Gå til innhold

Jogging kombinert med Styrketrening?

Niddy

Anbefalte innlegg

Jepp, det må du. På alle matvarer (ikke alltid på brød og annen ferskvare, men du kan finne det ut på nett, f.eks. på www.matvaretabellen.no) står det næringsinnhold per 100g. Dvs det du får i deg av forskjellige stoffer og energi om du spiser 100g av varen. Om du spiser 50g halverer du alle verdiene, f.eks.

Det er bare fett, protein og karbohydrat som gir energi til kroppen. Protein/karbohydrat gir 4kcal per g, fett gir over dobbelt så mye, 9kcal per g. Totalsummen av den mengden energi/kcal disse 3 gir er det som står oppgitt som antall kcal i varen. F.eks. kunne dette stått på en vare:

Innhold per 100g:

Protein 20g

Karbohydrat 50g

Fett 30g

Kcal 550 (20*4 + 50*4 + 30*9)

Om du vil kan du skrive opp et grovt overslag av det du spiser på en vanlig dag her, så skal jeg regne ut et CA. anslag kcal for deg. Om du vil ligge i overskudd trenger du ca. 2500kcal hver dag, og om du vil slanke deg bør du ligge i ca. 1500kcal hver dag, samt trene litt forbrenning.

Oppklarte det?

liste på hva jeg spider på en dag:

frokost: 1 brødskive + melk (lett) (kl: 08:30)

lunsj: 2 brødskiver + melk (lett) (kl: 10:30)

mellommåltid: 1 brødskive + melk (lett) (kl: 15:00)

middag: varierer hva jeg spider, helt vanlig middag vil jeg si + vann (kl:16:30-17:00)

kveldsmat: 1 brødskive(kan variere på hva jeg spiser) + melk (lett) (kl: 19:00-21:00)

ønsker å ligge i underskudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...