Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser litt på kvinneguiden, omhandler en dame og en mann, hvor mannen ga bort barnesetet i bilen til broren sin, gratis. Kvinnen mener det er verdt 1800 kr....

 

Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken.

Lenke til kommentar

Leser litt på kvinneguiden, omhandler en dame og en mann, hvor mannen ga bort barnesetet i bilen til broren sin, gratis. Kvinnen mener det er verdt 1800 kr....

 

Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken.

 

Link ?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke egentlig kvinnen er HELT på jordet her. Jeg kunne nok lett ha gitt bort et brukt barnesetet jeg og min samboer ikke lenger trengte, til f.eks. min bror eller en god venn, men hun forklarer at de "har det trangt økonomisk for tiden". Det ville jo ikke skadet mannen å ta det opp med samboeren sin først.

 

Se for dere at situasjonen ble snudd litt på hodet. At f.eks. mannen har kjøpt et nytt lydkort til pc'en sin, og nå har et gammelt til en verdi av ca. 1800,- som han ikke trenger lenger. Så gir samboeren (en kvinne) det til sin bestevenninnes sønn for eksempel, uten å ta det opp med mannen. Ville ikke dere synes det var helt latterlig? Jeg vedder på at samtlige ville laget en tråd på dette forumet og spurt hva folk mente om saken, helt tilsvarende hva kvinnen gjorde på kvinneguiden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

-snip-

Er enig i det du skriver men jeg synes fortsatt den siterte posten er et tilfelle av en litt spesiell mentalitet.

 

Sikter til dette:

Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken.
Lenke til kommentar

blæh.

 

jeg har vært på en digg middag hos kompis A idag. på vei hjem tok jeg følge med kompis B og veninne C. da kompis B bodde på veien hjem sa Veninne C og jeg bhadet til han midtveis og gikk videre hjemover. etter cirka 5 minutter ringer Kompis B til veninne C og lurer på om hun vil komme tilbake til han og overnatte hvorpå hun sporendeks snur og drar tilbake. jeg står tilbake som et spørsmåltegn og lurer på hvorfor de ikek kunne ha ordnet slikt før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke egentlig kvinnen er HELT på jordet her. Jeg kunne nok lett ha gitt bort et brukt barnesetet jeg og min samboer ikke lenger trengte, til f.eks. min bror eller en god venn, men hun forklarer at de "har det trangt økonomisk for tiden". Det ville jo ikke skadet mannen å ta det opp med samboeren sin først.

 

Se for dere at situasjonen ble snudd litt på hodet. At f.eks. mannen har kjøpt et nytt lydkort til pc'en sin, og nå har et gammelt til en verdi av ca. 1800,- som han ikke trenger lenger. Så gir samboeren (en kvinne) det til sin bestevenninnes sønn for eksempel, uten å ta det opp med mannen. Ville ikke dere synes det var helt latterlig? Jeg vedder på at samtlige ville laget en tråd på dette forumet og spurt hva folk mente om saken, helt tilsvarende hva kvinnen gjorde på kvinneguiden.

Så at hun gir bort noe som er hans er samme som at han gir bort noe som er delt (Eller som for alt vi vet, er kjøpt og betalt av han)?

Lenke til kommentar

Leser litt på kvinneguiden, omhandler en dame og en mann, hvor mannen ga bort barnesetet i bilen til broren sin, gratis. Kvinnen mener det er verdt 1800 kr....

 

Mitt inntrykk er at kvinner generelt sett er mer gjerrige i økonomiske saker. Jeg tror det også er der "dine penger er våre - mine penger er mine" ligger.

 

Erfaringsmessig så er det mye vanskeligere å prute med en kvinnelig ekspeditør også. Da er de gjerrige på vegne av firmaet samtidig som de i mindre grad tør å ta selvstendige valg.

 

I all type saksbehandling hvor økonomiske ting er innvolvert skygger jeg, om mulig, unna kvinner.

 

Nå kan man sette noe på konto for økonomisk forsiktighet, men jeg syns ikke de har like imponerende forsiktighet på alle områder.

Endret av geirm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

-snip-

Er enig i det du skriver men jeg synes fortsatt den siterte posten er et tilfelle av en litt spesiell mentalitet.

 

Sikter til dette:

Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken.

Det du siterer her synes jeg også høres helt sykt ut, men jeg har ikke tatt dette i betraktning da jeg skrev innlegget mitt. Jeg tenker ene og alene på problemstillingen og kvinnens førstepost på kvinneguiden.

 

 

-snip-

Så at hun gir bort noe som er hans er samme som at han gir bort noe som er delt (Eller som for alt vi vet, er kjøpt og betalt av han)?

Som du sier så vet ikke vi hvem som har betalt for barnesetet. Om det er betalt av han alene står han i mine øyne fritt til å gjøre akkurat hva han vil med det, det virker jo selvsagt for de fleste. Men jeg vil tro at de har spleiset på det, eller at de har laget en annen ordning som at han har betalt setet, men hun har betalt noe annet de trengte f.eks.

 

For alt vi vet er setet betalt av henne, og kun henne. Jeg synes det blir litt for dumt at folk automatisk skal ta mannens parti kun fordi dette er postet i kvinnfolklogikk-tråden. Man må jo faktisk se på fakta her. Mannen ga vekk noe som høyst sannsynlig tilhørte begge parter, en relativt verdifull gjenstand som hvis solgt kunne forbedret livssituasjonen til både mannen, kvinnen og deres barn. Kvinnen har en stemme når det gjelder hva som gjøres i slike situasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Karma! Om mannen gir noe til broren, som de trenger får de garantert noe tilbake! Sånn har jeg og broren min det og, jeg trenger egentlig penger VELDIG mye, men jeg har to pcer og kunne fint solgt den ene for 4-5000 kr, og det hadde dekket behovet mitt, men jeg låner heller han pcen, og skaffet pengene på en annen måte. Jeg vet at jeg får igjen for det jeg har gjort, så i det lange løp tjener jeg på det, selv om det blir hardt akkuratt der og da (Jeg fikk forresten 3000 kr mer enn det jeg trengte, ved å vente. )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

JEg er veldig enig med deg Skippy, og det er nok mannen som ga setet også (åpenbart, ettersom han ga det gratis). Det er jo slik (gode) søskenforhold og vennskap fungerer. Forhold generelt, man gir og tar, og det går opp i opp.

 

Men jeg tror ikke det er like svart på hvitt for et voksent par med barn og en trang økonomi, at man bare kan si "Karma! Min bror vil gjengjelde tjenesten en annen gang. Slapp av, kjære:)".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner kan syte så mye de vil, menn ikke i det hele tatt.

 

Hun kan klage på at hun må ditt og datt, men når jeg ser ut over kjøkkenet og sier jeg ikke gleder meg til oppvasken, er det full krise. "Det er greit! Jeg kan ta den!" Jeez.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...