nbmofo Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ellers syns jeg det hadde vært interessant å se noen prøve å fotografere en konfirmasjon som reportasje, prøv det. Kjør mye detaljebilder og små situasjoner. Brusflaskene trenger ikke være med i alle bildene, men noen bilder med slikt vil bare være sjarmerende i mine øyne. Hva mener du? Hva mener du med "detaljebilder og små situasjoner"? Kan du gi noen eksempler, så skal jeg med glede prøve! Nå tar jeg friheten til å anta. Så jeg antar han mener bilder som f.eks i et bryllup som forteller en historie. Bilde av ringene liggende. Brudeskoene før de blir tatt på. Bruden blir sminket/pyntet+++. Brudgommen nervøs med pannesvette Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Ellers syns jeg det hadde vært interessant å se noen prøve å fotografere en konfirmasjon som reportasje, prøv det. Kjør mye detaljebilder og små situasjoner. Brusflaskene trenger ikke være med i alle bildene, men noen bilder med slikt vil bare være sjarmerende i mine øyne. Hva mener du? Hva mener du med "detaljebilder og små situasjoner"? Kan du gi noen eksempler, så skal jeg med glede prøve! Små ting som beskriver historien. Historien bak første dagen som konfirmant, da? Vil prøve, å se hva jeg får til Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Skyt med lav blender, ser du har f/1.8 som det mest lyssterke, prøv å bruk det aktivt, men pass på hvor du plasserer fokus. Skal du ta hode/torso må du huske å fokusere i øynene. Siden du ikke har en blits som kan vikles i været for å reflektere fra tak/vegger hadde jeg prøvd å ikke bruke den innendørs. Ute kan det være flott å bruke den som fyll lys der motivet står med ryggen mot en blå himmel for eksempel. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Skyt med lav blender, ser du har f/1.8 som det mest lyssterke, prøv å bruk det aktivt, men pass på hvor du plasserer fokus. Skal du ta hode/torso må du huske å fokusere i øynene. Siden du ikke har en blits som kan vikles i været for å reflektere fra tak/vegger hadde jeg prøvd å ikke bruke den innendørs. Ute kan det være flott å bruke den som fyll lys der motivet står med ryggen mot en blå himmel for eksempel. Slikt er jeg klar over, men takk for tips Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Skyt med lav blender, ser du har f/1.8 som det mest lyssterke, prøv å bruk det aktivt, men pass på hvor du plasserer fokus. Skal du ta hode/torso må du huske å fokusere i øynene. Siden du ikke har en blits som kan vikles i været for å reflektere fra tak/vegger hadde jeg prøvd å ikke bruke den innendørs. Ute kan det være flott å bruke den som fyll lys der motivet står med ryggen mot en blå himmel for eksempel. Ingenting som stopper han i å vinkle blitzen? kan bare ikke vri den til sidene. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Skyt med lav blender, ser du har f/1.8 som det mest lyssterke, prøv å bruk det aktivt, men pass på hvor du plasserer fokus. Skal du ta hode/torso må du huske å fokusere i øynene. Siden du ikke har en blits som kan vikles i været for å reflektere fra tak/vegger hadde jeg prøvd å ikke bruke den innendørs. Ute kan det være flott å bruke den som fyll lys der motivet står med ryggen mot en blå himmel for eksempel. Ingenting som stopper han i å vinkle blitzen? kan bare ikke vri den til sidene. Stemmer nbmofo, SB-400 kan vris oppover, men ikke til sidene, noe jeg savner... Men jeg skal bruke litt bakepapir som softbox ute, så det ikke blir noen utbrente fjes Noen som har opplevd det, egentlig? Hadde vært litt artig XD Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg kan ingenting om å ta bilder i en konfirmasjon, men jeg vet en ting; Jo flere bilder du tar, desto flere gode bilder får du. Du er god å ta bilder Øyjor'n, så dette greier du kjempe bra. Lykke til Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg kan ingenting om å ta bilder i en konfirmasjon, men jeg vet en ting; Jo flere bilder du tar, desto flere gode bilder får du. Du er god å ta bilder Øyjor'n, så dette greier du kjempe bra. Lykke til Takk, Natrium Portretter er ikke det jeg foretrekker mest innen fotografering, men tar muligheten om jeg får den Flere tips? Dagen er i morgen, så de må komme fort isåfall! Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 hvordan gikk det egentlig? laget du deg en diffuser? hvilket objektiv brukte du for det meste? synes du 35mm'en var for vid? Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Gikk forhåldsvis bra, men siden jeg ikke var "innleid" som fotograf, men som kjæreste til konfirmanten, så ble det ikke største antallet av brukende bilder, men noen var det. Jeg lagte ingen diffuser, glemte det 90% av bildene er tatt med 35mm. Da jeg har DX format, ble 35mm ikke for vid i det hele tatt. Kommer med bilder om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fikk opp denne tråden ved søk og vet at den er gammel, men har du noen av bildene på nett? Er alltid morro å se hvordan resultatet ble når man følger en slik tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå