Gå til innhold

[Løst]Windows 7 og kluss med ip adresse


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et "lite" problem. Som dere kanskje sjkønner er det problem med nettverkstilgangen min. Egentlig har jeg hatt dette problemet lenge, men har bare ikke brydd meg noe serlig om det.

 

Det har seg slik at, vi har 4 maskiner tilkoblet i huset. To maskiner er tilkoblet WLAN (trådløst) og to er koblet til med LAN (Kablet). To maskiner har Windows XP en har Windows Vista og den siste har Windows 7 (min pc). Alle maskinene bortsett fra min Pc kommer seg på nett. Jeg får opp en beskjed om at det er poblemer med IP adressen min og en annen i huset (Maskinen med Windows vista). Jeg har prøvd alle mulige måter, har vært så forbannet på pc'en at jeg nesten hev den ut av vinduet.

 

Har vært inne på routeren og funnet ut at min pc ikke blir funnet, eller at den ikke blir igjenkjent slik at jeg for koblet til. Jeg har prøve å forandre IP'en mauelt og automatisk. Og ingen av delene fungere. Har reinnstalert alle driverne, og ja, jeg bruker Vista drivere.

 

Er egentlig ikke så flink med nettverk og slike ting. Men en gang må man jo lære litt i allefall. :) Men, jeg skal også prøve med et annet nettverkskort.

 

Cnet cwp-854 nettverkskort (vista driver)

Sparklan wx-6615m Router

 

Takk for hjelpen på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løste problemet mitt. Det viste seg at det var driveren som var dårlig. Så jeg tok ut nettverkskorte for å teste det på en anna maskin, og der funket det perfekt. Så innstalerte jeg Vista driveren på min maskin på nytt og satte i nettverkskorte. Så nå fungerer at helt fint :)

 

iNizzain takk for at du tok deg tid til å prøve å hjelpe meg, selv om at det ikke hjalp meg noe :p

 

Men jeg gjorde slik du sa, men det fungerte ikke. Så jeg slo den bare "av" og "på" på en måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...