt på do, for venninna ble med henne. Det var visst én dobås som de ikke trodde at gikk i vranglås der.

 

Anne: Det klør på tissen.

 

Haha. Hun vil ha deg!

Lenke til kommentar

Haha, hun med tissen, jeg må bare si det. Det er det dummeste sjekketrikset jeg har sett noensinne. Det er åpenbart at hun vil ha deg, men alvorlig talt. En som bruker et sånt sjekketriks, eller som overhodet sier det i en alvorlig tone til en som ikke har "dr" foran navnet sitt eller heter mamma, har problemer. Hold deg langt unna :p

Lenke til kommentar

Har en fra litt siden

 

Hun: Jeg skal ut i dag =)

Jeg: Ok, kos deg ;)

Hun: Skal du være streng?

Jeg: Streng? Hvorfor skal jeg være det? =)

Hun: Fordi jeg skal ut

 

Virker som om hun prøver å få meg sjalu eller noe sånt? :p Hun vil vel kanskje at jeg skal ikke ville at hun drar ut? Vet ikke jeg ass, kvinnfolklogikk.. :p

Lenke til kommentar

Zarac sin var epic! Sykt typisk jenter på min alder hvertfall.

 

Edit: Kom på noe greier fra forrige uker. Ikke det beste eksempelet men litt morsomt var det hvertfall.

 

Jeg var med to jenter, hun ene har jeg kjent et halvt år og hun har et crush på meg. Hun andre har jeg kjent i 11 år, med andre ord den jenta jeg har kjent lengst sett bort fra søstra mi. Jente 2 (som jeg har kjent i 11 år) klår som faen på magen min. Dette misliker jeg sterkt ettersom det blir som om kusina mi skulle klådd på meg og jeg sier klart og tydelig: "Fingra av fatet din kåte jævel". Jente 1 som liker meg ble uvanlig stille etter det, og da jeg senere spurte hva som var galt sa hun: Jeg trodde du ikke likte Jente 1, jeg. Du kunne hvertfall ventet med å klådd til jeg hadde dratt, når du VET jeg liker deg.

Endret av August S
Lenke til kommentar
Haha. Hun vil ha deg!

 

Det er godt mulig. Eller så er hun bare litt rar. Eller kanskje hun bare liker å erte gutter. Jeg kjenner henne ikke så godt.

 

En gang på skolen satt hun ved siden av en venn av meg og snakket om bh-en sin, fordi den var for liten. Hun synes også at tiss og bæsj og promp er moro. Og hun sier og spør om mye rart.

 

En gang på skolen begynte hun å klø meg bak øret. Hun lurte på om det var godt. Det var det, så jeg sa ja. Hun fortsatte å klø, men plutselig begynte hun å dra meg i øret. Så var hun redd for at kragebenet hennes var løst, så hun kjente på mitt og ba meg kjenne etter på henne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...