Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB trådløs mottaker, eller PCI kort?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter nå hos søstera mi med laptopen. Ene leieboeren sliter med å komnme seg inn på nettet og blir disconnected hele veien. Hva i all verden kan være problemet?

Jeg laget en 25 meter lang kabel for å trekke den trådløse routeren så nærme leieboerne som mulig. Nå ligger den rett bak leilighet 1, men er mulig 10 meter vekke fra leilighet 2 (før var den trådløse routeren ca 20 meter vekke fra leilighet 2).

Begge leietakerne bruker USB trådløse mottakere. Hva er forskjellen på disse ytelses messig i forhold til trådløse mottakere PCI kort? Logisk for meg så vil jeg tro at PCI kortene har bedre mottak ettersom de har en svær (større) antenne i forhold til USB trådløse mottakere. Eller begynner de USB greiene å bli svært bra for tiden?

Leieboerne bytte lånte på USB mottakerne, og nå har han i leilighet 2 også internett. Han trenger å få seg en ny mottaker: skal han kjøpe USB eller PCI kort?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Skal gi beskjed videre til leieboerne.

Jeg ville egentlig trodd at PCI kort er bedre siden grensesnittet takler større overføringshastighet også. Men det er opp til en hver hva de ønsker og hva de syns er godt nok for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...