Gå til innhold

har 1500 kr til å oppdatere pcen! hva skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 1500 kr til å bruke på pc oppdatering, men jeg må bruke pengene på komplett.

Se i signatur for specs.

Jeg har også tenkt til å kjøpe en ny cpu kjøler, siden min broker som bare det, så trenger jeg nytt nettverkskort og mere RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøler, harddisker, og eventuelt PSU er noe du vil kunne dra videre til et nytt system.

4 GB minne har du ikke behov nå, og vil du sikkert gå over til noe annet.

Nettverkskort, er noe som du må ha, hvis du ikke har noe fra før, uansett om du bruker den onboard eller ikke.

Så når du å oppgradere, tenke kompromiss, og hva du vil kunne bruke videre i et nytt boks.

Oppgradering på samme system med komponenter fra bruktmarked som er under 60 %, er selvsagt og en tanke.

Det mest fornuftig er å IKKE bruke dine 1500kr til noe annet, enn å ha de på konto og helst slenge inn 10kr +, når du har råd til det. 

Lenke til kommentar

Du vil kunne få en mye bedre PC på kort sikt med nytt hovedkort og ny prosessor. Jeg ville ikke kjøpt det nå dersom PCen fungerer ok til det du bruker. Synes du imidlertid den går tregt, kan jeg anbefale AMD Athlon X2 7850 Black Edition og Gigabyte GA-MA78GM-US2H, Socket-AM2+/AM3. Dette er komponenter som du vil kunne ha et par år. Prosessoren kan byttes ut siden hovedkortet støtter AM3.

Dersom det er i spill den går tregt, vil dette løfte den litt - men da trenger du også et bedre skjermkort.

Jeg tolket det slik at du får mer RAM. Win XP klarer seg veldig godt med 2 GB.

Lenke til kommentar

Greia er at jeg fikk 1500 til gode av komplett.no, så jeg må bruke det nå, og der.. Jeg bestemte meg får å kjøpe meg noen deler slik at jeg får en litt stillere pc, så kjøpte jeg kabinett, nettverkskort, cpu kjøler og 4GB RAM.

En av grunnene til at jeg kjøpte kabinett, er at det kan jeg ha leenge og at kabinettet mitt er stygt som faan, og det er 0 støydemping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...