Gå til innhold

Trenger hjelp til å kjøpe hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har i det siste tenkt på at jeg burde kjøpe meg hodetelefoner. For tiden bruker jeg ørepropper(sony ericsson) på reiser, og disse er ikke lenger så gode(er vel heller ikke så gode i det hele tatt). I tillegg skal jeg snart på klassetur til Polen(med mye busskjøring), så et headsett blir nesten et must. :p

Men problemet er: hvilke hodetelefoner skal jeg kjøpe. De bør selvfølgelig ha bra lyd, vere lukkede(lydtette), sammenleggbare(ikke ta stor plass), vere med ledning(ikke trødløse), og sist, men ikke minst, bør de ikke koste mer enn rundt 500 NOK.

Jeg har sett på noen hodetelefoner som kan vere aktuelle. De jeg har sett på er: AKG K420, AKG K430 og AKG K450. Men jeg er litt usikker på om en av disse er det rette valget, så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med det. :thumbup:

For tiden bruker jeg, som dere sikkert har forstått, mobilen til musikk. Jeg er litt usikker på om dette er det rette valget, siden minnebrikken ikke er på mer enn 512 mb. I tillegg begynner kabelen fra telefon til jack'en å bli dårlig(dårlig signal), men jeg har et triks for det, så det skal nok gå bra. Men poenget mitt er: har dere noen tips til hva jeg bør gjøre? Bør jeg kjøpe ipod(e.l.) eller bruke mobilen? :hmm:

Takker for alle svar

NB: jeg reiser til Polen om ca en måned, så det er fint om dere svarer kjapt, slik at jeg rekker å bestille før jeg reiser. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Jeg har i det siste tenkt på at jeg burde kjøpe meg hodetelefoner. For tiden bruker jeg ørepropper(sony ericsson) på reiser, og disse er ikke lenger så gode(er vel heller ikke så gode i det hele tatt). I tillegg skal jeg snart på klassetur til Polen(med mye busskjøring), så et headsett blir nesten et must. :p

Men problemet er: hvilke hodetelefoner skal jeg kjøpe. De bør selvfølgelig ha bra lyd, vere lukkede(lydtette), sammenleggbare(ikke ta stor plass), vere med ledning(ikke trødløse), og sist, men ikke minst, bør de ikke koste mer enn rundt 500 NOK.

Jeg har sett på noen hodetelefoner som kan vere aktuelle. De jeg har sett på er: AKG K420, AKG K430 og AKG K450. Men jeg er litt usikker på om en av disse er det rette valget, så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med det. :thumbup:

For tiden bruker jeg, som dere sikkert har forstått, mobilen til musikk. Jeg er litt usikker på om dette er det rette valget, siden minnebrikken ikke er på mer enn 512 mb. I tillegg begynner kabelen fra telefon til jack'en å bli dårlig(dårlig signal), men jeg har et triks for det, så det skal nok gå bra. Men poenget mitt er: har dere noen tips til hva jeg bør gjøre? Bør jeg kjøpe ipod(e.l.) eller bruke mobilen? :hmm:

Takker for alle svar

NB: jeg reiser til Polen om ca en måned, så det er fint om dere svarer kjapt, slik at jeg rekker å bestille før jeg reiser. :yes:

hei.. her er ett bra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348987

Lenke til kommentar

takker for alle svar så langt.

fmxfe: Jeg har lignende ørepropper, og i tillegg er jeg lei av ørepropper. Nå vil jeg ha hodetelefoner. :thumbup:

Og hodetelefonene skal vere til reising, så et gamerheadsett er ikke tingen (det har jeg). :p

Men ellers så synest jeg at øreproppene var et godt forslag, for de jeg bruker nå gir bra lyd. Men, som sagt, er jeg lei av ørepropper.

treningsnarkoman: tusen takk for forslaget :D Men tror du at det er K450 som er best (i motsetning til K420 og K430)? De er jo en god del dyrere. Så er disse par hundre kronene verdt det? Eller er det kanskje bedre å kjøpe K430? I tillegg står det på dinpris: "Bluetooth technology optional (...) the new K 450 can also wirelessly connect to your Bluetooth-enabled mobile phone by means of an optional adapter and headset."

Er hodetelefonene trådløse? Kanskje både trådløse og med ledning?

noen som har flere forslag?

Endret av marti9
Lenke til kommentar
Tror vell ikke de er trådløse, men k450 har kanskje litt bedre lydkvalitet. Det er nok grunnen til at de er litt dyrere. Men kjøp dem på eBay. Kjøpte mine PXC 250 (Sennheiser) på eBay. SUPERT!

hvorfor står det "Bluetooth technology optional" på dinspris, da??

jeg har aldri kjøpt noe på ebay, og vil helst kjøpe helt nytt.

Lenke til kommentar
nesten alt på eBay er nytt. Kan jo bare huke av "new" på eBay da.

Veit ikke det der med blutooth-teknologi..

ok. Men du vet ikke om noen andre hodesett som kan vere aktuelle? Noen som ligner på AKG K450.

Ellers blir det nok dette hodesettet jeg kjøper.

Tusen takk for hjelpen. :new_woot:

Lenke til kommentar

Du kan også se om du finner AKG 518 DJ til under 600 kr. Da er de ett godt kjøp. De er både lukkede har vel bedre bass enn de andre som er nevnt. Sennheiser PX100 er ett godt valg også, men er åpne. Det blir bedre lyd om du kjøper en egen PMP (eller mp3 spiller som de fleste kaller det). Skal du ha noen som har både lang batteritid og god lydkvalitet burde du se på Cowon, Sony og Sandisk. Sansa Clip kan være et godt alternativ for deg. Suveren lyd, liten og god batteritid. Du får den med 2 gb til 300 kr på elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...