Gå til innhold

A70, Mju 300, Sony P72, Kodak Ls 633

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt fra til både Canon og Sony at jeg ønsker å teste kameraene, så får vi se hvor raskt de klarer å skaffe testprodukter. Jeg håper at testene kan være klare i løpet av mai.

Får håpe at Canon ikke er skeptiske fordi jeg klarte å drukne S50 i forbindelse med testen :-(

MLW

Lenke til kommentar

Mju (husker ikke om det var 300 eller 400) kom knallgodt ut det nye fotobladet. Testen virket litt jalla, men men.

Selv har jeg A70 og er knallfornøyd. Man hadde jeg ikke trengt manuellfunksjoner så hadde jeg nok sett på Mju300 eller Coolpix 3100. A70'en er litt stor og tung. Men veldig god å holde.

Lenke til kommentar

Hvorfor hadde du heller sett på Mju300 eller Coolpix 3100 hvis du ikke hadde trengt manuelle muligheter? Kan du få til like mye med programmene til 3100 som du kan med lukker/blender-prioritet på A70? Dvs, er det noen tilfeller 3100 ikke vil strekke til som A70 gjør det?

(Jeg vurderer begge to. Jeg ønsker meg i utgangspunktet manuelle muligheter, men mest for gøy..)

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke hadde trengt manuell-funksjonene til A70'en så er de andre mye mer kompakte. Billedkvaliteten virker bra på alle tre. Bedre automatikk på olympus'en men dårligere linse, ser det ut til.

Når det gjelder manuell modus, så har coolpixen en vesentlig mangel. Du kan ikke stille ISO manuelt (lysfølsomhet). Setter du den på et stativ, så vil den smelle på ISO 400 og gi mye støy i bildene. A70'en kan du sette å ISO 50 og øke lukkertiden. Det KAN (ikke alltid) gi mindre støy i bildene. Dette har bare noe for seg på stativ. Nikon trodde vel aldri at 3100 sin målgruppe vil sette den på et stativ, så de utelot denne funksjonen.

Helmanuell funksjoner gir mer frihet, men det meste kan gjøres med ekspoberingsprogrammene til coolpix'en. SÅ dette blir litt flisespikking. Jeg er vant til speilrefleks, så jeg vil kunne styre selv. HATER helautomatiske kameraer som ikke engang sier hvilken lukker/blender det bruker. Det gjør A70'en og det er kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...