SASv2 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Desverre får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur maskinen på. Alle vifter starter (også på skjermkort), du hører at prossesor og hardisk jobber akkurat slik de vanligvis gjør ved boot, men intet skjermbilde. Komponenter: Asus P6T SE Core i7 920 ASUS radeon 4980 Corsair Chieftec 750watt Corsair XMS3 ddr3 ram 3x2gb Det jeg har prøvd: -Clear bios (med jumpere, og med batteri ut) -Flytte skjermkort til annet pce spor -Boote med bare 1 rambrikke Hva tror dere ? Lenke til kommentar
moskito Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Desverre får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur maskinen på. Alle vifter starter (også på skjermkort), du hører at prossesor og hardisk jobber akkurat slik de vanligvis gjør ved boot, men intet skjermbilde. Komponenter: Asus P6T SE Core i7 920 ASUS radeon 4980 Corsair Chieftec 750watt Corsair XMS3 ddr3 ram 3x2gb Det jeg har prøvd: -Clear bios (med jumpere, og med batteri ut) -Flytte skjermkort til annet pce spor -Boote med bare 1 rambrikke Hva tror dere ? Jeg har samme problem det er bare det at jeg har asus radeon 4850 og asus p6t deluxe v2... Har ikke prvd de tingene du ahr prøvd skal prøve det. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du har tydeligvis allerede "lekt" litt med rammen. Men om du ikke rørte brikken som ble stående igjen, vær sikker på at den er ordentlig nede i sporet, det er iallfall en grunn til at man kan mangle skjermbilde om den ikke er det. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du har tydeligvis allerede "lekt" litt med rammen. Men om du ikke rørte brikken som ble stående igjen, vær sikker på at den er ordentlig nede i sporet, det er iallfall en grunn til at man kan mangle skjermbilde om den ikke er det. Sorry, Stjal på en måte tråden din men kanskje du får svar u også. Jeg skal teste det ut nå. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du har tydeligvis allerede "lekt" litt med rammen. Men om du ikke rørte brikken som ble stående igjen, vær sikker på at den er ordentlig nede i sporet, det er iallfall en grunn til at man kan mangle skjermbilde om den ikke er det. Sorry, Stjal på en måte tråden din men kanskje du får svar u også. Jeg skal teste det ut nå. Skjekket ram en nå... De satt alle godt i..... Lenke til kommentar
troari Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Desverre får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur maskinen på. Alle vifter starter (også på skjermkort), du hører at prossesor og hardisk jobber akkurat slik de vanligvis gjør ved boot, men intet skjermbilde. Komponenter: Asus P6T SE Core i7 920 ASUS radeon 4980 Corsair Chieftec 750watt Corsair XMS3 ddr3 ram 3x2gb Det jeg har prøvd: -Clear bios (med jumpere, og med batteri ut) -Flytte skjermkort til annet pce spor -Boote med bare 1 rambrikke Hva tror dere ? Forsøk å ta ut nettkabel + batteri ved clr cmos, samt la den stå i 5 minuter. Boot med 1 brikke hjelper ikke. after reseting Cmos+battery when ur psu is off , and you try to boot and u have no blue light on the ram , then u might have another problemo , try to use 2 sticks not 3 in orange and do all the clearing again .. dont use just one stick cuse it will never boot and your waisting your time Lenke til kommentar
moskito Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Desverre får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur maskinen på. Alle vifter starter (også på skjermkort), du hører at prossesor og hardisk jobber akkurat slik de vanligvis gjør ved boot, men intet skjermbilde. Komponenter: Asus P6T SE Core i7 920 ASUS radeon 4980 Corsair Chieftec 750watt Corsair XMS3 ddr3 ram 3x2gb Det jeg har prøvd: -Clear bios (med jumpere, og med batteri ut) -Flytte skjermkort til annet pce spor -Boote med bare 1 rambrikke Hva tror dere ? Forsøk å ta ut nettkabel + batteri ved clr cmos, samt la den stå i 5 minuter. Boot med 1 brikke hjelper ikke. after reseting Cmos+battery when ur psu is off , and you try to boot and u have no blue light on the ram , then u might have another problemo , try to use 2 sticks not 3 in orange and do all the clearing again .. dont use just one stick cuse it will never boot and your waisting your time så jeg må boote med 2 for å skjekke? Lenke til kommentar
Hansjfj Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Desverre får jeg ikke noe skjermbilde når jeg skrur maskinen på. Alle vifter starter (også på skjermkort), du hører at prossesor og hardisk jobber akkurat slik de vanligvis gjør ved boot, men intet skjermbilde. Komponenter: Asus P6T SE Core i7 920 ASUS radeon 4980 Corsair Chieftec 750watt Corsair XMS3 ddr3 ram 3x2gb Det jeg har prøvd: -Clear bios (med jumpere, og med batteri ut) -Flytte skjermkort til annet pce spor -Boote med bare 1 rambrikke Hva tror dere ? Forsøk å ta ut nettkabel + batteri ved clr cmos, samt la den stå i 5 minuter. Boot med 1 brikke hjelper ikke. after reseting Cmos+battery when ur psu is off , and you try to boot and u have no blue light on the ram , then u might have another problemo , try to use 2 sticks not 3 in orange and do all the clearing again .. dont use just one stick cuse it will never boot and your waisting your time så jeg må boote med 2 for å skjekke? For ikke lenge siden satt jeg for første gang sammen et i7-system for en kompis av meg. Da vi var ferdige og var klar til å boote, endte vi så og si opp med akkurat det samme problemet som du har nå. Han har et Asus P6T Deluxe V2. Etter en kjapp titt i manualen til hovedkortet, fant jeg fort ut hva som var problemet. Jeg mistenkte at rammen ikke ville spille med, og det var rett. Det har seg sånn at disse chipsetene ikke vil boote med 1 rambrikke, eller om de står i ramslot 1-3-5 i trichannel. Så det du bør gjøre om du ikke har allerede gjort det, er å sette rambrikkene i slot 2-4-6. Dette fungerte for oss, og jeg tipper det vil gjøre det for deg også Så dagens tips, les manualen! Lenke til kommentar
moskito Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) For ikke lenge siden satt jeg for første gang sammen et i7-system for en kompis av meg. Da vi var ferdige og var klar til å boote, endte vi så og si opp med akkurat det samme problemet som du har nå. Han har et Asus P6T Deluxe V2. Etter en kjapp titt i manualen til hovedkortet, fant jeg fort ut hva som var problemet. Jeg mistenkte at rammen ikke ville spille med, og det var rett. Det har seg sånn at disse chipsetene ikke vil boote med 1 rambrikke, eller om de står i ramslot 1-3-5 i trichannel. Så det du bør gjøre om du ikke har allerede gjort det, er å sette rambrikkene i slot 2-4-6. Dette fungerte for oss, og jeg tipper det vil gjøre det for deg også Så dagens tips, les manualen! er 2-4-6 de svarte???? HAr aleede satt de i de svarte...Men kan jeg ha feil rekkefølge eller noe?. Eller kanskje de står feil vei? Eller kanskje ikke hovedkortet passer til rammen eller? RAM: corsai XMS3 3x2gb Modules DDR3 6GB Endret 23. april 2009 av moskito Lenke til kommentar
SASv2 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Tusen Hjertlig takk Moskito Er evig takknemelig Funka med rambrikker i 2-4-6 Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Tusen Hjertlig takk Moskito Er evig takknemelig Funka med rambrikker i 2-4-6 Ikke for å drepe gleden her, men jeg hadde samme problemet med Asus P6E Deluxe v.2. Det boota de 5-6 første gangene jeg starta opp (hadde da fylt opp alle de blå minneslottene som default). Uten å ha gjort noen forandringer ville ikke PCen boote en morgen. Etter noe feilsøking viste det seg at den ikke ville starte når enkelte av minneslottnene var populert. Med andre gikk det greit. Etter en kort tid sluttet disse å virke også. Forumet til Asus er full av poster om dette, så det kan virke som en hw-feil ved enkelte kort i denne serien. Det er nedtur å måtte demontere, men du bør kanskje vurdere en reklamasjon om det er slik at noen av minnesporene ikke virker. Lenke til kommentar
SASv2 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 ja, jeg skal følge med framover å se hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå