Armitage2 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Vel, et ca 2 år gammelt Asus M2N-SLI Deluxe, glemmer alt av BIOS-instillinger hvis jeg tar ut strømkontakten. Jeg har byttet CMOS-batteri flere ganger, og det samme skjer hver gang: Det begynner med at klokka begynner å gå sakte, så glemmer den klokka helt og så henger den under POST og jeg må legge inn all BIOS instillinger på nytt hver gang jeg tar strømmen på det. Hvorfor skjer dette? Kan ikke fortsette å bytte batteri heller. Kan virke som det er en kortslutning, eller noe? Bør jeg prøve å oppdatere BIOS, er ikke kommet noe mer enn CPU-støtte i de nyere BIOS-ene... ` Endret 23. april 2009 av Armitage2 Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 *BUMP* Ingen som har vært borti lignende før? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg ville prøvd med en reklamasjon. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg har byttet CMOS-batteri flere ganger, og det samme skjer hver gang: Det begynner med at klokka begynner å gå sakte, så glemmer den klokka helt og så henger den under POST og jeg må legge inn all BIOS instillinger på nytt hver gang jeg tar strømmen på det. Clear cmos-jumperen står på 1-2? Hvordan begynte dette da, sånn plutselig og uten at noe nytt ble kobla til? Hva skjer hvis du kobler fra strømmen og batteriet er nytt, holder den bios-innstillingene da? Hvorfor skjer dette? Kan ikke fortsette å bytte batteri heller. Kan virke som det er en kortslutning, eller noe? Bør jeg prøve å oppdatere BIOS, er ikke kommet noe mer enn CPU-støtte i de nyere BIOS-ene... Har vært borti lignende på noen få kort, men ikke at klokka har slukna gradvis på den måten - Løsningen har vært å oppdatere bios, selv om feilen ikke har vært nevnt i bios history. Stanser klokka i løpet av få minutter mens du er i bios og skal sette innstillinger? Virker som feil på strømkrets eller en kortslutning ja. Første tanken er at det har bygget seg opp "hybelkaniner" mellom baksiden av hovedkortet og kabinettet. Hva med løse skruer som har forvillet seg bak der. Har ellers ikke særlig å bidra med, men hvis kortet ikke har vært "blodig overklokka" burde du få nytt imo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå