Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har noen dumme jenter i klassen vår også, men vet ikke om jeg skal kalle det kvinnfolk-logikk. Det er kanskje ren dumskap eller fjortiss-logikk.

 

2 eksempler fra i fjor:

 

Hun: Thea, har serien din kommet ut?

Thea: Ja :)

Hun: Åja, jeg så 1. episode på lørdag.

Thea: Åja, hva syns du?

Hun: Den var dritbra! Når var det den kom ut?

 

Og samme jenta spurte en forfatter som var på besøk i klassen: Tjener du mer penger hvis du selger flere bøker?

 

Som sagt vet jeg ikke om dette bør klassifiseres som kvinnfolk-logikk eller rett og slett dumhet.

Lenke til kommentar
Ja, det stemmer. Etter den første diskusjonen jeg hadde med ei jente, har nesten alle rottet seg sammen mot meg. Det er et komplott for å være sterkt uenig med meg, bare på trass. Det er også et par stykker som ikke er sånn, og kan se rasjonelt på ting, men de er få.

 

Til innleggene over DJ_Dark.

 

Haha, her føler jeg med deg. :) Jeg er nabolagets kverrulant, fordi at jeg ikke er særlig overbevist av mangelfull argumentasjon fra ende til annen. Det er bare slik det er - folk blir høyrystet når de ikke vet mer; der argumentasjonen slutter, blir stemmen høyere og skjellsordene blir mer og mer synlige. :)

Lenke til kommentar
Men jenter mellom 13-19 er ( i grupper, vel og merke) jordens dummeste skapninger. :p (*løpe og gjemme seg*)

Feiging. ;)

 

(For øvrig er det vel slik at enhver gruppe har en gitt samlet IQ, så dersom antall medlemmer stiger så synker IQ'en per medlem.)

 

IQ går på gjennomsnittet. Gjennomsnittet har alltid 100 i IQ. IQ-en per person i en gruppe behøver ikke synke når antallet personer stiger.

Lenke til kommentar
Men jenter mellom 13-19 er ( i grupper, vel og merke) jordens dummeste skapninger. :p (*løpe og gjemme seg*)

Feiging. ;)

 

(For øvrig er det vel slik at enhver gruppe har en gitt samlet IQ, så dersom antall medlemmer stiger så synker IQ'en per medlem.)

 

IQ går på gjennomsnittet. Gjennomsnittet har alltid 100 i IQ. IQ-en per person i en gruppe behøver ikke synke når antallet personer stiger.

Dette er feil på så utrolig mange nivåer at jeg ikke en gang orker å begynne å realitetskommentere det...

Lenke til kommentar

@Krikkert:

 

Jeg håper virkelig dette er en dårlig spøk fra din side, men i tilfelle noen er forvirrede:

 

En gruppe har en gitt gjennomsnittlig IQ. Vi sier vi har en gruppe med tre personer i. Gruppens gjennomsnittlige IQ er da (IQ1 + IQ2 + IQ3) / 3, hvor indekstallene er separate personer. Hvis jeg fjerner ett av disse leddene (en person) vil gjennomsnittet synke eller stige i forhold til om personen som forlater gruppen har høyere eller lavere IQ enn gjennomsnittet i gruppen.

 

Om vi tar ut en person får vi (IQ1 + IQ2) / 2 = Gjennomsnittlig IQ

 

Legger vi til en person får vi (IQ1 + IQ2 + IQ3 + IQ4) / 4 = GJennomsnittlig IQ

 

Hvis vi setter inn verdier her så får vi dette:

 

1 = 100

2 = 105

3 = 95

4 = 120

 

IQ1,2,3 = 100

 

IQ1,2 = 102,5

 

IQ1,2,3,4 = 105

 

GODT mulig jeg har misset en spøk her, men hvordan i all verden får dere til at gjennomsnittsIQen til en gruppe synker per medlem som legges til?

 

Det virker som om du har misforstått gjennomsnitt med noe annet, ettersom IQ-en stiger samtidig som medlemstallet gjør, og da er det ingen selvsagthet at gjennomsnittsIQen går ned, vel?

Endret av 8qk5xlv3
Lenke til kommentar

Måtte bare quote slutten av en msn samtale til en jente jeg snakker med, jeg vet at hun likte meg før, mer usikker på akkuratt nå. Magnus er personen hu ble sammen med på onsdag/torsdag.:

 

hun sier:

 

hadebraaaaaaaaaaaa<3<3

meg sier:

hadebraaaaaaaaaaaaaaaaa<3<3<3

hun sier:

eeeeeeeeeeelllssssssskkkkkkkkkkeeeeeeerrrrrrrrrrdddddddddeeeeeeeeegg

meg sier:

elsker ikke du magnus?

hun sier:

neeei

meg sier:

nei?

hahaha (smileysomharlatterkrampe)

hun sier:

i loveh yaa!!

hade

meg sier:

hade <3

hun sier:

<3

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...