Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Båten min ble strjålet hva bør jeg gjøre?


sisk2105

Anbefalte innlegg

Hei i går skjedde det. Da vi skulle hente riben vår fra lageret der den sto over vinter var den borte. Eieren av lageret satt den utenfor lageret sitt i Hønefoss og låste dem med en vandlig lås som forhindrer at man får festa hengeren på hengerkula. Da vi kom til lageret fant vi bare den ødelagte låsen men ingen båt.

 

Det jeg har gjort tilnå er at jeg har politianmeld saken og sagt ifra til forsikringsselskapet. Er det noe mer som må gjøres?

 

ER det noen måter jeg kan finn igjen båten min?. Jeg regner med at tyvene planlegger å selge båten og kommer til å legge den ut for salg et sted, mest sansynlig på nettet. Men jeg regner også med at de ikke kommer til å gjøre dette i Norge. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

 

Hvis noen skulle se båten så hadde det vært supert om de sendte meg en pm på dette. (regner ikke med at det skjer men det er lov å drømme.)

 

Det er en liten hvit arimar rib (et glasfiberskråg med en gummipølse runst seg, ser ut som en gummibåt) den er hvit, har en liten targarbøyle med lanterner, den er ca 14 fort lag, motoren er en 30 hestekrefters touhatsu

 

Selve hengeren er en tysse henger med bremser og lys. oppå denne var det skrudd fast et stativ for å ha noen små seiljoller på, men dette er veldig lett å ta av (8 skruer). Dette stativet ser ut som et lite drivhus uten vegger.

 

 

Takker for svar og håper på det beste :)

Endret av sisk2105
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig leit med sånne historier! Hadde en litt spesiell bil en gang som ble stjålet 3 ganger på 3 år og skjønner deg godt. Om du finner ut hvem som har gjort det noen gang anbefaler at jeg du låner en hagle og skyter vedkommende!

 

Du har gjort alt du kan.... Meldt det til politiet (som ikke kommer til å gjøre noe!) og deretter sendt saken over til forsikringsselskapet som muligens kommer til å kompensere litt av tapet ditt.

 

Er selv fra Hønefoss og lover å si i fra hvis jeg ser den, men er redd du må belage deg på at båten enten er tapt eller at den er så ødelagt om den dukker opp igjen at du skulle ønske den var borte for alltid.

 

Lykke til uansett! Håper det ordner seg for deg, for dette er surt altså!

Lenke til kommentar
Utrolig leit med sånne historier! Hadde en litt spesiell bil en gang som ble stjålet 3 ganger på 3 år og skjønner deg godt. Om du finner ut hvem som har gjort det noen gang anbefaler at jeg du låner en hagle og skyter vedkommende!

 

Du har gjort alt du kan.... Meldt det til politiet (som ikke kommer til å gjøre noe!) og deretter sendt saken over til forsikringsselskapet som muligens kommer til å kompensere litt av tapet ditt.

 

Er selv fra Hønefoss og lover å si i fra hvis jeg ser den, men er redd du må belage deg på at båten enten er tapt eller at den er så ødelagt om den dukker opp igjen at du skulle ønske den var borte for alltid.

 

Lykke til uansett! Håper det ordner seg for deg, for dette er surt altså!

 

Politiet kommer jo til å gjøre noe da, de sender deg ett brev om at saken er registrert, og så sender de ett om at den er henlagt pga manglende bevis. Er de ekstra effektive så får du begge brevene samme dag også.

 

Beklager tapet ditt, er fryktelig trist når slikt skjer, og så er det kjipt at man som regel aldri ser snurten av båten igjen, men man kan jo alltids håpe.

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...