Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan ta ut piercing?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har piercing i leppa, men vet ikke hvordan jeg tar den ut. Får ikke til å åpne den.

Vet at på ringer som ikke er hele kan man skru av ene enden, men det går ikke å skru noe på min piercing. Man kan skru på kula, men ingenting skjer. Den verken slakkes eller strammes.

Hatr en slik:

bcr_2_bg.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lange negler, kan du prøve å stikke tuppen der hvor ringen og kulen møtes. Noen kuler sitter løst nok til at dette er nok.

Om ikke, finner du noe som heter låsringtang på Clas Ohlson. Den koster 49kr, og er veldig grei å ha om du har planer om å bytte ringer innimellom. Den ser slik ut (den helt til venstre er best egnet):

308123_8124_8125_8126_B_2004-06-30_140012.jpg

Du bruker den ved å putte tuppene inn i ringen, og så klemme forsiktig til ringen mister grepet på kulen. Du kan gjerne surre litt sportstape rundt tuppene for å forhindre oppskraping av ringen.

Lenke til kommentar

Og for å sette den på igjen er det bare å putte kula der endene på ringen møtes å klemme igjen?

Sitter den ordentlig igjen da?

Lenke til kommentar

Ja, det er to små hakk i kulen. Legg det ene hakket på en ende av ringen, klem lett på tangen og press det andre hakket inn mot den andre enden av ringen. Den skal klikke på plass.

Du bør ikke ta for hardt i når du bruker tangen, da er det lett for åpningen blir permanent større, kulen vil da ligge løst og kan falle av.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 år senere...

Har piercing i leppa, men vet ikke hvordan jeg tar den ut. Får ikke til å åpne den.

Vet at på ringer som ikke er hele kan man skru av ene enden, men det går ikke å skru noe på min piercing. Man kan skru på kula, men ingenting skjer. Den verken slakkes eller strammes.

Hatr en slik:

bcr_2_bg.jpg

det som er vanskelig er å få ringen på plass igjen senere.. har en litt tykk stål ring å jeg får ikke den kulen på plass igjen.. gir opp !

Endret av 454ss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...