Gå til innhold

Gaming PC trengs!

Anbefalte innlegg

Min gamle maskin begynner å synge på siste vers, og trenger å kjøpe en ny en.

Skal kun brukes til spilling. Spiller ikke så veldig mye skytespill, går mest i strategi og rpg spill.

Hvor mye burde jeg legge i? og hvilke deler burde jeg kjøpe?

Brukte 11k på min gamle og er ikke heelt fornøyd over at jeg må bytte den ut så tidlig:P

Så tenkte kanskje å ligge på rundt 6-8k? Er ikke veldig kresen på grafikk, så lenge det ser ålreit ut og går glatt.

Grunnen til at jeg nå ser etter en ny maskin er at Total War - Empires hakker som et udyr! selv på lav grafikk:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for øyeblikket har en lekker liten Dell Dimension 9150:P

ja jeg vet... men skulle bli den siste pc'en før jeg la nerdingen på hylla, men d blir tydligvis neppe aldri å skje;)

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 4/23/2009, 12:21:14

Machine name: DOUBLE_A

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234)

Language: English (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: Dell Inc.

System Model: Dell DXP051

BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A07

Processor: Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz (2 CPUs)

Memory: 2046MB RAM

Page File: 626MB used, 3312MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode

---------------

Display Devices

---------------

Card name: NVIDIA GeForce 7900 GS

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce 7900 GS

DAC type: Integrated RAMDAC

Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0292&SUBSYS_037010DE&REV_A1

Display Memory: 256.0 MB

Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)

Lenke til kommentar

Kva skjerm har du?

Eg trur det beste vil vere å behalde CD/DVD, harddiskar og Windows XP (Kjøp Windows 7 når det kjem).

Hovudfokus nå trur eg er best å ha på at maskina skal vare ei stund.

Begrepet framtidsretta er så godt som ikkje-eksisterande innanfor dataverda, likevel er det nokre ting som kan gjerast for å auke levetida vesentleg.

Det er tre komponentar som skilje seg ut når det kjem til levetid. Dei er; Skjerm, PSU og kabinett. Ein svært god idé er å leggje meir pengar i desse komponentane ein dei andre. Rett og slett fordi det er deler du kan behalde i mange, mange år.

Eigentleg er det òg ein fjerde komponenten/klasse som varer mykje lengre ein dei andre, nemleg kjøling. I dei lave budsjettklassane er denne urelevant sida stock-kjølere og kabinett tilbyr meir ei nok kjøling.Men, skal du klokke, er støyalergiker el. så er dette eit kritisk punkt.

Rekn 1000-1200kr på kabinett, 1000 på PSU og (Siden du skal klokke) 650 på kjøling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, nå har jeg (endelig) fått satt opp ei handlevogn.

Link til handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=96898

Det billigste vil være å bestille alt Amenito har på lager, og Noctua + 4 av disse hos Datakjeden.

Jeg har også satt opp en handlevogn basert på Socket 1366, altså Intel's nye prosessorserie.

Link: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97818

Denne blir mye dyrere, men ytelsen vil være bedre.

Har også satt opp en basert på 775, ytelsen er bedre en AMD, men dårligere en 1366.

Link: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97819

Uansett hva du gjør er en god SSD (rask harddisk til å ha Operativsystem og enkelte spill på, flash-basert.), feks OCZ Vertex en stor fordel.

Jeg ville nok valgt AMD, det yter kanskje litt dårligere en de andre to, men med litt klokking forsvarer ikke ytelsen prisøkningen.

Da er du også godt forberedt på fremtidige oppgraderinger, iom at sokkelen er relativt ny.

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...