Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Of course. Vi har kartlagt menneskenes DNA, heter det, men ikke faen om det går an å kartlegge kvinners uforutsigbare oppførsel.

Derfor slutter vi aldri å fascineres av dem... vi klarer ikke leve med eller uten dem, og så må vi ty til å lage slike tråder for å uttrykke vår frustrasjon.

 

For, hallo, vi kan likegjerne innrømme det med en gang:

Det er frustrasjon som er opphavet til denne tråden, selv om det er litt pensligere og ser litt mindre farlig ut på "papiret" når man harsellerer og legger det frem som fleip og spøk.

 

Haha! Ikke faen om noe av dette "typisk kvinner" bare er ment humoristisk, dere jenter som leser dette! Dere skal vite at alt er berettiget kritikk - fordi det er stereotypiske syn på dere, som dere selv legger opp til. På lik linje som at menn fiser, raper og oppfører seg som "griser" (bare fordi de ikke er like overfladisk opptatt av utseendet sitt som dere kvinner... jålebukker... og derfor liker dere homser, fordi de rettferdiggjør de to timene dere kaster vekk på badet hver dag).

 

En annen typisk kvinnfolk-ting er å sulte seg anorektisk tynn og skylde det på kroppsidealer som "mannfolk har skapt". Jeg kjenner ikke en eneste mann i hele verden som ønsker seg et beinrangel, og sannheten er at kvinner rivaliserer og legger opp til idealene selv. Det er de som velger å være disse idealene og ingen tvinger dem. Ingen mann iallefall. ;)

 

God fornøyelse med å svelge DEN kamelen, quinnfolks!

Lenke til kommentar

Ja, og det beste er at det er kvinnfolk som sikkert har vært innom her og begynt å gråte en skvett, for så å innse at de har behandla typen sin som ei dørmatte.

Så kanskje noen kvinner faktisk blir bedre kvinnfolk av denne tråden? Derfor oppfordrer jeg bare til å fyre løs videre på det dere har av krutt, gutter! Frem med flere "typisk kvinnfolk"-saker! :D

Lenke til kommentar
Of course. Vi har kartlagt menneskenes DNA, heter det, men ikke faen om det går an å kartlegge kvinners uforutsigbare oppførsel.

Derfor slutter vi aldri å fascineres av dem... vi klarer ikke leve med eller uten dem, og så må vi ty til å lage slike tråder for å uttrykke vår frustrasjon.

 

For, hallo, vi kan likegjerne innrømme det med en gang:

Det er frustrasjon som er opphavet til denne tråden, selv om det er litt pensligere og ser litt mindre farlig ut på "papiret" når man harsellerer og legger det frem som fleip og spøk.

 

Haha! Ikke faen om noe av dette "typisk kvinner" bare er ment humoristisk, dere jenter som leser dette! Dere skal vite at alt er berettiget kritikk - fordi det er stereotypiske syn på dere, som dere selv legger opp til. På lik linje som at menn fiser, raper og oppfører seg som "griser" (bare fordi de ikke er like overfladisk opptatt av utseendet sitt som dere kvinner... jålebukker... og derfor liker dere homser, fordi de rettferdiggjør de to timene dere kaster vekk på badet hver dag).

 

En annen typisk kvinnfolk-ting er å sulte seg anorektisk tynn og skylde det på kroppsidealer som "mannfolk har skapt". Jeg kjenner ikke en eneste mann i hele verden som ønsker seg et beinrangel, og sannheten er at kvinner rivaliserer og legger opp til idealene selv. Det er de som velger å være disse idealene og ingen tvinger dem. Ingen mann iallefall. ;)

 

God fornøyelse med å svelge DEN kamelen, quinnfolks!

Tror ikke du har skjønt hva denne tråden handler om. Meningen er at innleggene skal være morsomme. det der er bare anti-kvinne-propaganda. Jeg var selv stolt poster i denne tråden helt til folk kom og ødela den med hat-innlegg ovenfor det andre kjønn.

 

Jeg er forresten gutt.

Lenke til kommentar

Han høres ut som en bitter gammel mann, ffs.

Jeg er riktignok jente, men det der lyser ikke annet enn bitterhet. Ingenting er direkte løyn, men det er fremstilt på ett vis som får kvinner til å virke som manipulerende, løynaktige monstre som ikke er ute etter annet enn å være en pain in the ass for dere mannfolk.

 

1) Kvinner er ikke forutsigbare, greit. Men siden når ble menn det? Siden når ble noe menneske forutsigbart?

 

2) Selvsagt blir mannfolk frustrerte over det vi kvinnfolk finner på, og joda, jeg tror gjerne på at dere er frustrerte og irriterte, selv om dere fremstiller det som humor. Riktignok finnes det ikke en slik tråd om mannfolk, men folkens, vi kvinnfolk ler av dere også, ut av frustrasjon og irritasjon over alt det typiske mannfolket finner på i hverdagen.

 

3) Og jeg har aldri hørt at noen har gitt mannfolk skylden for det syke kroppsidealet (som foresten er på vei til å normaliseres noe, nå), media derimot. Og innbilsk eller ei, media består ikke av mannfolk alene. Foresten kan jeg fortelle at jeg kjenner drøssevis av mannfolk med en ting for "beinrangler".

 

God fornøyelse med å svelge DEN kamelen, quinnfolks!
Svelgt, fordøyd og på vei ut igjen. Endret av Nie
Lenke til kommentar
Han høres ut som en bitter gammel mann, ffs.

Jeg er riktignok jente, men det der lyser ikke annet enn bitterhet. Ingenting er direkte løyn, men det er fremstilt på ett vis som får kvinner til å virke som manipulerende, løynaktige monstre som ikke er ute etter annet enn å være en pain in the ass for dere mannfolk.

 

Hei. Velkommen til "Post eksempler på kvinnfolk-logikk"-tråden. Forventet du egentlig en annen fremstilling her?

 

1) Kvinner er ikke forutsigbare, greit. Men siden når ble menn det? Siden når ble noe menneske forutsigbart?

 

Menn er overraskende nok ganske forutsigbare. Sier jeg, som er hankjønn, vel å merke.

Lenke til kommentar
.....Riktignok finnes det ikke en slik tråd om mannfolk, men folkens, vi kvinnfolk ler av dere også, ut av frustrasjon og irritasjon over alt det typiske mannfolket finner på i hverdagen.....

Jeg oppfordrer deg og andre kvinner om å opprette en slik tråd, og så skal jeg spent og ydmykt lese eksemplene som kommer dit. For å være helt ærlig tror jeg ikke tråden ville blitt særlig lang eller særlig god. Mer et skuespill enn en faktisk eksempel-samling.

Lenke til kommentar
Hei. Velkommen til "Post eksempler på kvinnfolk-logikk"-tråden. Forventet du egentlig en annen fremstilling her?
Ja, det er nemlig forskjell på "gammel bitter mann" og "frustrert og irritert med god grunn-mann".
Menn er overraskende nok ganske forutsigbare. Sier jeg, som er hankjønn, vel å merke.
Vel, det samme syns jeg om kjerringer, sett i kontrast til mannfolk.

 

 

Jeg oppfordrer deg og andre kvinner om å opprette en slik tråd, og så skal jeg spent og ydmykt lese eksemplene som kommer dit. For å være helt ærlig tror jeg ikke tråden ville blitt særlig lang eller særlig god. Mer et skuespill enn en faktisk eksempel-samling.
Jeg er enig i at tråden ikke ville blitt særlig god, det ble nemlig laget en på kvinneguiden når de fikk høre om denne, og vel. De bitre kvinnfolkene fant den fortere enn de bitre mannfolkene fant denne.
Lenke til kommentar
.....Riktignok finnes det ikke en slik tråd om mannfolk, men folkens, vi kvinnfolk ler av dere også, ut av frustrasjon og irritasjon over alt det typiske mannfolket finner på i hverdagen.....

Jeg oppfordrer deg og andre kvinner om å opprette en slik tråd, og så skal jeg spent og ydmykt lese eksemplene som kommer dit. For å være helt ærlig tror jeg ikke tråden ville blitt særlig lang eller særlig god. Mer et skuespill enn en faktisk eksempel-samling.

 

Det var et forsøk på en sånn på kvinneguiden, men såvidt jeg husker ble den aldri like lang som denne. Subjektivt vil jeg si at innholdet i den ikke hadde like stort *facepalm*-potensiale heller.

Lenke til kommentar

Slår meg at dette har gått fra en tråd hvor vi gutta kan le litt av de uventede, ulogiske og uforutsigbare tingene jenter gjør til å være en slags konfrontasjonstråd hvor gutter kan si rett ut hva de mener om jenter og deres måte å oppføre seg på. Ikke nødvendigvis en dum idé om folk kan opptre med et visst nivå av høflighet. Men det er også litt dumt at de gode gamle eksemplene har begynt å falle vekk, kan vi ikke i såfall ta det i pose og sekk? Savner virkelig noen gode gamle eksmpler her.

Lenke til kommentar
Tror ikke du har skjønt hva denne tråden handler om. Meningen er at innleggene skal være morsomme. det der er bare anti-kvinne-propaganda. Jeg var selv stolt poster i denne tråden helt til folk kom og ødela den med hat-innlegg ovenfor det andre kjønn.

 

Herregud.

Hvis du virkelig ikke klarer å ta den til tider overdramatiserte karakteristikken min med ei klype salt, er det alvorlig talt ditt eget problem. Eier du ikke sans for humor, er det også din utfordring. Hvis du var stolt før og ikke er det nå, er det også din sak.

 

I rest my case.

 

Jeg er forresten gutt.

 

Hvilken rolle spiller det?

Er det nå jeg skal late som jeg er kvinne for å lage sjokkbølge av "oh so surprised faces"?

 

Nei, det er greit... du er "TIL OG MED" gutt som sier sånt. Wow. Imponert, liksom.

 

(Hele innlegget leses med et smil) Hint: :D

Slik ser et smil ut! :) :) :)

Lenke til kommentar
Slår meg at dette har gått fra en tråd hvor vi gutta kan le litt av de uventede, ulogiske og uforutsigbare tingene jenter gjør til å være en slags konfrontasjonstråd hvor gutter kan si rett ut hva de mener om jenter og deres måte å oppføre seg på.

 

Kan vi ikke le av sannheten? Burde jeg overdrevet mer? Ble det for realistisk?

Ja, dette er spørsmål som melder seg i mitt hode når jeg hører folk si slikt som du sier nå...

 

Noe som jeg synes er litt sjarmerende og morsomt i seg selv... det at folk reagerer slikt som dette i det hele tatt. Det er tross alt bare til å le det vekk, så går alt så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Han høres ut som en bitter gammel mann, ffs.

 

Morsomt at du sier det, for det kan hende jeg tar helt feil... men i mine ører klinger dette også med en veldig bitter tone (noe jeg synes er morsomt, btw):

 

God fornøyelse med å svelge DEN kamelen, quinnfolks!
Svelgt, fordøyd og på vei ut igjen.

 

Jeg er riktignok jente, men det der lyser ikke annet enn bitterhet. Ingenting er direkte løyn, men det er fremstilt på ett vis som får kvinner til å virke som manipulerende, løynaktige monstre som ikke er ute etter annet enn å være en pain in the ass for dere mannfolk.

 

Vel, det er slik det føles. Neida, kjære deg...

Klarte du å se helt forbi dette jeg sa med at vi verken klarer å leve med dere eller uten dere?

 

Tro det eller ei - det var faktisk ment halvveis som et kompliment, og samtidig er det noe jeg mener av hele mitt hjerte. Jeg elsker kvinner, rett og slett fordi de er kvinner! Dere er herlige, men dere har noen komplekse sider ved følelseslivet deres som er far out i forhold til hvor enkle og primitive menn, generelt sett, kan være.

 

Og det er jo i bunn og grunn positivt, men det er bare vanskelig å forholde seg til. Som mann. For vi er jo så forskjellige med disse trekkene oss imellom. Ikke noe fælt med det... vi har da alltid kommet overens på sett og vis... og hvis det blir for ille, kan man jo alltids bli homo.

 

1) Kvinner er ikke forutsigbare, greit. Men siden når ble menn det? Siden når ble noe menneske forutsigbart?

 

Tja, nå synes jeg vi begynner å bli litt vel saklige her... jeg hører det er noen som klager på at tråden begynner å bli umorsom. Men jeg synes du legger an til en bra diskusjon her, men jeg må vel fremdeles tøyse litt i mine desperate forsøk på å være morsom... så jeg vil nå si at menn tross alt kan si JA når de mener JA, og NEI når de mener NEI.

 

Var det et greit nok svar?

 

2) Selvsagt blir mannfolk frustrerte over det vi kvinnfolk finner på, og joda, jeg tror gjerne på at dere er frustrerte og irriterte, selv om dere fremstiller det som humor. Riktignok finnes det ikke en slik tråd om mannfolk, men folkens, vi kvinnfolk ler av dere også, ut av frustrasjon og irritasjon over alt det typiske mannfolket finner på i hverdagen.

 

Det er godt! Le av det dere kan, men vi sitter med flest kort på hånda her... ;) Neida...

Hadde vært beæret om dere opprettet en lignende tråd om oss! Bare sett i gang! Men mye sier meg at dere ikke ville fått samme balluba der, for det skal vel noe til for å såre en mann. De er nemlig så dumme at de ikke skjønner sarkasmen til kvinnfolk. Dere er for velutviklede emosjonelt sett...

 

3) Og jeg har aldri hørt at noen har gitt mannfolk skylden for det syke kroppsidealet (som foresten er på vei til å normaliseres noe, nå), media derimot. Og innbilsk eller ei, media består ikke av mannfolk alene. Foresten kan jeg fortelle at jeg kjenner drøssevis av mannfolk med en ting for "beinrangler".

 

Ja, jeg er enig i at det er noenlunde på vei mot normalisering nå! Kjempepositivt! Det gjør meg faktisk veldig glad, for jeg får så vondt inni meg av jenter som sliter med kroppsfiksering og forfengelighet hva som angår utseende... fører til mindreverdighetskomplekser og psykiske forstyrrelser. Så det er sannelig på tide at ting begynner å roe seg på den fronten! Ingenting er bedre.

 

Og så har vi jo alle våre preferanser da... men å kose med et skjelett, kan umulig være noe tess i lengden. Selv hadde jeg tatt en flodhest før et beinrangel. Uansett... smak og behag?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meg_*
Vi har noen dumme jenter i klassen vår også, men vet ikke om jeg skal kalle det kvinnfolk-logikk. Det er kanskje ren dumskap eller fjortiss-logikk.

 

2 eksempler fra i fjor:

 

Hun: Thea, har serien din kommet ut?

Thea: Ja :)

Hun: Åja, jeg så 1. episode på lørdag.

Thea: Åja, hva syns du?

Hun: Den var dritbra! Når var det den kom ut?

 

Og samme jenta spurte en forfatter som var på besøk i klassen: Tjener du mer penger hvis du selger flere bøker?

 

Som sagt vet jeg ikke om dette bør klassifiseres som kvinnfolk-logikk eller rett og slett dumhet.

 

En forfatter tjener ikke mer penger selv om han/henne selger flere bøker. Bare når det er snakk om enrme mengder bøker tjener man mer. Ikke dumt spørsmål det der

Lenke til kommentar
Så fint at du redigerer vekk andre halvparten av innlegget mitt da.

 

Jommen... det var jo bare for å svare deg på det jeg syntes var relevant nok å svare på. Beklager da... så tar vi resten...

 

Ikke nødvendigvis en dum idé om folk kan opptre med et visst nivå av høflighet. Men det er også litt dumt at de gode gamle eksemplene har begynt å falle vekk, kan vi ikke i såfall ta det i pose og sekk? Savner virkelig noen gode gamle eksmpler her.

 

Nei, slett ikke. Her er jeg litt enig.

Ikke så mye å tilføye egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...