Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Vel, hun var lett å avspore, men jeg skjønner ikke hva som er så tilbakestående med å si "kødda". Sa du dette bare for å provosere eller?

 

Det er faktisk irriterende med folk som absolutt må si "kødda" eller "tulla" etter hver eneste opplagte spøk.

Ja, ikke sant liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo komme med påstander som at jenter oftere oppfører seg "fjortis", a lá bruk av ord som "lizm", oftere enn gutter, men jeg mener likevel det er et skille mellom "fjortislogikk" og "kvinnelogikk". Og som h*n som kalte meg en sosial idiot sa, "sosial idioti".

 

"Dine penger er våre penger, mine penger er mine penger" i et ekteskap vil jeg si er klassisk kvinnelogikk.

 

"Jeg er i så fall bare tilbakestående i liten grad, kødda" etc. er fjortislogikk, skal jeg innrømme.

 

"Jeg har mensen, derfor har du ikke lov å protestere/argumentere mot meg på noen måte" mener jeg er kremen av kvinnfolklogikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lo så det kom spyttpartikler på skjermen av første avsnitt i marir sin post.

 

Greit å si "Jeg har mensen, så jeg beklager om jeg er usedvanlig bitch og kvinnelogisk mot deg," og "Jeg har mensen, så det er derfor jeg nettopp har spist 5kg sjokolade. I morgen skal jeg trene det av meg."

 

Greit, "trene det av i morgen"-delen er kvinnfolklogikk :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Bikini-linjen!

 

Alle kvinner blir helt besatt på tanken om en perfekt bikini-linje, to uker før bikini-sesongen. Ingenting forandrer seg, de blir ikke slankere, men i to uker skal de pine seg gjennom uvarierte måltid og trening som ville vært hverdagskost for en som faktisk trener i ny og ne.

 

Det er som å vitne noen som skulle pusse tennene kun en uke før fullmåne for å få den rette glimten i smilet under månelys. Istedenfor får personen en rekke regninger på tannpleie, brune tenner og sykdommer i emaljen, akkurat slik som kvinnene får strekkmerker, rennebesj og slitasje på ledd og ben.

 

Pytt, hva kan man gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

enig, de bruker mensen som et skjold eller unnskyldning for uansett faenskap de finner på. Man ville aldri hørt noe som dette fra meg: Jeg var drita i går så du kan ikke skylde på meg at jeg klina med søstra di...

 

Som i grunn blir nesten det samma.

 

Når det gjelder mensen-unnskyldninger går det på et vis begge veier.

 

Det er fullstendig idiotisk av jentene å bruke den unnskyldningen. Jeg har aldri gjort det selv, men kan enkelte dager føle meg nødt til å advare om at jeg har en dårlig dag og ikke er i humør til tullete provokasjoner.

 

Til gjengjeld har jeg utallige ganger fått høre "Hva er det med deg, da? Har du mensen elleeer????" i en hånete tone. Da er det gutter som ikke vil innse at de har tapt en diskusjon, og heller går inn for å ta meg på det de antar er et svakt punkt.

 

Det er slett ikke gøy å få det spørsmålet hver gang man blir litt provosert eller lei seg, for det føles ofte som at ingen synes det er greit at du reagerer slik du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

altså det er ingen problem å skylde på det om en føler seg uvel eller har rett og slett en dårlig dag i løpet av den perioden etc. Men det å bruke "jeg har mensen" i en diskusjon som en siste utvei for å vinne en diskusjonen er det som er feil. Spesielt når jeg tok en venninne i at det ikke var hennes periode. Var litt morsomt, når ho brukte det som en unnskylding 2 uker etter ho brukte samme unnskyldinga.

Lenke til kommentar

Dette skjedde nettopp på msn med en jente på 16 år.

 

Hun: *noe random*, kødda

Han: Bruker du virkelig ordet "kødda"?

Hun: Ja, etter jeg har sagt useriøse ting.

Han: For et forferdelig ord. Jeg mener at man er tilbakestående om man bruker dette ordet i en annen sammenheng enn en hvor man gjør narr av andre som bruker det ordet.

Hun: Vil du virkelig gå der? For jeg har mensen akkurat nå. Jeg advarer deg. Virkelig, det gjør jeg.

Han: Så hyggelig at du har mensen ^^, Jeg mener alvorlig at om man bruker ordet "kødda" er man til en viss grad tilbakestående.

Hun: Nei.

Hun: Det må være i en veldig liten grad, i så fall.

Hun: Men det finnes ikke noen liten grad for det.

Han: Vel, om man er fjortis er man jo i liten grad tilbakestående kanskje?

Hun: OMG?!?! Du kan ikke være seriøs nå? Da kan jo jeg like godt kalle DEG tilbakestående!

Han: For all del ;)

Hun: Tillbakestående er når du har problemer i dagliglivet og trenger hjelp for å komme gjennom dagen :p

Han: nei.

Hun: En som bruker ordet kødd trenger ikke den hjelpen.

Han: ok.

Han:

Han: Dette er et fantastisk menneske som vet å verdsette naturen.

Hun: Woooow :D *snakke om filmen*

 

Synes jeg taklet den bra. Synes dette var hysterisk, vet ikke hva dere andre synes.

Sorry, men i denne samtalen er det du som fremstår som klovn. Snakk om være en douché! At hun gidder å fortsette samtalen med deg forbløffer meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i at jeg var en drittsekk her. Vi har alle dårlige dager, og folk som får svi for det.

 

At hun gidder å fortsette samtalen med en drittsekk er jo en godt eksempel på kvinnfolklogikk, og det forbløffer ikke meg i det hele tatt :)

Er helt uenig. Det virker som hun bare prøver å ikke være ukoselig tilbake, mens du fortsetter å være douche. At hun ikke blir mer irritert er nesten rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i at jeg var en drittsekk her. Vi har alle dårlige dager, og folk som får svi for det.

 

At hun gidder å fortsette samtalen med en drittsekk er jo en godt eksempel på kvinnfolklogikk, og det forbløffer ikke meg i det hele tatt :)

Veloppdratt kaller man det. Kanskje jeg er for gammeldags :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...