Ullsokk1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heisann dere kokker der ute! Jeg har fått i oppgave og lage mat hjemme, som mamma og pappa skal sette karakter på. Det er veldig pluss og lage alt fra bunn av! Det vil si: Tomatsuppe: Toro= Fyfy! Jeg trenger et hovedmåltid + desert +++ Gjærbakst hvis tid Kom med ideer =D Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Enkel dessert: Creme brulée, alltid en slager. Lag evt. panna cotta om du ikke tør å brenne sukker under grillen, og heller vil kjøre noen bær gjennom food processoren. Til middag, hva med koteletter og grønnsaker i ovn? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Forsøk deg på en risotto. Kan serveres som en egen rett eller som tilbehør til et kjøttstykke. Les først Viestad om risotto her, husk deretter å kjøpe skikkelig risottoris. Vet enkelte sier at grøtris fungerer, det er jeg uenig i. De fleste dagligvarebutikker fører Arborio som er en god risottoris. Carnaroli er litt vanskeligere å få tak i og er noe dyrere, men er til gjengjeld mer kremete og fastere i fisken enn Arborio. Når du lager risottoen så er det viktig å følge nøye med og fylle på med kraft etterhvert. Ikke sett deg ned med dataen eller titt på mobilen, ha øynene festet på risottoen! Og, bruk helst skikkelig kraft, selv om buljong også kan fungere. Endret 22. april 2009 av Thlom Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Husker jeg lagde pasta med noe tilbehør, og hjemmelaget sjokoladepudding til dessert Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Takker for svar dere! Jeg gikk for Svinepelz sin idee! Stort sett fornøyd jeg Men litt små porsoner for min familie xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå