jonas_blomster Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei, skal begynne på markedshøyskolen til høsten. Og lurer da på hvor mye man kan få i lån/stipend. Har sett på lånekalkulatoren og da står det at jeg kommer til å få 85 000 i lån, der noe av dette blir gjort om til stipend ca 35 000,- Er det noe mer man kan få? Evt få noe mer siden jeg kommer til å gå på en privat skole? Stemmer det at avstanden man bor fra foreldrene sine ikke har noe å si i denne sammenhengen? Har foreldrenes inntekt noe å si? (Vet at jeg selv ikke kan tjene mer enn ca120 000,- uten at stipend summen går ned) Har prøvd å søke, men har hørt / lest så mye forskjellig, så tenkte det var lettere og bare spørre her Evt er det bare å tilføye andre ting du mener er viktig i denne sammenhengen. Mvh Jonas Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du kan få rimelig mye lån til skolepenger. Avstanden fra foreldrene har ingenting å si, så lenge dere ikke har samme adresse. Foreldrenes inntekt har ingenting å si. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Stemmer det at avstanden man bor fra foreldrene sine ikke har noe å si i denne sammenhengen?Har foreldrenes inntekt noe å si? (Vet at jeg selv ikke kan tjene mer enn ca120 000,- uten at stipend summen går ned) stemmer. nei har ikke noe å si. Hei, skal begynne på markedshøyskolen til høsten. Og lurer da på hvor mye man kan få i lån/stipend. Har sett på lånekalkulatoren og da står det at jeg kommer til å få 85 000 i lån, der noe av dette blir gjort om til stipend ca 35 000,- Er det noe mer man kan få? Evt få noe mer siden jeg kommer til å gå på en privat skole? http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-...il-skolepenger/ Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Takker, Kort sagt, får ikke mer enn lån/stipendet fra lånekassen.? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Nei, selvfølgelig får du ikke mer enn lån/stipend fra lånekassen (hvor skulle det komme fra?), men som vi begge har påpekt får du ekstra lån til skolepenger. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Ok, takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå