Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Alle tingene du kan gjøre i tillegg fordi du skal ut i f.eks. garasjen.

Klippe plenen, ta med søpla, gå tur med bikkja, legge noe opp på loftet, ta med klesvaska inn, svippe innom butikken, levere blader til svigers, vanne blomster + + + .

 

Jeg tenkte faktisk akkurat på det du skriver igår. Hvor ofte det slenges på en sånn:

Hun: "Siden du likevel skal ned på do, kan du sette på en vask da?"

Jeg: "Ok"

Kommer ned og finner at vaskemaskinen er kjørt og full av våte klær

Jeg: "Hva skal gjøres med klærne som ligger i vaskemaskinen da?"

Hun: "De skal i tørketrommelen"

Jeg åpner tørketrommelen som er full av tørre klær. Må så finne en tom kurv til disse klærne, noe som gjerne ikke finnes og jeg må begynne å rydde på plass ting eller brette og legger på plass det som lå i trommelen.

Og jeg skulle bare på do.

 

(Nå skal det sies at vi har likestilling i hjemmet og en avtale på at jeg ikke skal løfte en finger på vaskerommet så lenge hun ikke må gjøre noe på kjøkkenet. Og ja, jeg vet både hvordan en vaskemaskin og tørketrommel virker, men hun har ofte bestemte tanker om hva som kan kjøres i tørketrommel og ikke).

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte faktisk akkurat på det du skriver igår. Hvor ofte det slenges på en sånn:

Hun: "Siden du likevel skal ned på do, kan du sette på en vask da?"

Jeg: "Ok"

Kommer ned og finner at vaskemaskinen er kjørt og full av våte klær

Jeg: "Hva skal gjøres med klærne som ligger i vaskemaskinen da?"

Hun: "De skal i tørketrommelen"

Jeg åpner tørketrommelen som er full av tørre klær. Må så finne en tom kurv til disse klærne, noe som gjerne ikke finnes og jeg må begynne å rydde på plass ting eller brette og legger på plass det som lå i trommelen.

Og jeg skulle bare på do.

 

(Nå skal det sies at vi har likestilling i hjemmet og en avtale på at jeg ikke skal løfte en finger på vaskerommet så lenge hun ikke må gjøre noe på kjøkkenet. Og ja, jeg vet både hvordan en vaskemaskin og tørketrommel virker, men hun har ofte bestemte tanker om hva som kan kjøres i tørketrommel og ikke).

 

Hahaha. Den svir. Man blir lurt til å ta på seg mer enn man hadde tenkt. Er så typisk kvinnfolk at de skal delege bort oppgaver. "Nå kan du gjøre ditt, nå kan du gjøre datt". Gjerne rett etter at man har satt seg i sofaen og skal se på noe.

Lenke til kommentar

Dette skjedde nettopp på msn med en jente på 16 år.

 

Hun: *noe random*, kødda

Han: Bruker du virkelig ordet "kødda"?

Hun: Ja, etter jeg har sagt useriøse ting.

Han: For et forferdelig ord. Jeg mener at man er tilbakestående om man bruker dette ordet i en annen sammenheng enn en hvor man gjør narr av andre som bruker det ordet.

Hun: Vil du virkelig gå der? For jeg har mensen akkurat nå. Jeg advarer deg. Virkelig, det gjør jeg.

Han: Så hyggelig at du har mensen ^^, Jeg mener alvorlig at om man bruker ordet "kødda" er man til en viss grad tilbakestående.

Hun: Nei.

Hun: Det må være i en veldig liten grad, i så fall.

Hun: Men det finnes ikke noen liten grad for det.

Han: Vel, om man er fjortis er man jo i liten grad tilbakestående kanskje?

Hun: OMG?!?! Du kan ikke være seriøs nå? Da kan jo jeg like godt kalle DEG tilbakestående!

Han: For all del ;)

Hun: Tillbakestående er når du har problemer i dagliglivet og trenger hjelp for å komme gjennom dagen :p

Han: nei.

Hun: En som bruker ordet kødd trenger ikke den hjelpen.

Han: ok.

Han:

Han: Dette er et fantastisk menneske som vet å verdsette naturen.

Hun: Woooow :D *snakke om filmen*

 

Synes jeg taklet den bra. Synes dette var hysterisk, vet ikke hva dere andre synes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hun: Vil du virkelig gå der? For jeg har mensen akkurat nå. Jeg advarer deg. Virkelig, det gjør jeg."

 

Javel? Hvorfor hun i det hele tatt følte for å opplyse deg om at hun har mensen akkurat nå, er vel et eget spørsmål for seg selv. Jeg føler at enkelte jenter har veldig lett for å fortelle om mensen sin, noe jeg misliker... sterkt.

 

Hun virket uansett ikke som den skarpeste skjeen i skuffa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice one Sir-Andy ;) Jeg sa det litt for å provosere, men jeg mener virkelig at "kødda" er et forferdelig idiotisk ord. For det første, "kødd" betyr hestepenis, eller noe i den dur. I tillegg er a-ending noe man bruker i Oslo om omegn, ikke i Bergen hvor både meg og denne jenten bor (jeg er veldig lokalpatriotisk). For all del, hun må få si hva hun vil, men jeg må jo få si hva jeg vil om hva hun sier også. Ordet "kødda" har egentlig ingen mening, og om man skal finne mening i det gir det ikke mening uansett.

 

Det var så klart en provokasjon å si at det var tilbakestående. I den anledning kan jeg nevne at jeg for morro skyld googlet "tilbakestående" for å finne en offisiell definisjon, og jeg fant blant annet en tråd på sol.no med en jente (jeg antar at det er en jente pga "frk." i brukernavn) skrev "sjenert ville jeg ha sagt" :)

Lenke til kommentar

hater mer folk som henger seg opp i ord enn de som bruker dem orda. Har snakket med folk som bruker lizm og altså konstant, men er det noe vits å dra det opp bare for å krangle? :S

 

Eksemplet ditt var mer et eks på sosial idioti enn på kvinnfolk logikk.

 

Men ja, har gjort det selv før bare for å ""kødde"" med mine venner. ;)

 

Har opplevd en del kvinnelogikk, og en av de beste var en venninne som mente ho hadde en bedre bil for hennes var rød... (ho hadde en gammel golf og jeg en ganske ny Celica)

Endret av Dammed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, regnet med å få litt negativ tilbakemelding på den der ^^, Jeg er enig, jeg kunne bare holdt kjeft, istedenfor å ha fortalt henne hva jeg synes om ordet. Hva kan jeg si, jeg liker å være direkte. Eksempelet må gjerne kalles provokasjon, men det var ikke poenget mitt. Om det gjør meg til en sosial idiot får det bare være. Du har sikkert aldri provosert noen Dammed :)

Lenke til kommentar

Nice one Sir-Andy ;) Jeg sa det litt for å provosere, men jeg mener virkelig at "kødda" er et forferdelig idiotisk ord. For det første, "kødd" betyr hestepenis, eller noe i den dur. I tillegg er a-ending noe man bruker i Oslo om omegn, ikke i Bergen hvor både meg og denne jenten bor (jeg er veldig lokalpatriotisk). For all del, hun må få si hva hun vil, men jeg må jo få si hva jeg vil om hva hun sier også. Ordet "kødda" har egentlig ingen mening, og om man skal finne mening i det gir det ikke mening uansett.

 

Det var så klart en provokasjon å si at det var tilbakestående. I den anledning kan jeg nevne at jeg for morro skyld googlet "tilbakestående" for å finne en offisiell definisjon, og jeg fant blant annet en tråd på sol.no med en jente (jeg antar at det er en jente pga "frk." i brukernavn) skrev "sjenert ville jeg ha sagt" :)

 

Jøss, dette var da et forferdelig rasjonelt og gjennomtenkt svar. Hvorfor brukte du ikke dette som argumentasjon mot henne? Nei, såklart, det hadde hun ikke skjønt noe av. Dette er jo logisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...