Gå til innhold

Hund - Hvilken rase passer meg?


Anbefalte innlegg

Ja, hallo. Jeg lurer litt på en hund, men først vil jeg finne ut hvilken rase som eventuelt passer meg best, så jeg også har noe kunnskap når jeg begynner å lete. Nuvel, til kravene.

 

Hvilke(n) rase( r) innfrir alle/flest av disse kravene?

Kamp - hunden må kunne forsvare seg selv og meg godt mot det meste, inkludert en zombieapokalypse. Klarer hunden å drepe en zombie? Pålitelig, gang på gang? Hvis ikke er det ikke hunden jeg leter etter.

Lyd - For størst mulig overlevelsesjanse burde hunden min kunne være stille på min kommando, selv i intense situasjoner. Kan alle raser dette, eller er det noen i det hele tatt som kan?

Vakt - Hunden må kunne vekke meg hvis det er innkommende zombier og jeg har lagt meg for natten. En av de viktigste. Jeg vet ikke om det er noen forskjell på godt syn eller god hørsel mellom raser, men isåfall så må det være en rase som ser og hører godt.

Mat - Hunden kan ikke være av en rase som trenger veldig mye mat. Jeg må kunne klare å fø den i en post-apoklyptisk verden. Bonuspoeng hvis rasen ikke er kresen i matveien, men igjen, er dette noe som varierer fra rase til rase?

Luktesans - Ikke så viktig, men bonuspoeng hvis hunden kan lukte seg til andre overlevende eller mat etc.

 

Hunden min ser jeg for meg som en kompis og lekekamerat, men også som beskyttelse. Som de fleste sikkert er klar over så er sannsynligheten betraktelig høyere for å overleve hvis man ikke er alene i en eventuell zombie-apokalypse, derfor anskaffelse av denne hunden.

Hvis noen av dere har sett filmen I Am Legend (den med Will Smith, Basert på bok av Richard Mathesons), så vet dere at protagonisten har en schäfer som lojal kompanjong. Er dette den ultimate hunden best egnet til å overleve i et zombie-apokalypse-scenario?

Endret av skuggedrepar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...