_Ferrari_ Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei! Har et smått irriterende problem med min 00' Ford Focus Ghia 1.6. Speedometeren slutter noen ganger å fungere. Det virker å være helt tilfeldig i hvilke situasjoner det skjer. Noen ganger fungerer det ikke når jeg starter bilen, men det kommer seg gjerne etter en liten stund. Andre ganger faller nåla ned på null under kjøring, og spretter (eksempelvis) tilbake på 60 etter en stund... Andre ganger tar det lenger tid før det virker igjen, og da tennes den gule antispinnlampa (den som signaliserer at den er skrudd av) og i displayet der kilometerstanden står kommer det bare streker. Antispinnlampa og displayet kommer seg igjen hvis jeg skur av tenninga, og starter igjen, men speedometeret fungerer fremdeles ikke av den grunn.. Noen som har noe formening om hva dette kan skyldes? Selv håper jeg på en dårlig kontakt e.l.. men frykter jo en slags elektronikkfeil. Men siden det kommer og går, så kanskje ikke? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Speedometer føleren på girkassa. Også kalt hastighetsføler. Husker ikke hvorfor, men har bytta en sånn på focus før. Sjekk feilkoder. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Feilkodene står i manualen regner jeg med? Når du sier det, så har jeg hørt at den føleren sitter i girkassa ja.. Dyrt å fikse? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg hadde 2 feil med speedometeret på en 1997 mod. Peugeot 406. Den ene var dårlige kontakter i speedometeret. Det var elendige loddinger, som hadde sprukket. Den andre feilen var føleren som sitter på gearkassa. Den koster litt, tror det var 2500 kroner. Veldig lett å montere, så jeg gjorde det selv. Din bil kan være forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå