aaa123 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hei. Skal ha meg en VHF til en skjærgårdsjeep, men er så vanskelig å vite hvor mye jeg skal legge i den. Om det bør være Cobra, Icom, eller noe annet. Satser på noe av dem to. Noen som kan hjelpe meg litt? Selvsagt er det 25 W. sendereffekt. DSC bør det være også. Det er vel standard om jeg ikke tar helt feil. Går det greit med å velge en til 2-lapper, eller må jeg legge 3-4-5 tusenlapper for en VHF? Takk for svar, dette setter jeg meget stor pris på. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Selv har vi en Icom, men tror Cobra gjør samme jobben. Sikkert mange andre kurrante merker også. Men når jeg kjøpte hadde jeg som krav at den skulle være vanntett, og da vat Icom eneste alternativ den gangen. Er fort gjort at den får seg en sprut, og om uhellet virkelig er ute, så er det stor mulighet for at en må i vannet med en fritidsbåt, så derfor ble det vanntett. Men om ikke det er noe krav får du vel VHF på nett fra ca 500,- og oppover. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Ok, høres helt kurant ut. Synes Cobra ser helt greit ut, så kommer nok til å kjøpe en slik. Hvor lang antenne har du? Andre som har noe innspill også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå