Gå til innhold

Hva er live view?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LiveView er det at man ser på skjermen det man skal ta bilde av. Altså at det fungerer som en slags søker. Akkurat som man har på de fleste videokameraer. Jeg ser ikke på dette som noe essensielt. Man klarer seg fint med den lille søkeren. Med mindre man skal ta mange bilder i vinkler der man ikke får øyet ned på søkeren. Men da er det bedre med kompaktkamera spør du meg.

Lenke til kommentar

Flere andre har svaret hvad "Liveview" er.

For en dSLR-bruger er der ved mange modeller et væsentligt handicap - langsom autofokus. Mig bekendt findes bedste autofokus i Liveview idag hos Sony Alfa-300/350 og nyere modeller, næstbedste hos Olympus E-420/520 og nyere. Resten snakker vi ikke om, muligvis med undtagelse af nogle af de modeller der er annonceret indenfor de sidste få måneder.

Angående Liveview på dSLR: Mit kamera har Liveview OG har drejbar skærm. Personligt mener jeg ikke at Liveview er specielt nyttigt med fast (ikke-drejelig) skærm, undtagen ved brug på stativ. Når jeg har brugt Liveview med mit kamera har det ALTID været med skærmen drejet ud, dette er uhyre nyttigt ved macro-foto (hvor jeg oftest bruger manuelt fokus).

Lenke til kommentar

Tusen takk til dere som svarte på spørsmålet mitt! Er litt "blond" på dette feltet, men håper å lære meg masse... ;o)

Beklager så masse med feil "tittel". Skal forhåpentligvis ikke gjenta seg.:o)

Endret av groa
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...