oddgeira Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Nå har min 3 år gammle Nikon D50 gått 20 000 eksponeringer. Kameraet har alldri vert inne til rens, men etter at jeg kjøpte blåse utstyr i sommer har jeg "blåst" rent for støv, hvor effektivt det har vert hvet ikke jeg. Spørsmålet er: Er det verdt å sende det til rens, f.eks Interfoto. Når jeg skal kjøpe (brukt?) D300 i sommer/høst? Bildene blir ok. Men jeg ønsker at D50en skal vare så lenge som muligt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ta noen bilder av en lys vegg. Så ser du om du trenger rens.. Så lenge det ikke sees på bildene så er det jo ikke verdt det.. Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Ta noen bilder av en lys vegg. Så ser du om du trenger rens.. Så lenge det ikke sees på bildene så er det jo ikke verdt det.. Tenkte at det kunne være støv osv i maknikken og om dette kunne påvirke levetiden til lukkeren/speilet. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har vært litt ymse tilbakemeldinger ang. rensingen til Nikon. Den koster også endel mer enn det smaker når du må betale for det. Sett på minste blender og gjør som Ingardj sier Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Har vært litt ymse tilbakemeldinger ang. rensingen til Nikon. Den koster også endel mer enn det smaker når du må betale for det.Sett på minste blender og gjør som Ingardj sier Om det koster mye, sparer jeg heller ugiftene til en rens av D300 når det trengs. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå