Gå til innhold

BK: To bilder fra Trollvika

CFM

Anbefalte innlegg

Mens de andre hadde nok å tørke seg etter å ha vært en tur i havet tok jeg noen bilder. Her er to av dem:

post-141082-1240421444_thumb.jpg

EXIF:

17mm

f/8

1/50sek

ISO 100

post-141082-1240421459_thumb.jpg

EXIF:

17mm

f/8

1/50sek

ISO 100

Hva synes dere? Noen tips til forbedringer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det var fine nyanser i fargene. Liker det litt "dust"(lang u). På det andre bildet kunne du gjerne holdt kamera litt lavere, samt prøve isolere tangen litt, få den mer frem.

Edit: Ville bare si at dette er et sted du bør komme tilbake til. Prøv litt ulike ting. Helst litt lavere kamerastilling enn du har brukt her. Syntes fargene i forgrunnen på det første bilder er veldig bra.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Liker det første bildet best, og kommer kun til å kommentere på det.

Vær og lys gjør bildet litt kjedelig, dystert, men ikke dystert nok til at det gir en spesiell følelse i seg selv.

Jeg ser for meg en litt annen komposisjon enn den du har lagt opp til her. Personlig ville jeg nok gått litt for klisjéen med å sentrere begge skinnene i bildet, slik at de treffer i hvert sitt nedre hjørne i bildet og går derfra mot senter(linjen) på bildet. Dette da jeg tror det ville gitt en litt bedre balanse og dybde i bildet.

Slik det er nå er det forholdsvis bra m.t.p. at du bruker skinnene for å lede blikket videre inn, jeg tror bare komposisjonen som er nevnt over vil kunne styrke denne effekten.

Et motiv som kan besøkes igjen kanskje? I bedre lys?

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Takker for kritikk :)

Jeg har en versjon der jeg er mitd i skinnegangen. Kan sikkert redigere det..

Forhåpentligvis blir det kanskje en tur dit eller i nrheten en gang til, så får se om jeg har med kameraet da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...