CFM Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Mens de andre hadde nok å tørke seg etter å ha vært en tur i havet tok jeg noen bilder. Her er to av dem: EXIF: 17mm f/8 1/50sek ISO 100 EXIF: 17mm f/8 1/50sek ISO 100 Hva synes dere? Noen tips til forbedringer? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg tror begge bildene ville gjort seg bedre om størstedelen av bildene ikke bestod av strandkanten, ble tatt senere på dagen og med mindre skyer.. Feks ved solnedgang og brua i midten av bildet.. My two cent.. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Syntes det var fine nyanser i fargene. Liker det litt "dust"(lang u). På det andre bildet kunne du gjerne holdt kamera litt lavere, samt prøve isolere tangen litt, få den mer frem. Edit: Ville bare si at dette er et sted du bør komme tilbake til. Prøv litt ulike ting. Helst litt lavere kamerastilling enn du har brukt her. Syntes fargene i forgrunnen på det første bilder er veldig bra. Endret 22. april 2009 av nbmofo Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Liker det første bildet best, og kommer kun til å kommentere på det. Vær og lys gjør bildet litt kjedelig, dystert, men ikke dystert nok til at det gir en spesiell følelse i seg selv. Jeg ser for meg en litt annen komposisjon enn den du har lagt opp til her. Personlig ville jeg nok gått litt for klisjéen med å sentrere begge skinnene i bildet, slik at de treffer i hvert sitt nedre hjørne i bildet og går derfra mot senter(linjen) på bildet. Dette da jeg tror det ville gitt en litt bedre balanse og dybde i bildet. Slik det er nå er det forholdsvis bra m.t.p. at du bruker skinnene for å lede blikket videre inn, jeg tror bare komposisjonen som er nevnt over vil kunne styrke denne effekten. Et motiv som kan besøkes igjen kanskje? I bedre lys? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Takker for kritikk Jeg har en versjon der jeg er mitd i skinnegangen. Kan sikkert redigere det.. Forhåpentligvis blir det kanskje en tur dit eller i nrheten en gang til, så får se om jeg har med kameraet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå