groa Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Sitter å leser på tester av speirefleks, og på noen står det at det mangler LiveView. Hva er det, og er det noe en bør ha? Endret 22. april 2009 av groa Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 LiveView er det at man ser på skjermen det man skal ta bilde av. Altså at det fungerer som en slags søker. Akkurat som man har på de fleste videokameraer. Jeg ser ikke på dette som noe essensielt. Man klarer seg fint med den lille søkeren. Med mindre man skal ta mange bilder i vinkler der man ikke får øyet ned på søkeren. Men da er det bedre med kompaktkamera spør du meg. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Her ser du live view illustrert: det er så simpelt som at man kan se hva man tar bilder av på lcden. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Liveview er at du kan se bildet på skjermen som på et vanlig kompaktkamera. Sånn som demonstrert her: Endret 22. april 2009 av shakudu Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Flere andre har svaret hvad "Liveview" er. For en dSLR-bruger er der ved mange modeller et væsentligt handicap - langsom autofokus. Mig bekendt findes bedste autofokus i Liveview idag hos Sony Alfa-300/350 og nyere modeller, næstbedste hos Olympus E-420/520 og nyere. Resten snakker vi ikke om, muligvis med undtagelse af nogle af de modeller der er annonceret indenfor de sidste få måneder. Angående Liveview på dSLR: Mit kamera har Liveview OG har drejbar skærm. Personligt mener jeg ikke at Liveview er specielt nyttigt med fast (ikke-drejelig) skærm, undtagen ved brug på stativ. Når jeg har brugt Liveview med mit kamera har det ALTID været med skærmen drejet ud, dette er uhyre nyttigt ved macro-foto (hvor jeg oftest bruger manuelt fokus). Lenke til kommentar
groa Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Tusen takk til dere som svarte på spørsmålet mitt! Er litt "blond" på dette feltet, men håper å lære meg masse... ;o) Beklager så masse med feil "tittel". Skal forhåpentligvis ikke gjenta seg.:o) Endret 22. april 2009 av groa Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det er ikke nødvendig å kommentere hvordan man kunne funnet svaret man allerede har fått, og særlig ikke når alt man sier er at man burde brukt en søkemotor. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå