cuadro Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Ah. Her har jeg en del krutt å fyre av. Får ta det i lange omganger og følge tråden videre J: [Fremlegge bastante idéer om noe kontroversielt] G: [si seg delvis enig, men poengtere flere muligheter] J: [Nok engang fremlegge sine bastante idéer, og benekte annet innspill] G: Joda. Du har noen poeng. Tror likevel at det er mer ved historien. J: Du er så jævla kverulant, og skal alltid ha rett! G: Greit, jeg vet jeg har rykte på meg for å være noe kverulant. Men nå er det da du som kverulerer? J: Du er så forbanna kverulant, og jeg har hørt det fra dine venner også! Alle synes at du er kverulant! G: Ja, o.k. Så er jeg kverulant, har vel aldri nektet på det heller. Bare ikke benekt at du er svært kverulerende selv, så er vi enig. J: Jeg sier det bare for å hjelpe deg. Du trenger profesjonell hjelp - du kverulerer alt for mye. Og er det noe alle sier til meg, så er det at jeg har så god selvinstinkt. G: .. J: Jeg hater at du gjør dette. Det gjør meg i så dårlig humør, og jeg får angst av det. Det er din feil, føler du noe? Du vet hvor mye jeg sliter - går til psykolog for mine tanker, og den eneste jeg har bare krangler på alt jeg har å si? G: Hey, unnskyld. Jeg tar litt på fære noen ganger. Kan vi ikke bare roe oss ned? Det er noe tåpelig å krangle over, uansett. J: Jeg vil ikke snakke med deg når du er så sur! G: .. Tanker i ettetid: *Selvinstinkt, ja. Jeg tror igrunn ikke at dette apellerer til alle tilfeller. Blandt annet enser du jo ikke å se at du kverulerer svært mye, vel, krangler og provoserer. Men nå har jeg jo allerede tiet, så det er bare å mistenke at dette vil bli brukt mot meg så lenge vi er sammen.* Endret 12. juli 2009 av cuadRo Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 *På badet sammen med kjæresten mens hun fikser seg* J: Må du stå å se på? G: *på vei ut*. J: Ikke gå da. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Haha, genial tråd, dette... :!: Kan ikkje komme på noko sjølv i farta, men kjem vel på det etterkvart... Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 M=Mamma, G= gutt M: *Sier ingenting om en tur dagen før* Neste dag M: Klar til og gå? G: Hæ? M:Vi skal jo til *plass* G: Når skulle jeg få vite det? M: Sa det igår Skjer hele tiden >< Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Du kan ha oversett det mtp at 80% mødre sier er crap, og derfor går det meste inn det ene øret og ut det andre. Da går jo noe "viktig" tapt også. Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Ah. Her har jeg en del krutt å fyre av. Får ta det i lange omganger og følge tråden videre J: [Fremlegge bastante idéer om noe kontroversielt] G: [si seg delvis enig, men poengtere flere muligheter] J: [Nok engang fremlegge sine bastante idéer, og benekte annet innspill] G: Joda. Du har noen poeng. Tror likevel at det er mer ved historien. J: Du er så jævla kverulant, og skal alltid ha rett! G: Greit, jeg vet jeg har rykte på meg for å være noe kverulant. Men nå er det da du som kverulerer? J: Du er så forbanna kverulant, og jeg har hørt det fra dine venner også! Alle synes at du er kverulant! G: Ja, o.k. Så er jeg kverulant, har vel aldri nektet på det heller. Bare ikke benekt at du er svært kverulerende selv, så er vi enig. J: Jeg sier det bare for å hjelpe deg. Du trenger profesjonell hjelp - du kverulerer alt for mye. Og er det noe alle sier til meg, så er det at jeg har så god selvinstinkt. G: .. J: Jeg hater at du gjør dette. Det gjør meg i så dårlig humør, og jeg får angst av det. Det er din feil, føler du noe? Du vet hvor mye jeg sliter - går til psykolog for mine tanker, og den eneste jeg har bare krangler på alt jeg har å si? G: Hey, unnskyld. Jeg tar litt på fære noen ganger. Kan vi ikke bare roe oss ned? Det er noe tåpelig å krangle over, uansett. J: Jeg vil ikke snakke med deg når du er så sur! G: .. Tanker i ettetid: *Selvinstinkt, ja. Jeg tror igrunn ikke at dette apellerer til alle tilfeller. Blandt annet enser du jo ikke å se at du kverulerer svært mye, vel, krangler og provoserer. Men nå har jeg jo allerede tiet, så det er bare å mistenke at dette vil bli brukt mot meg så lenge vi er sammen.* Dere får oss jo til å se så teite ut! Føler meg litt satt ut av at dere faktisk har 110% rett, dough. Men heldigvis er jeg den som gir meg. -.- Endret 13. juli 2009 av Monicaott Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Du kan ha oversett det mtp at 80% mødre sier er crap, og derfor går det meste inn det ene øret og ut det andre. Da går jo noe "viktig" tapt også. Ja, jeg kan ha oversett det. Var ikke en tur i dette tilfelle. Jeg snakket med hun ca 3 ganger i går. I dag så så nølte hun med og si at hun sa det igår. Det er bare løgn. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 M=Mamma, G= guttM: *Sier ingenting om en tur dagen før* Neste dag M: Klar til og gå? G: Hæ? M:Vi skal jo til *plass* G: Når skulle jeg få vite det? M: Sa det igår Skjer hele tiden >< Meh, det skjer hele tiden her og! Og jeg prater med mamma hele tiden, og får med meg de fleste beskjeder. Men likevel opplever jeg hele tiden at mamma skal ha meg med på ting "jeg fikk beskjed om i forrige uke". Wat? Eks: M: Hvorfor har ikke du ryddet av bordet som jeg ba deg om? G: Hæ? Du har da aldri bedt meg om det. M: Har jeg vel, gjorde det igår kveld! G: Neeeei, jeg er 100 % sikker på at du ikke ba meg om det. M: Neiveil, ihvertfall, du burde ha gjort det! *bli sur og grinete* Noen ganger tror jeg hun forventer at jeg skal lese tankene hennes. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 *snip* Dere får oss jo til å se så teite ut! Føler meg litt satt ut av at dere faktisk har 110% rett, dough. Men heldigvis er jeg den som gir meg. -.- Hehe. det er jo ikke alltid slik. Dette har skjedd med meg ved flere anledninger, egentlig ved mange anledninger, likevel er det ofte greie folk alt i sammen det skjer med. Her er det bare å fremlegge de værre tilfellene ^^, J: Jeg synes du snakker for lite om følelsene dine. Og da blir alt sluppet på meg som en eksplosiv bombe til tider, det tåler jeg ikke mer. Du må snakke mer! G: O.k., unnskyld, skal ikke sitte å dvele på ting for mye. ------- Uken etterpå --------- G: *Fortelle om noe som begynner å bli slitsomt* J: *Vri historien til noe som plaget henne en tid tilbake* G: *Forklare hvorfor dette andre temaet var slik, og unnskylde for det* J: Du snakker alt for lite, og da føler jeg noen ganger at alt blir sluppet på meg som en eksplosiv bombe. G: .. Tanke til ettertid: *Man kan aldri "begynne" å bli mer åpen om sine følelser, og fortelle mer. For selv om man forbedrer seg på dette punktet, så vil det aldri bli lagt merke til da stakkarslige jenter, under krangel, hiver seg på angrepsstolen og kringkaster de historier som for lengst er forbigått. På denne måten vil man nok engang bli husket på som en som ikke sier så stort, for da endte man nok en gang opp med å snakke om hvordan ting var.* Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) @Koffeinkanin: Det er jo standard mammalogikk, ikkje berre kvinnelogikk... Dei rekran med vi skjønar kva dei meiner uansett kva dei seier...: M: Kan ikkje du ta med den der ned? (utan å sjå nokon spesiell plass og ikkje peike) G: Kva den? M: Den DER (framleis utan å peike eller sjå nokon stad), ta den med deg ned på rommet ditt! G: Høh? Kva skal eg ta med? M: DEN! (irritert) G: Kva for noko?! M: Ahh, Den BOKA sjølvsagt! DET burde du jo skjønne! (oppgitt og sur) G: *facepalm* Då var det snakk om ei bok eller whatever som såg i ein haug av andre ting... Mødre har det med å tru at alle forstår alt dei seier, og viss dei ikkje gjer det er det deira feil... Endret 13. juli 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
araziel Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 *Husker du den tingen du gjorde for 3 år siden som jeg ble sur for? Jeg kom på den nå, og nå er jeg like sur igjen!* *Jeg drømte at du var utro med ei i natt, så jeg kommer til å være sur på deg resten av dagen* Klassikere. *På kjøpesenter* J: Du trengte jo sokker, kan vi ikke gå på H&M og kjøpe noen? G: Javel. *Gutt går inn på H&M, plukker opp en pakke sokker, går til kassen* J: Kom hit og se på denne! J: Tror du denne hadde blitt fin på meg? J: Kjenn på stoffet på denne! J: Oi oi se her! *Gutt følger etter Jente i 2 timer med en stk klam sokkepakke i hånda mens hun tar og løfter på hvert enkelt plagg i hele butikken og prøver utallige outfits* G: Skal du ha noe eller? J: Nei, jeg bare ser. 2 dager senere J: Du gidder jo aldri være med på klesshopping! Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Her er et eksempel på kvinnelogikk når det kommer til å føre samtaler, eller hvor mye jenter følger med når de følger en samtale. De sitter i sin egen verden, uten å høre en dritt av hva den andre sier. J: hvordan går det for tiden da ? V: Jo, jeg møtte en gutt, blalbalblabla(halvtime med endeløs gutteprat. detaljer om hvordan øynene så ut, den magen, det smilet, det ordet, det det det det). Hvordan har du det da? J: Jo, jeg har det fint, er nervøs for min mor. Hun er kanskje alvorlig syk. V: mm..eh.... ja, også han gutten vettu.. en dag gjorde han slik og slik... OMG. Endret 13. juli 2009 av Monicaott Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Jeg må bare spørre... Er det noen andre som syns det motsastte kjønn klarer å spy ut fantastiske mengder unødvendig informasjon? Kjenner selv at når enkelte av det motsatte kjønn snakker til meg, så lagres det i en "backlog" som prosesseres etterhvert som hjernen finner ledig "CPU-tid" - om jeg driver med noe, tenger eller noe sånt... Nikker og sier mhm på passende steder, men hva som er sagt forstår jeg faktisk ikke før kanskje ett minutt senere Mannfolklogikk, eller bare ze5400-logikk? Endret 13. juli 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Mannfolk. Skal jeg generalisere, så vil jeg si av kvinners prat så er 10 % verdt å høre på. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Nikker og sier mhm på passende steder, men hva som er sagt forstår jeg faktisk ikke før kanskje ett minutt senere Mannfolklogikk, eller bare ze5400-logikk? Alt begynte med mormors evig lange telefonsamtaler når man fyllte år... Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Mannfolk. Skal jeg generalisere, så vil jeg si av kvinners prat så er 10 % verdt å høre på. Også er det vel det faktum at dere gutter ikke klarer å lagre 10% oppi hodet med mindre det handler om gaming, politikk, sex eller freshe damer. (Det var halveis useriøst) Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Også er det vel det faktum at dere gutter ikke klarer å lagre 10% oppi hodet med mindre det handler om gaming, politikk, sex eller freshe damer. (Det var halveis useriøst) mhmm Endret 14. juli 2009 av jop91 Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Politikk? Også er det vel det faktum at dere gutter ikke klarer å lagre 10% oppi hodet med mindre det handler om gaming, soving, mat, sex eller fine damer. Fikset Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 J: Kva lagar du? G: Nudlar. Skal eg lage til deg og? J: Neeei... Eg er ikkje svolten no... G: Heilt sikker? Kan berre lage til, altså. J: Nei, eg vil ikkje ha! G: Ok, ok... Fem min etter, i sofakroken for å sjå på TV. J: Du, det der ser veldig godt ut. Kan ikkje du lage til en porsjon til meg også, så eg ikkje går glipp av programmet? G: Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har lært meg til å alltid lage 2 porsjoner uansett hva hun sier. Så spiser jeg den selv hvis ikke hun vil ha den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg