Gå til innhold

Trenger hjelp med min Dell Latitude D630

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har denne laptoppen som jeg da låner i fra en videregående skole, og det jeg lurer på er om hvordan kan man fjerne/finne ut hva BIOS passordet er, slik at man kan gå inn i BIOS'en og sette at pc'en skal boote i fra DVD rommen og ikke Harddisken som den gjør nå, slik at man kan innstallere sitt eget OS.

Eller er den beste løsningen og skru opp pc'en og sette i en "ny" 2,5" tommers HDD?

Kom gjerne med flere forslag og innspill til hvordan man kan løse dette, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som skattebetaler som dermed er med på å finansiere "lånet" av den PC'en din ber jeg deg holde deg unna! Den er ment som et verktøy i undervisningen og ikke som et leketøy!

Det å tilpasse maskinen etter eget forgodtbefinnende er like teit som å skjære opp buss-seter for moro skyld. Skal du ødelegge noe sørg for at du har betalt det selv!

Håper tråden stenges!

Lenke til kommentar
Som skattebetaler som dermed er med på å finansiere "lånet" av den PC'en din ber jeg deg holde deg unna! Den er ment som et verktøy i undervisningen og ikke som et leketøy!

Det å tilpasse maskinen etter eget forgodtbefinnende er like teit som å skjære opp buss-seter for moro skyld. Skal du ødelegge noe sørg for at du har betalt det selv!

Håper tråden stenges!

Nå må jeg si at du tar vel hardt i, jeg går IKT-Servicefag og vet en hel haug med programmer man kan finne ut hva admin passordet er, men gjør ikke det siden det var en person her i Finnmark (som jeg bor) som ble politi anmeldt for det, og ønsker en annen måte å gjøre det på.

Bare for å få presisert en ting så bruker de fleste ungdommene pc,en til musikk, film, msn, internett samt underholdning. Bruker vel noen ganger Word på denne skole pc'en, men det er i en svært liten grad.

Endret av Vallahovin
Lenke til kommentar

Håper tråden stenges!

Nå må jeg si at du tar vel hardt i, jeg går IKT-Servicefag og vet en hel haug med programmer man kan finne ut hva admin passordet er, men gjør ikke det siden det var en person her i Finnmark (som jeg bor) som ble politi anmeldt for det, og ønsker en annen måte å gjøre det på.

Bare for å få presisert en ting så bruker de fleste ungdommene pc,en til musikk, film, msn, internett samt underholdning. Bruker vel noen ganger Word på denne skole pc'en, men det er i en svært liten grad.

Da vil jeg anbefale deg å snakke med admin på skolen. Hvis han synes det er greit har jeg ingen problemer med det heller :)

Lenke til kommentar
Hvis du har lokk på venstre siden av PC'en (Det er det jeg har på min Dell) Så kan du sette en SATA disk der og bruke den som partisjon, altså installere og tukle og boote osv med den harddisken du kjøper. Det skal ikke være alt for dyrt på komplett.no

Tusen Takk skal du ha for hjelpa, da stikker jeg bare og finner en 20 Gb harddisken jeg fra min "gamle" xbox 360. Ypperlig <(^^,)>

Endret av Vallahovin
Lenke til kommentar
Da vil jeg anbefale deg å snakke med admin på skolen. Hvis han synes det er greit har jeg ingen problemer med det heller :)

Jupp. Snakk med systemansvarlig på skolen. Hjelp til å bryte med skolens reglement er ikke noe vi kan tilby her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...