koots Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Fikk narkose for halvannen uke siden, skulle fikse en nerve i håndleddet, nerven hadde jeg klart å ødelegge da jeg ved et uhell knuste et vindu med hånda. Når du kommer inn i operasjonssalen så setter de veneflon i en eller annen blodåre og kobler til slangene som skal administrere narkosen. De setter på div. pads og utstyr for å kontrollere hjerterytme, oksygenmetning i blodet, kroppstemperatur og blodtrykk. De spurte om jeg hadde blitt kvalm av narkose tidligere og ga noe for å forhindre det. Man får så beskjed om at de starter narkosen, de legger en oksygenmaske over nese og munn, og man merker kanskje at rommet snurrer før man forsvinner, er ikke mange sekundene det er snakk om. Våknet igjen med en gang (ikke egentlig, virket bare som det) og hadde vondt i armen. Innbiller meg at noen spurte meg om hvordan jeg hadde det og jeg mumlet noe om vondt før jeg døset av. Våknet igjen og var klarere denne gangen, sto en mann ved siden av meg og spurte hvordan jeg hadde det, svarte at jeg hadde vondt i armen og han ga mer morfin. Ettervert som jeg ble mer våken fant jeg ut at jeg måtte noe sykt på do, til tross av fasting før, og at det var en relativt kort operasjon. Men fy søren og vanskelig det var å få ut noe, tok jo evigheter! Ble etter litt trillet tilbake på rommet mitt og kunne traske rundt, spise og drikke, og følte meg ganske bra, høy på morfin som jeg var. Narkose er egentlig litt kos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå