SRD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Nå har min 1.gen Macbook tatt kvelden, og jeg trenger en ny. For øyeblikket står det mellom Macbook (Alu) eller den billigste Macbook Pro. Maskinen skal hovedsaklig brukes til Aperture 2. og bilde redigering generelt, men og litt videoredigering, og kanskje litt spill. Jeg har hele Aperture biblioteket mitt på en ekstern disk med Firewire, USB og E-sata tilkobling. Fordelene med Macbook Pro er: - Expresscard -> ka koble til e-satakontroller å få maks ytelse på den ene eksterne harddisken - Firewire 800 -> også til ekstern harddisk - Raskere skjermkort (vet ikke om dette har så mye å si for mitt bruk) - Bedre skjerm - har lite å si siden jeg har 24" skjerm jeg skal bruke uansett. Ulempene med den er prisen. På Macbook er det bare mulig å koble til eksterne disker med USB 2, så jeg vet ikke om dette vil gi "dramatisk" dårligere ytelse eller ikke. Hva ville dere valgt? Ps. Vet ikke om denne er postet i riktig kategori. Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har du pengene så burde du gå for macbook pro sier nå jeg. Noe raskere og greiere å ha med å gjøre... Macbook 13" er veldig lite, syns det er for lite jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå