Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Pcen booter ikke

Anbefalte innlegg

Hei, bygde meg en pc idag med disse specsene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

Hovedkortet lyser og skjermen starter på, er svart bilde i 5 sekunder, så kommer det opp:

Reboot and select proper boot service or insert boot media in selected boot device and press a key, har prøvd med hovedkort cd'en og windows cden inni, men trykker jeg på en knapp kommer samme beskjeden videre nedover, kommer ikke inn på bios engang!

Hjelp meg please.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ja har prøvd alle sata kablene.

Nei,det går ikke, skjer ingenting før meldingen kommer.

Ja jeg har bygd den selv.

Glemte å nevne at jeg har prøvd å tilbakestille BIOS fra hovedkortet siden jeg ikke kommer inn i bios på maskinen, dette også uten hell, uansett setter fra alle delene og bygger den på ny

Imorgen

Lenke til kommentar

Hei, fikset problemet med å resette BIOS på hovedkortet så nå kommer jeg inn på BIOS, men når jeg trykker exit & save, kommer jeg bare inn til den derre: "Reboot and select.."

Når jeg setter Win XP cd'en inn kommer det ikke opp noe, CD rommet har strøm, går ann å åpne den og lukke den, men er usikker på om den virker sånn ellers, har vert inne i BIOS og valgt CDrom som First priority, men ingen ting virker :\

Lenke til kommentar

Bumper denne tråden, PCen fungere fortsatt ikke, kommer ikke lenger en etter BIOS, da får jeg opp feilmeldingen: Reboot and select proper boot service or insert boot media in selected boot device and press a key.

Jeg er litt i tvil om at CD rommet virker, ingenting kommer opp når jeg putter i hovedkort cden eller Win XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...