Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

OHH! Så eid! Det er faktisk sant. Noe lignende skjedde da jeg kjørte post for et par år siden. Et sted på ruta er det bare gamlinger, typisk 70 og oppover. Hu ene dama klarte seriøst å kjøre rett inni garagen og ødelegge veggen på andre sida. Masse røyk og ødelagt garage.

 

Inndragelse av lappen, takk :)

Lenke til kommentar

Enig. Er man heldig får man ett godt eksempel på kvinnfolklogikk per side. I starten var det nesten hvert innlegg. Anbefaler at det settes regler her, for jeg (og forhåpentligvis mange andre) gidder ikke lese den svadaen mange kommer med, som heller er en generalisering av "stereotypiske" kvinner og ikke ordentlige situasjoner som faktisk har skjedd med dere eller kjente, som tråden faktisk skal brukes til å fortelle om.

Lenke til kommentar
Enig. Er man heldig får man ett godt eksempel på kvinnfolklogikk per side. I starten var det nesten hvert innlegg. Anbefaler at det settes regler her, for jeg (og forhåpentligvis mange andre) gidder ikke lese den svadaen mange kommer med, som heller er en generalisering av "stereotypiske" kvinner og ikke ordentlige situasjoner som faktisk har skjedd med dere eller kjente, som tråden faktisk skal brukes til å fortelle om.

 

Okay, jeg føler meg truffet og tar tipset ditt til etterretning.

Eksempel fra virkeligheten... jeg tar for meg ett i ny og ne:

 

Hun tålte ikke at andre jenter sa hei til meg. Smilte de, var de ekstra ille ute. Dette var venner av meg gjennom mange år, ikke ekskjærester eller noe sånt engang. Strictly old friends. Hun sørget for å gi dem drepende blikk hver gang de våget å hilse på meg, denne eiesyke kjerringa. Det endte med at det var jeg som fikk dritten, både fra henne og fra dem som spurte meg hva i all verden jeg gjorde med den drittkjerringa.

 

Til slutt var det omtrent bare meg og henne. Så stakk hun.

Lenke til kommentar

Kvinnfolklogikk: aldri ta telefonen/svare på SMS selv, men om det skjer andre veien er det liksom et problem :p

 

Forøvrig anbefaler jeg de som har kritiske tilfeller å si "fuck off" litt oftere. Den omelett-saken hadde jeg ikke tolerert, hadde vel slengt en sånn "hvis du er så jævlig utilfreds med omeletten kan du lage en selv... JEG lager omelett, JEG bestemmer hvordan den skal se ut, om jeg vil stappe ananas og ansjos eller hva faen jeg vil i den i den skal du drite en lang marsj i".

 

Der er faktisk menn flere hakk smartere, vi ber ikke kvinnfolka om å gjøre ting vi ikke vet de mestrer, og som vi greier selv... Jeg hadde ALDRI finni på å be modern om å innstallere noe som helst på datamaskina mi, for å si det sånn :p

 

Annen logikk fra jula, etter litt småkrangling før på dagen:

 

k: du ser ikke ut på håret, det er så utrolig skittent og stygt at jeg har ikke sett maken.

m: nå kan det nevnes at håret ditt ikke akkurat er noe lekkert heller

k: (med tårer i øyekroken og småhulking), jeg vet da det, du trenger ikke si det.

 

I rest my case... hvis ikke du tåler en dritt selv får du jammen holde tåta. Modern (i eksempelet ovenfor) har også sagt endel ganger at hun er "så lei av kjeft at hun ikke orker mer av det", og på tross av det komemr det ut ting som "jeg har sagt det før, du overlever aldri mer enn noen måneder som lærer, mangler totalt sosiale antenner bla bla". Svar som "jeg er det eneste besøket du har her, og jeg har et langt større sosialt nettverke enn det du har. Dessuten vet vel du fint lite om hva veilederne under praksis synes om min jobb der... Og en som knapt har vært i arbeidslivet de siste 20 åra bør hvertfall holde kjeft!" (hun sluttet i jobb for å ta seg av meg og brodern, og begynte ikke i ny jobb selv da vi kom opp i tenårene...) bidro til meeeeeer sipping.

 

En eller annen gang får jeg nok av kvinnfolklogikken til den gamle dragen der, og da kan hun bare sitte der og langsomt eldes mutters alene :mad:

Lenke til kommentar

Haha, noen "spør" faktisk selv om de formulerer setningen som en påstand da. Det tar man på tonefallet. Men det heneder absolutt de kommer med påstander som helt klart var en beskyldning, ikke et spørsmål, men etterpå hevder at "jeg bare lurte, da!" En klassiker.

Lenke til kommentar
I rest my case... hvis ikke du tåler en dritt selv får du jammen holde tåta.

 

Hør, hør!

Visdomsord!

 

Dette liker jeg.

Synd at kvinnfolk flest ikke forstår dette faktumet... eller rettere sagt forstår det og utnytter det. De kan alltid sette seg i rollen som et slags offer (det svake kjønn) når det gagner dem som best. Andre ganger kan de finne på å ikke ville bli stigmatisert som svake, og da tråkker de gjerne over lik for å få det de vil. OTTAR hadde resignert av enkelte kvinnfolk.

Her snakker vi girl power når man vil, og "stakkars lille meg" når man vil - om en annen - alt ettersom.

 

Skuespillere? Ja, alle kvinner er det.

Likevel er de mannlige skuespillerne mest berømte. Fordi vi blir imponert over deres prestasjoner:

"Kan virkelig en MANN lyve så godt?"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...