Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Nå skal dere høre hva mine foreldre en gang i tiden klarte å samle opp:

 

*Min far står for all økonomien til mine foreldre(dette er vel også litt typisk, er det ikke?)*

 

Mor: Ååå! Jeg vi ha en ny bil!

Far: Jasså. Jeg har spart av en del, vi får se hva vi kan fikse.

*Far sitter foran datamaskinen og leter en del*

Mor: Det hadde vært flott med en ny bil til sommeren, jeg kommer meg jo ingensteder når du er på jobb!

------------------------

*Verdt å merke seg her at min mor har en viss angst for å virkelig "gå" noen steder, så hun kjører så og si aldri*

------------------------

Far: O.k., dette er mulig. Sammen med det jeg allerede har spart opp i tillegg til vinterbonusen og arbeid frem til sommeren, så skal vi fint ha rundt 250 000kr(!!) som du kan bruke på bil til sommeren.

Mor: 250 000kr?! Det er alt for mye! (?!?!) Jeg vil bare ha en bil til rundt 20 000 tenkte jeg, slik at jeg kan kjøre når jeg trenger det!

Far: 20 000? Vi får ikke en god ny bil til den summen. Vi har bare en garasje, og en bruktbil til den prisen overlever antageligvis ikke mer enn et år..

Mor: Vi kjøper ikke en ny bil! Jeg trodde det var jeg som skulle få en bil, og ikke du?!

Jeg: *Sitter i sofaen og er særdels oppgitt*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm? Er det gale å ikke ville bruke 250 00 på bil som vil bli brukt veldig lite? Biler til 20 000 kan være brukbare de.

 

Trodde forresten det var "kvinnelogikk" å sladre om andre på denne måten? 90 sider der kvinner blir rakket ned på. Verst er det med de som snakker om kjærestene sine. Ikke spesielt lojalt.

Lenke til kommentar

Hvilke forutsetninger har du for å si at bilen vil bli brukt lite? Den eneste antydning du her har, er at min mor selv kjører lite. Å gå til den konklusjon at dette enkle individ svarer for hele bruken av bilen, dét minner om kvinnfolklogikk.

 

Også det faktum at du nå forstår det dithen at slik merkelig adferd ikke skal utlyses ene og alene fordi noen er kjærester. Dette handler ikke om lojalitet, men ærlighet.

 

Fysj, kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Hmm? Er det gale å ikke ville bruke 250 00 på bil som vil bli brukt veldig lite? Biler til 20 000 kan være brukbare de.

 

Trodde forresten det var "kvinnelogikk" å sladre om andre på denne måten? 90 sider der kvinner blir rakket ned på. Verst er det med de som snakker om kjærestene sine. Ikke spesielt lojalt.

 

Lojalt? WHO THE FUCK CARES? Dette er et forum hvor vi skal ha det gøy og le! Diskutere seriøse og useriøse ting med alle slags folk mens vi sitter å drarn!

Lenke til kommentar
Hmm? Er det gale å ikke ville bruke 250 00 på bil som vil bli brukt veldig lite? Biler til 20 000 kan være brukbare de.

 

Trodde forresten det var "kvinnelogikk" å sladre om andre på denne måten? 90 sider der kvinner blir rakket ned på. Verst er det med de som snakker om kjærestene sine. Ikke spesielt lojalt.

 

Er ikke sladring, dette er fortelling av historier. Noe begge kjønn kan gjøre uten å gå ut av kjønnsrolle. Og... lojalt? eheheheheheheheheeeeeeehehe

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar
Hmm? Er det gale å ikke ville bruke 250 00 på bil som vil bli brukt veldig lite? Biler til 20 000 kan være brukbare de.

 

Trodde forresten det var "kvinnelogikk" å sladre om andre på denne måten? 90 sider der kvinner blir rakket ned på. Verst er det med de som snakker om kjærestene sine. Ikke spesielt lojalt.

 

Antar at far forsto forslaget som at de skulle bytte ut den bilen de hadde, mens mor mente at hun ville ha en egen bil.

Lenke til kommentar

Jeg merket at det gjorde meg ukomfortabel i noen sekunder å vite at TheWankerShip onanerer til hva som blir sagt her på forumet, men nå er det greit.

 

Ellers, synes det må være fullt lovlig å komme med morsomme og tvilsomme historier om kjente og ukjente så lenge man ikke henger dem rett ut med navn og full pakke. Ingen er jo perfekte heller.

Lenke til kommentar

Det kommer vel klart frem av "Det hadde vært flott med en ny bil til sommeren, jeg kommer meg jo ingensteder når du er på jobb!" at det er snakk om en bil nummer 2 som mor skal bruke? Selvfølgelig er reaksjonen og furtingen som følger med svært typisk fra kvinnfolk, men å ikke ville bruke 250 000kr på en bil som kun hun skal kjøre (en bil som i praksis skal være hennes) er vel forståelig? Er det først hun som skal få en bil...

Lenke til kommentar

Mulig det har vært tusen liknende eksempler her, men jeg poster uansett:

 

(kjærestepar på tlf)

G: Hei! Jeg skal ut i dag. Vil du være med? Det hadde vært morsomt.

J: Nei. Tror ikke jeg orker. Holder meg hjemme. Bare kos deg du.

G: Okei greit. Takk. Snakkes da.

 

(senere på kvelden, tlf)

J: Hei. Har du det fint?

G: Ja, storkoser meg.

J: Du ville ikke ha meg med på byen du.

G: ...........

Lenke til kommentar
(kjærestepar på tlf)

- snip-

Dette er jo "så klart" fordi du?, gutten ikke tryglet henne om å bli med. Hun ville kanskje være med men ville være litt hard2get, og når gutten sier "ok, snakkes da" har hun tapt, og da kan ikke hun plutselig ombestemme seg for da mister hun ansikt. Nesten som "Synes du jeg ser feit ut i denne kjolen? -Litt."

 

Prøver på ingen måte å forsvare henne, heller forstå logikken, for kvinnelogikk var det :)

Lenke til kommentar
Hvilke forutsetninger har du for å si at bilen vil bli brukt lite?

[...]

 

Mor: Det hadde vært flott med en ny bil til sommeren, jeg kommer meg jo ingensteder når du er på jobb!

 

Mor: Ååå! Jeg vi ha en ny bil!

------------------------

*Verdt å merke seg her at min mor har en viss angst for å virkelig "gå" noen steder, så hun kjører så og si aldri*

------------------------

 

Regner med faren din kjører til jobb, da vil det jo ikke hjelpe om han har den nye bilen med på jobb. Uansett hvor ny bilen er, så kan den ikke være på 2 steder samtidig.

 

Ellers, synes det må være fullt lovlig å komme med morsomme og tvilsomme historier om kjente og ukjente så lenge man ikke henger dem rett ut med navn og full pakke. Ingen er jo perfekte heller.

 

For så vidt, men denne tråden gir ikke inntrykk av godmodig tulling. Det virker som et desperat forsøk på å få kvinner til å framstå som dummere enn de er. Der noen gutter klumper seg sammen og akker seg over udugeligheten til kvinner. Og nåde de kvinner som prøver å antyde noe annet. Selv de mannfolkene som sier fra når oppførselen var berettiget, nekter ikke for at der finnes en slags laverestående kvinnfolklogikk. Jeg ville heller ikke likt en tråd der det ble klaget over alle mannfolk på bakgrunn av enkelte individ. Jeg ser ikke menneskene som delt opp i menn og kvinner, jeg ser dem som individ. Jeg klarer rett og slett ikke se det sterke skillet mellom kjønnene. Sannsynligvis fordi jeg har kjent mange logiske kvinner og følsomme menn. I tillegg forstår jeg menn like godt/ evt dårlig som kvinner. Der er ikke noen grense som gjør det umulig for kvinner å være logiske og menn følsomme. I tillegg syns jeg de aller fleste mennesker virker styrt av følelsene sine. Mennesker er ikke rasjonelle vesener, der er mange tusen bøker som forklarer hvorfor. Tråder som disse, som skal forsterke og bygge opp under stereotyper, ser jeg ikke vitsen med. Jeg mener at en slik forutinntatthet vil blinde oss fra det som faktisk er. Confirmation bias. Dess sterkere du tror på noe, dess klarere ser du det.

 

Alle er distre iblant. Jeg er nok ikke den eneste som har lett huset gjennom etter mobiltelefonen jeg holder i hånden. Men her er kvinnene som begår disse feilene dumme, ulogiske og håpløse. Det er ikke bare en morsom feil, den ene feilen er nok til å stemple kvinnen som tåpelig. Noen beskrivelser er av personer som kanskje er "dumme", men det er ikke fordi de er kvinner slik de blir sagt her.

 

Så det er vel hovedsaklig det jeg reagerer på.

Lenke til kommentar

Typisk kjærringkommentar den siste der. Mye prat.

 

"Jeg ville heller ikke likt en tråd der det ble klaget over alle mannfolk på bakgrunn av enkelte individ."

Blablabla, kvinnfolk klager over mannfolk hele tiden, og når vi finner et eget sted for å konstatere fakta om kvinner ulogiske vesen, så kommer dere rekende og syter for det også.

 

Ti kvinne, for ditt navn er taushet!

Lenke til kommentar

Det er mange dumme kvinner, ofte er de helt blåst. Det er sjeldent snakk om å chille når det oppstår en situasjon, den lages så stor som mulig om snakkes om i årevis ... Dessuten er ikke dette er tråd hvor dette skal diskuteres. SÅ ALLE HORER KAN BARE LESE MEN IKKE SKRIVE! :)

 

Det er mange dumme kvinner, ofte er de helt blåst. Det er sjeldent snakk om å chille når det oppstår en situasjon, den lages så stor som mulig om snakkes om i årevis ... Dessuten er ikke dette er tråd hvor dette skal diskuteres. SÅ ALLE HORER KAN BARE LESE MEN IKKE SKRIVE! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...