Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...så har man også de som ikke svarer på en melding i det hele tatt, om den er lest eller ei. Kjenner endel sånne (begge kjønn) - med et sånt handlingsmønster er det umulig å vite om de er lest eller ei. F.eks. er det common sense å svare på disse "finne på noe"-meldingene når de er lest, selv om det ahr gått et døgn, så avsender hvertfall skjønenr situasjonen - at tlf var av, eller hva det nå måtte være. Ikke alle som gjøre det, dessverre...

Jeg er litt sånn.

Eller, svarer jo selvsagt hvis det er et spørsmål som krever svar umiddelbart, som f.eks "skal vi finne på noe?", men sånne "opplysningsmeldinger" som "party hos meg nå" gidder jeg ikke svare på. Om du ikke skriver ting i spørsmålsform så svarer jeg ikke om jeg ikke føler for det. Og noen ganger så glemmer jeg helt å svare om jeg ikke har kommet på et lurt svar innen et par minutter..

Heldigvis veit de fleste dette, så de ringer istedet.

Men det er vel mer "sær jævel"-logikk.. :)

Å ønske svar på hvordan det går med personen er jo fullt forståelig, den delen er grei, den forstår til og med personen som ikke vil prate, vil jeg tro, men hvordan bilen har det..?

Kanskje det var hans bil? :p

Neida.

Er jo bare sånn man sier i sånne situasjoner. Har en venn som kræsja tidligere i år, og det første jeg sa da jeg fikk høre om det var "åssen gikk det med bilen'a?" og så "fikk du noen skader?" etter det.

Er jo ikke sånn at jeg bryr meg mindre om personen enn bilen fordi rekkefølgen på spørsmålene ble litt feil. Var mest fordi det var en fin bil som han hadde brukt mye penger på, der en del av pengene gikk til ting som han ikke fikk tilbake på forsikringa (men det er jo hans problem).

Lenke til kommentar
Litt kvinnfolklogikk fra din side også der da. Å tolke "jeg vil ikke prate med deg nå" til "still meg masse spørsmål og prøv og før en samtale med meg" er litt kvinnfolklogikk.

Vi bare vet at han ville fått "HVORFOR SPURTE DU IKKE HVORDAN JEG HADDE DET?? :realmad: :realmad: " i trynet om han hadde gjort som hun sa og latt være å prate med henne.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Er rimelig normalt å spørre kjerringa hvorfor hun kjefter på meg og kaller meg idiot, når jeg ikke har gjort en dritt. Skjønner at hun er stressa, men er da faen ikke jeg som har krasja bilen hennes. Da blir jeg drit irritert og spør
Nå hagler det med drit kvinnelogikk fra henne ass.

Hun som svar på min mld: "Jeg har krasja jeg vil ikke snakke med deg nå!!!"

Ok, tenker jeg, men hvorfor er hun så jævla sur.

Meg: "Shit, går det bra med deg? Er du skadet noe sted?"

Hun: "Neida"

Jeg: "Ok, det er det viktigste, at du er ok. Hvordan er det med bilen? Og... hvorfor er du sur på meg a?"

Hun: "Vil ikke snakke nå!"

Hun igjen: "Jeg kunne vært død, og alt du tenker på er hvorfor jeg er sur på deg?"

OMG, jeg finner en ny en på byen til helgen ass.

Jeg ser ikke ordet idiot noe sted. Jeg ser at hu ikke vil snakke med deg fordi hu har kræsja. Jeg ser en form for kjefting til slutt, men ikke før etter at du spør hvorfor hu er sur på deg.

Lenke til kommentar

I dag ble jeg nok en gang kalt for en rasist a et kvinnemenneske. I forbindelse med gruppearbeid på skolen diskuterte vi om rike land skulle gi støtte til grønn teknologi i overgangs- og u-land, eller bare u-land. Vi skulle se saken fra Norges perspektiv. Som overgangland brukte vi Kina som eksempel. Hun mente at Kina har nok ressurser til å utvikle denne teknologien selv, fordi de er på vei opp økonomisk. (Det er ikke meningene hennes jeg kritiserer, men framgangsmåten.)

(Samtalen i korte trekk) Jeg svarer: "Nei, en stor del av Kinas befolkning lever under ekstrem fattigdom, uten rettigheter, i slum og uten rent vann. Landet har også utenlandsgjeld. Kina bør prioritere dette først. De har ikke råd til å bekjempe dette og samtidig satse på klimavennlig forskning. Det er fullt overkommelig at de rikeste landene hjelper Kina."

Hun: "Duh, det er feil. Du kan ikke vite hvordan det er i Kina uten å ha levd og bodd der."

Jeg ble litt forfjamset og oppgitt, hun har da vitterlig ikke bodd i Kina, hun heller. Jeg bruker internett og finner kjapt fram et par artikler om forholdene i Kina.

Hun: "Journalister og Dagsrevyen er bare opptatt av å skape overskrifter, de vet ikke hvordan det er i Kina."

Da ble jeg mildt sagt irritert. Hun sier altså at media ikke er en politelig kilde, uten å ha noe hold i det hun sier selv. Vi bryter ut i høylydt krangel, og etter å ha vært litt fram og tilbake trekker hun fram et sitat fra læreboka. Dette ble skrevet om nordmenn av en engelskmann for hundre år siden:

Det er ingen grunn til å hjelpe disse menneskene! Disse skitne, uvitende menneskene setter altfor mange barn til verden. De vil ikke arbeide, de har ingen disiplin. De misbruker alle muligheter de får. Hver gang de får mye penger mellom hendene, går mesteparten til drikk og uvettig sløsing. All den hjelp vi gir dem, er resultatløs, og bare en oppfordring til dovenskap, og nok en anledning til å skaffe seg enda flere barn.

Hun: "Bare se på det som ble skrevet om oss nordmenn for hundre år siden, og vi er verdens rikeste land i dag."

Jeg: "Vel, det var helt andre forhold i Norge da, enn det er i Kina i dag. Dessuten hjelper det ikke klimaet at Kina er et rikt land om hundre år. Kina har fått seile sin egen sjø på kullproduksjon og fraværende miljøpolitikk i lang tid uten at det har hjulpet."

Hun: "Tull! Det er veldig mye industri i Kina, det er fordi de er kloke og har masse forskere. Du er så trangsynt."

Jeg: "Industrien i Kina er bygd opp av USA. Kineserne er ikke så smarte som du skal ha det til. Kvaliteten på skolegangen er ikke på langt nær så god som her. Det er mange kinesere som ikke fullfører grunnskolen en gang."

Hun: "HVA? Rasist! Du sier at kinesere ikke er smarte. Hva med universitetet i Beijing, det er kjempebra."

Jeg: "Men det er ikke en så stor del av befolkningen som utdanner seg der, er det vel?"

Som støtte for påstandene mine dro jeg fram statistikkene fra FN-sambandets sider. Hun nektet å se eller diskutere mer.

Hun: "Nei, kom deg ut av gruppa! Jeg vil ikke være på gruppe med en rasist."

Jeg tok forslaget hennes til etterretning og ba læreren om å få bytte gruppe. Jeg måtte bli værende der jeg var, og selv om hun og de to siste på gruppa mi hadde flertall og brukte stemmen vår, talte jeg mot henne og for mine egne synspunkter under hele debatten i klassen etterpå. Men jeg fikk gjennomslag for mine meninger på alle punktene, selv med mye motgang. Det gledet meg at hun ikke tok del i debatten selv, men bare satt der rød som en tomat og så meg overbevise de andre partene.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Hun: "Tull! Det er veldig mye industri i Kina, det er fordi de er kloke og har masse forskere. Du er så trangsynt."

Jeg: "Industrien i Kina er bygd opp av USA. Kineserne er ikke så smarte som du skal ha det til. Kvaliteten på skolegangen er ikke på langt nær så god som her. Det er mange kinesere som ikke fullfører grunnskolen en gang."

Hun: "HVA? Rasist! Du sier at kinesere ikke er smarte. Hva med universitetet i Beijing, det er kjempebra."

Jeg: "Men det er ikke en så stor del av befolkningen som utdanner seg der, er det vel?"

Som støtte for påstandene mine dro jeg fram statistikkene fra FN-sambandets sider. Hun nektet å se eller diskutere mer.

Hun: "Nei, kom deg ut av gruppa! Jeg vil ikke være på gruppe med en rasist."

Hahaha!

Ikke så mye kjerringlogikk som idiotlogikk, men :p Stråmann ftw.

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Det trodde jeg også, men jeg har hatt flere slike diskusjoner med flere forskjellige damer, og har opplevd å bli kalt kvinnehater, rasist, nazist, og det som verre er.

Til Beges.

Ærlig talt, hva slags tullinger har du i klassen din egentlig? Altså, vi har en del spesielle og nærtagne folk i klassen min, men din... da hovedsaklig kvinnfolka (som vi gjennom dine poster kun har fått kjennskap til), tar kaka. Jeg gir meg over. Syns nesten synd på deg.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Husker mamma kræsja med en fretex-container mens hun snakka med pappa i mobilen. Pappa fikk skylda ja  :!:
Jeg husker nå pappa snakket med samboeren på telefonen en gang han ble tatt i fartskontroll. Gjett om hun fikk skylden da. Tror ikke det er forbeholdt kvinnfolk. :wee:

Zarac: Føler med deg. Eneste gutt på gruppe med flere jenter er en oppskrift på trøbbel, med den gruppementaliteten jenter i vgs-alder eller under oppviser i skremmende stor grad. Du får bare trøste deg med at de fleste blir bedre med alderen, etter hvert kan man ha heftige, men fortsatt saklige diskusjoner med mange av dem. ;)

Men jenter mellom 13-19 er ( i grupper, vel og merke) jordens dummeste skapninger. :p (*løpe og gjemme seg*)

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Etter den første diskusjonen jeg hadde med ei jente, har nesten alle rottet seg sammen mot meg. Det er et komplott for å være sterkt uenig med meg, bare på trass. Det er også et par stykker som ikke er sånn, og kan se rasjonelt på ting, men de er få.

Til innleggene over DJ_Dark.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...