Gå til innhold

Oppgradering av 5 år gammel pc, maks 7000 helst mindre

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg har en gammel stasjonær som nå har trukket sitt siste sukk. Så da må jeg oppgradere.

Jeg sitter på ett chieftek server kabinett som jeg tenker beholde, samt en MIST 500W PSU.

I tillegg har jeg også mus, tastatur og skjerm.

Pc'en brukes til daglig surfing, som server i hjemmenettverket, spilling når far kommer seg unna samt noe DAK'ing når jobben krever sitt. Spilling foregår (håper jeg) om ikke alt for lenge med en full HD projektor så da har jeg beskrevet behovet for skjermkort.

Jeg har laget en liten handleliste, men ble usikker på om ikke jeg trenger ny PSU da jeg så skjermkortet bruker 8 pins strømkontakt i tillegg til 24 pins'en. Finnes det en overgang osv??

Handlelisten er her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=96892

Forslag til nogenlunde tilsvarende ytelse / videre oppgraderbart system til en rimeligere penge mottas med takk. Det brenner litt siden jeg nå er pc-løs og snylter på kona. Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen andre som svarer, så du får min siste forumpost i dag :-)

Jeg synes selv handlekurven var en balansert bra PC. Du dunker inn 6GB minne, så en form for 64-bits OS må du kjøre for å få glede av de. Pass da på at det fortsatt er en del spill som spliter med det...

Skjermkortet er også noe du kanskje bør guffe opp litt. 512MB minne vil nok bli i minste laget om 1-2 år, selv om resten av maskinen er bra.

Strømforsyningen du har bør du kunne bruke med et par overganger. De finnes, selv om du kanskje må lete litt. Personlig ville jeg likevel byttet. Jeg ville ikke stolt nok på en 5 år gammel PSU til å drive en slik PC i 3-5 år til...

Lenke til kommentar

Det følger 99% sikkert med en overgang pakken med skjermkortet. Flott oppgradering, jeg ville vurdert en ting. Siden du kjøper så kraftige komponenter antar jeg at du spiller en del. Vurder 1 GB skjermkort så du ikke begrenser spill på høy oppløsning; koster deg ca 250,- ekstra.

EDIT: sjekket og det følger ikke med overgang. Dårlig da det fulgte med i GTS250 jeg kjøpte. Koster vel ikke allverden.

Det følger med overgang i denne pakken HD 4890 som jeg ville kjøpt. Koster sikkert uansett noen kroner for overgangen, og da kan du kanskje like godt kjøpe et hvor det er inkludert?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...